MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2009

Av Vivi - 12 december 2009 09:02

Idag känns det lite bättre, pratade med min älskade mor igår och har fått mer information. Det är inte mycket rolit information, men det är iaf information så nu slipper jag vara LIKA orolig och klumpen i magen har lättat.

Nu är jag mer inriktad på att låna böcker och göra vad jag kan för att stötta!


TUSEN TACK FÖR ERA GULLIGA KOMMENTARER !!


Igår blev det ingen kväll med C, jag kände inte för att gå ut och ta ngn öl pga allt som hända igår och det hade hon förståelse för.

Så det blev en lugn hemmakväll med pojken tittandes på Idolfinalen.

Kan nog säga att rätt kille vann denna gång även om det var väldigt jämt.


Nu ska jag städa lite och göra iordning här hemma för att sen åka till stationen och hämta mina två tjejkompisar!

En riktig tjej kväll ikväll!


Ha en underbar helg allihopa !!

 

  

Av Vivi - 12 december 2009 09:00

Josh Groban igen och denna gång tillsammans med lite konståkning,

John Weir är kanske inte den mesta kända i världen & inte den bästa, men Josh Groban och konståkning i kombination kan ju inte bli annat än vackert!

(det visste ni inte va ? Att jag hade en svaghet för konståkning   )


Av Vivi - 11 december 2009 14:37


Tusen tack för alla fina & stötande kommentarer

Jag har inte träffat er alla ,

men era snälla kommentarer betyder faktiskt mycket och gör skillnad.


Detta kan jag berätta:

Jag har fått reda på att någon som står mig väldigt nära och jag älskar

väldigt mycket har det väldigt jobbigt.

Personen har b.la anorexia och nu är det riktigt illa.

Jag är orolig , rädd och arg på mig själv.

Det är därför dagen är lite jobbig.


Vet inte om någon av er har lyssnat på denna gruppen, 

men denna låt handlar just om Anorexia.



Av Vivi - 11 december 2009 11:31


Vill bara be om ursäkt om jag inte svarar så mycket på kommentarer idag ...

Som ni kanske märkt på de senaste inläggen så har jag en jobbigt dag,

med lite jobbiga nyheter att ta hand om.

Jag ska försöka komma tillbaka stark och peppande så snart jag kan!

 

Kram


Av Vivi - 11 december 2009 11:17

Dagen började bra ...sen fick jag ett samtal och mitt hjärta gick sönder,

jag blev ledsen och arg ...

Jag vill inte kriva om det i bloggen för det är för personligt och handlar om närstående som jag inte vill ska känna sig utpekade.

Jag skriver därför detta, jag behöver få utlopp.

Detta tror jag många känner igen och kan relatera till...




Jag vill slå dig, döda dig,

 få dig att må lika dåligt som du får de i din närhet att må.

Du gör illa folk, du dödar folk,

utan samvete, utan skuld.

Jag kommer inte åt dig för du är osynlig, endast ditt verk syns

ben, knotor, glåmig hy, sorgsna ögon

tårar, hjärtan går sönder, familjer förstörs

du försvagar & krossar.

Jag hatar att jag inte kan få tag på dig, att du är så stark,

starkare än mig, starkare än livet....

 

blomma  








Av Vivi - 11 december 2009 10:47

Dagens inlägg:

Jag skrev ett bra inlägg om kvinnoförnedrande reklam för ett år sedan jag tycker att alla borde läsa! Inte just för att jag är duktig utan för att innehållet är viktigt!


Dagens hata:

Jag hatar sällan, men idag hatar jag de jävla ätstörningarna lite etxra, alla flickor där ute som dör i denna hemska sjukdom!

Jag tycker fruktansvärt illa om alla dessa bloggar som dessutom uppmuntrar till det, ni kunde lika gärna gett dem en pistol och be dem skjuta sig själva!

Ledsen, men idag upprör det mig mer än vanligt pga anledningar jag inte vill gå inpå här.


Dagens stripp:

Ännu en klockren Nemi,

Nemi tidningen är förövrigt i fara, förlaget ska läggas ned och det gör att det kanske slutar komma ut   

Nu kan man bara hoppas att ett annat förlag tar över tidningen, jag klarar mig inte utan den!


Dagens tycka synd:

Stackars Malin-Helena som åkt på den ökända svininfluensan,

en söt liten gris kommer du iaf bli!


Dagens bild:

 

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 11 december 2009 08:49

Jag jösses sicken bergodalbana det kan vara ibland...

Idag är jag på strålande humör, kom faktiskt hem i någorlunda tid igår efter en riktigt mysigt kväll med syster och finaste syskonbarnen.

Lite ledsen är man att man missar deras lussefirande idag, jag var där förraåret och då var de så duktiga och underbara båda två.

Finaste i världen!!


Samuel  


Kanske är det därför jag är så glad idag, en dos syster och syskonbarn var det som behövdes   




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards