MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2010

Av Vivi - 11 januari 2010 10:45

Jag läste en stripp med Nemi, den var så bra att det får bli ett helt inlägg om den, strippen läser ni här !


Jag har alltid varit av den åsikten att man inte kan rädda hela världen utan oftast är det bäst att välja ett fåtal eller kanske bara sak som man brinner för och hålla fast vid den, miljön, utrotningshotade arter, barn osv.

För mig har detta varit nödvändigt, mitt hjärta gör så ont när jag läser om alla orättvisor, olyckor, våldsbrott m.m m.m m.m

Jag oroar mig för världen och önskar jag köpte mer ekologisk osv osv osv.

Tillslut för att behålla livsglädjen och tron på framtiden har jag valt att lägga extra tid & pengar på vissa saker istället för att försöka göra lite överallt.

Själv är jag "vanlig" fadder tillsammans med min syster & tigerfadder.


Matte försöker hjälpa våra släktingar!

 

   


Samtidigt är det ju viktigt att det man väljer verkligen ÄR viktigt, inte som i strippen ovan   

Sedan är ju vissa saker som att källsortera de "stora sakerna" som papper, petflaskor & glas något nästan alla kan göra idag!

Jag tror att om vi alla gjorde vad vi kunde i allmänhet och om vi dessutom valde att lägga lite extra uppmärksamhet på en specifik hjärtefråga, så hade det gjort stor skillnad för världen! 


Av Vivi - 11 januari 2010 10:01

Mitt nyårlöfte var att träna 2 dagar i veckan och ha en sockerfri månad och försöka äta bättre. Enda fristen jag har är vid fest, då kan jag få dricka vin eller ta 1-2 drinkar, som tur är det inte mycket fest i januari!

Jag har efter första veckan stolt kunnat konstatera att jag tycker mig lyckats hålla det. Det var ju det där med träningen som var lite dåligt med , tränade i måndags , men i lördags så blev det ju bara lite träning pga yrsel, men sedan massa dans på kvällen, så jag anser att jag iaf inte har brutit löftet... det fanns förmildrande omständigheter   

Mest stolt är jag över att jag låtit bli onyttigheterna, inte ens i lördags då det bjöds på Nobless (en riktig favorit hos mig) så fuskade jag utan jag lät bli. Jag har märkt att det inte är särskilt svårt att stå emot när jag verkligen bestämt mig, blev inte ens läskad när de andra åt.

Tänk om jag kunde vara lika disciplinerad vad det gäller träningen eller andra saker!

  

Jag har bestämt att jag ska hålla det så här fram till min födelsedag, så drygt en månad till, inga kakor, godis, läsk elller andra sockerfällor. Bland det första jag tänker äta är en semla....ohhhh vad jag längtar, älskar nämligen de där söta, kardemummadoftande gräddbakelserna !!!


Av Vivi - 11 januari 2010 08:11

Jag är ovanligt trött idag, nog för att man alltid är trött en måndag, men idag är jag mer seg än vanligt, känns nästan som om jag eventuellt håller på att bli förkyld eller ngt och jag har varken tid, lust eller råd att bli sjuk nu!


Jag hade supertrevligt i lördags, vi åt en god paj C hade lagat och Rosévinet var riktigt gott så det kan jag rekommendera! Vi spelade ett spel också, tjejmiddagen, kan ju tala om för dig älskling (eftersom du läser min blogg) att det hade blivit en bra födelsedagspresent!


Igår var jag inte så bakis som jag borde varit, men heller inte så pigg. Jag borde kanske tränat eftersom jag inte kunde träna i lördag, blev snurrig & yr efter 10 min. så jag lät faktiskt bli, men vi dansade ju en del i lördags så jag får se det som en träning    


Pillade lite med bröllopsinbjudningarna också igår, jag ska lägga upp lite foton så ni får se, blev ganska nöjd faktiskt! Pojekn hjälpte till att vika och skära papper, var lite roligare när man var två.

Min pojke pillade även med photoshop igår, han är riktigt duktig tycker jag så snart får ni nog se en header på min sida!

  

Av Vivi - 9 januari 2010 10:55

Dagens stackars:

Min stackars pojke ligger i sängen och snörvlar, stygga förkylningar!


Dagens plan:

Dricka vin och umgås!


Dagens låt:

Jag vet att den är smörig , men jag älskar den, att lyssna på den är som att läsa en sorglig historia *snyft*

Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 9 januari 2010 10:23

Japps, det är tanken, ska bara vakna till lite mera sedan ska jag ställa mig på crosstrainern en stund. Var duktig igår, inte ens morotsstavar blev det, kan iof ha berott på att jag hade ont i magen efter Tacon, gott var det iaf!


Det blidde ett rosévin igår, Errazuriz Cabertnet Sauvignon, från Chile. Ska ha en smörig underton och ganska mycket fruktighet, bra pris också 69 kr. Jag får återkomma till er om tycke och smak när jag provat det ikväll   

Hann inte få era tips förrän jag kom hem på kvällen, men jag kommer garanterat pröva något av era förslag vid ett senare tillfälle!

 




Av Vivi - 8 januari 2010 15:31

Lite så känner jag mig idag, jag är allmän "ur kängorna" skulle man väl kunna säga! Jag vill så gärna gå hem nu, jag vill inte sitta här mer !!

Tror ni de märker om jag smiter ?

Personen på företaget som tar emot de flesta samtal och sitter mest synlig ... näääää jag kan säkert smita en timme tidigare obemärkt   

Jag bara ....vill inte idag!

Jag är trött, smått rastlös och på "vill inte"-humör!

Botemedel brukar vara film och godis , men ikväll ska jag inte trösta mig med sötsaker, icke sa nicke !

 

En flaska vin ska iof hämtas upp på hemvägen, men öppnas först i morgon

Någon som har ett tips på ett gott, lättdrucket rödvin eller rosévin ?

Jag ska hem till gulliga C i morgon , äta lite mat, dricka lite och snacka en massa strunt, eventuellt också lösa alla världens problem fram på småtimmarna   

 

Hoppas ni alla fina bloggisar får en underbar helg!!

Skål i förskott   

 

     



Av Vivi - 8 januari 2010 13:00

Om du vill ha någon som äter all mat du lagar till honom
 och aldrig säger att det inte är gott...






.......skaffa dej en hund!

Om du vill ha någon som går ut med dej när du vill,

när som helst och så länge du önskar ...



.......skaffa dej en hund.


Om du vill ha någon som aldrig rör fjärrkontrollen,

inte bryr sig om engelsk fotboll
och gärna vill sitta hos dej och se romantiska filmer ...



.......skaffa dej en hund.


Om du vill ha någon som kan tänka sig stanna i sängen

för att värma dina fötter, och som du kan putta ner
på golvet om han snarkar ....



.......skaffa dej en hund.


Om du vill ha någon som aldrig kritiserar dej,inte

bryr sig om hur fin du ser ut, hur fet du är, om du
är gammal eller ung, och ser till att lyssna på dej
med full uppmärksamhet och intresserat på vart
enda ord du säger; och älskar dej utan förbehåll ...



.......skaffa dej en hund.

funny pictures of cats with captions

 

Däremot!!! Om du vill ha en som aldrig lyssnar, knappt
lägger märke till det när du kommer hem, lämnar efter
sig skräp och skit överalllt, är ute tills långt fram på
natten, kommer hem mest för att äta och sova, och är
helt överbevisad över att du

bara finns för att göra honom tillfreds ...

......
.......
.......
.......
......
.......
.......
.......
.......


....... DÅ ska du skaffa dej en katt!

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 8 januari 2010 11:30

Dagens inlägg:

Zandras inlägg platsen "någonstans" är lysande, läs det!

 

Dagens finaste:

Tack finaste Zandra för att du med dina fina ord gjorde min tråkiga dag mycket mycket bättre  

 

Dagens grattis:

Till söta Maddo som skaffat sig en söt Tessan, grattis till Vovven !

 

Dagens bild:

funny pictures of cats with captions

 

Dagens tänkvärda:

Skrev detta för ett år sedan, lite tänkvärt....


 "Jag läste ett intressant kapitel där bokens huvudkaraktär (som är prostituerad) träffar en kund som är sadomachokist

och hon njuter av den smärta han orsakar.

Författaren tar sedan upp detta tabubelagda ämne

(joooo lite tabu är det fortfarande) och påstår att alla människor

njuter av smärta i mer eller mindre grad...

finns det inte en viss sanning i detta?

 

Ärligt talat hur många av er där ute klagar inte över sitt jobb,

partner, sitt hemmaliv... genom att visa att man lider/står ut

får oss att känna oss duktiga.

Att gnälla lite för sakens skull är lite som att visa att man

är duktig för att man står ut.

Lider - .... belöning - ...  njuter- ..... ?

 

Bara en liten filosofisk tanke av en arbetslös gnällfis ;)"

 

 


 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards