MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2009

Av Vivi - 18 december 2009 11:30

Med tanke på mitt förra inlägg tänkte jag nu tipsa om mina favoritprodukter vad det gäller ansiktshudvård.

Jag trodde aldrig att dyra märken skulle vara bättre än billiga, att det inte spelade någon roll, men jag hade fel.

För min del har dessa produkter verkligen gjort skillnad!


Decléore:

Jag användes deras produkter när det kommer till fukten, jag älskar deras fuktighetscremer.

Jag använder mig av oljan & en dagcreme på morgonen, oljan är otroligt dryg, en flaska har jag i ett halv år ! Dagcremen är speciellt bra sommarhalvåret då den gör huden lite mindre glansig.

Nattbalsamet är min absoluta favorit, den är också drygt och jag har det övernatten, det ger en massa fukt och huden känns riktigt skön på morgonen!


MD formulations:

Bäst på rengöring & peeeling!

Jag använder deras rengöringscreme dagligen, men är faktiskt lite försiktig med den runt ögonen om jag har haft mycket smink, då använder jag decléores rengöringsmjölk.

Bästa produkter MD har är deras peelingcreme, den hade seriöst inte klarat mig utan. Älskar älskar älskar!!! Den har småsmåkorn som inte förstör huden som billiga cremer faktiskt kan göra och du blir superlen efteråt!!


ID Bare Escentuals:

Mitt favorit smink! Det döljer och piggar upp ansiktet utan att bli för täckande!

Jag har alltid Foundationen hemma och denna som jag använder istället för rouge eller bara för att få en lite solbränd touch i ansiktet.



Hur har man då råd ? Jag har ingen bra lön direkt även om jag inte har några problem med ekonomin.

För det första prioriterar jag detta, jag försakar annat för att ha råd med mina hudprodukter, de är viktigare för mig.

Sedan håller jag koll på erbjudanden, det brukar alltid finnas erbjudande hos hudterapeuter eller på sidor som www.feelunique.com och www.donnabeauty.se


Hoppas ni har nytta av detta och hittar något ni kommer älska lika mycket som jag gör!

 

Resultat    :

 

  






SÄGER SOM PÅ PROGRAMMET BULLEN:

"Minen på bilden har inte med inlägget att göra"   

Av Vivi - 18 december 2009 10:15

Det blir ett minnesinlägg idag ...ett högst personligt sådant!

Ibland har jag haft funderingar på att skriva en liten novell, kanske en liten bok om mina upplevelser denna period, de är så många ungdomar som går igenom samma sak som jag gjorde.

Idag ser jag de positiva bieffekterna av mina deprissioner, dåliga självförtroende m.m de har gjort mig starkare och mer lyhörd.



Det började tidigt, redan på Öland...kanske när var 12-13år. Jag kallade mig de tre F:en , Ful, Fet & Finnig. De fanns många som höll med, det blev en liten ramsa jag kunde höra då och då när jag gick i korridorerna.

 

När jag var 14 år flyttade vi till Halmstad, jag slapp ramsan, men hyn blev värre med ålder, den var mitt storta komplex. I försök att täcka upp för att mitt ansikte var så fult så fick jag en lättare ätstörning, men väldigt lätt. Jag skulle åtmindstone vara smal och ha en eftertraktad kropp om allt annat såg förjävligt ut.

 

I gymnasiet började jag ha dagar då jag vägrade gå till skolan, jag stod inte ut med att folk skulle se mig, monstret, och min hemska hy, finnar jag inte kunde gömma under lager av smink. När jag gick i skolan var det med sänkt huvud, jag mötte aldrig någons blick, jag följde barns sätt att tänka:

"ser jag inte dem ser de inte mig".

 

Det fanns även så mycket annat i mitt privatliv som gjorde att jag gled djupare och djupare ned i en depression. Jag vet att jag inte tyckte att det värsta var de klösande, rivande, nattsvarta djupen av ångest jag hamnade i, det var tomheten efteråt, apatin, bristen på känslor överhuvudtaget, den skrämde mig.

 

Tillslut tog en förtvivlad mor med mig till en hudläkare han tog en titt på mig och skrev ut de starkaste de hade, Roacutan. (Om det verkligen var värt att äta det antibiotikat i slutändan är en annan historia.)

Hyn blev dock bättre, sakta växte självförtroendet i takt med att finnarna försvann. Jag hade fortfarande problem med depressioner, men det blev iaf bättre.

Det tog flera år för mig att börja möta männsikors blick igen, jag är faktiskt inte riktigt där ännu.

 

Idag är min hy inte perfekt, men inte i närheten av de stora problem jag har haft. Fortfarande är det den som kan ge mig sämst självförtroende vad det gäller mitt utseende, men jag har distans till mitt utseende på ett bättre sätt nu.


me  

 



Av Vivi - 18 december 2009 08:45

Dagens boktips:

Jag ska sjunga dig milda sånger- Linda Olsson

En enkel, orginell & vacker historia om kärlek. En ungkvinna och en äldre dam hittar tillbaka till livet genom att lära känna varandra.


Dagens nyhet:

En planet som liknar jorden har hittats, detta tycker iaf jag är spännande nyheter !!

 

Dagens middag:

Taco ! Jag menar....det är ju faktiskt fredag   


Dagens fynd:

Ja ... egentligen var det ju inte idag jag köpte den, men är så nöjd över vår lilla vinterprydnad jag hittade på Gekås för 30kr

  

 

 

Dagens känsla:


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 18 december 2009 08:15


Finns det någon som INTE nynnat på denna i år   

Av Vivi - 17 december 2009 14:45

 

Här kommer lite underbara citat från boken:

 

 Gamla tanter lägger inte ägg.



" Förr i tiden hade de riktiga tomtar. Nu är alla tomtar anställda av staten"

Per 6 år


Adam är döpt efter mig. Han och Eva åt äpplen, men bara en gång,

sen var det kört på något sätt.

Adam 9 år


När man gifte sig förr i tiden , var det för att staten sa det och

prästerna tyckte det var bäst.

Idag kan man slå sig ihop med den ena sambon efter den andra utan att staten säger varken mu eller bä.

Tove 7 år


Vetebröds dagarna är de få dagar man är lycklig efter att man har gift sig.

Runar 8 år


Om man inte kan få barn med sin man kan man få dem med ett flygplan.

Isabell 6 år


Det är inte svårt att bli gammal. Det är bara att följa med strömmen.

Linn 6 år


Även om gamla tanter kan ha en väldigt stor anläggning

är det helt slut på mjölkproduktionen.

Håkan 7 år


 

 

Jag rekommenderar denna bok varmt! 




Av Vivi - 17 december 2009 11:29

Nu medan tråkhusse & tråkmatte varit borta hela dagarna (som vanligt) har ju ngt vitt kommit från himlen och lagt sig på marken!!

Jag har iof sett det förut, när jag var en liten fjantkatt, men då såg jag aldrig ngt på marken...hmmm såg iof nästan aldrig marken överhuvudtaget...


Angelique vacker  


Hursom, igår när matte kom hem fick jag äntligen gå ut och verkligen studera det vita! Alltså... jag måste erkänna ... det var finare och roligare att titta på från INSIDAN!!!

Det var lite roligt i början , men man tröttnar fort!

Efter ett tag var jag jäääääättekall om tassarna och blöt!!

Hur kul på en skala är det?


Jäkla matte, hon visste säkert att det var kallt och blött och sa inget till mig!

Hon t.o.m slängde ut mig i det kalla vita lite då och då, husse ville tydligen att jag skulle leka fotomodell. Alltså det är inte svårt för ngn så snygg som mig ,

men jag bestämmer själv mina poser och när!

Tillslut var jag tvungen att ge med mig för annars hade vi ju aldrig kommit inomhus!


Jag klär i snö men så är jag ju en Sibir!

    

 

Ha det bra alla coolcats därute!!

Och om ni undrar... det där vita där ute ...

det är inte mycket att hänga i julgranen direkt!

 

 

Av Vivi - 17 december 2009 11:00

Dagens tillbakablick:

För ett år sedan ansåg jag att detta var den moderna superhjälten

(rätt rolig bild om jag får säga det själv *fniss*)

 

Dagens inlägg:

Denna dag blir det min pojkes inlägg, det innhöll ju tre av mina favoriter :

Angelique, snöleopard och Peter Jöback!


Dagens artikel:

Pha ha ha...old news Expressen    det där är vi ju redan några som uppmärksammat!   


Dagens smiley:

   Vad håller denna lilel kilel på med, hytter med näven? Någon som vet?


 

Dagens bild:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 17 december 2009 09:59

Jag blir så jäkla ledsen och arg när jag läser aftonbladet idag.

En kvinna anfölls vid sitt hem av inte mindre än tre hundar, vilken jäkla mardröm!

Jag undrar hur hundägarinnan känner sig, hon har förstört en annan människas liv, hon kunde lika gärna själv tagit en kniv och åstakommit skadorna!

Det finns ingen ursäkt som hundägare att ha potensiellt farliga hundar lösa,

jag tycker personligen inte man ska ha hundar lösa överhuvudtaget,

möjligtvis i skog och mark , men aldrig i samhällen.


Är det inte dags att vi gör en lag som kräver att vissa hundraser kräver intyg!

Vissa hundraser ÄR mer svårhanterliga än andra och jag tycker att det ska krävas intyg för att äga en. Utan intyg ska hunden tas om hand och ägaren få dryga böter! 

Ush jag blir så arg och ledsen!


Märker ni inte hur stort problem det har blivit att sällskapsdjur idag blivit vapen och accessoarer!?

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards