MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2010

Av Vivi - 6 januari 2010 10:35

Dagens syssla:

Skotta snö !


Dagens grattis:

Idag skulle min söta farmor fyllt år om hon fortfarande levet.

Grattis min fina lilla farmor!


Dagens Peekaboo:

(Klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Dagens "outfit":

Plats - Sovrum

Skjortklänning - HM (lite skrynklig efter allt skottande)

Leggins - Ginatricot

Halsband - KappAhl

Örhängen - Evfa Attling

Klocka - Fossil

Ring - Hedens guld

Katt - Egen finaste Angelique !

  

Av Vivi - 6 januari 2010 10:21

God morgon...ja vi kom upp lite sent idag både jag och pojken!

Igår agerade vi vedhämtningshjälp åt mams & paps som tack bjöd de oss på middag, min mamma är fantastisk på att laga mat! 

 

Synd att jag inte ärvt den egenskapen, jag lyckades dock ganska bra i måndags, inspirationen överföll mig!

Jag skar grönsaker & rotfrukter och hade dem inne i ugnen i ca 20 min. till detta serverade jag kycklingfilé som först stektes i mycket varm panna ngn min. och sedan ned i en ugnsform, virad med parmaskinka, på med lite rödvin och låt det puttra i ca 20-25 min. Resultat:

 

Synd att inte den dära inspiratonen kunde överfalla en lite oftare!

  

 

När vi kom hem hade ännu mer snö kommit, känns ju nästan onödigt att jag la nästan 20 min. på att skotta igår   

Fast mina trevliga grannar berättade att om man inte skottar så kan snön packeras och bli till rena isgatan, tänk ...det visste jag inte, man lär sig massa bra saker när man skaffar hus!    

Det blir nog en vända ute med skyffeln idag med och sedan en liten runda med kissarna tror jag.

 

 




Av Vivi - 5 januari 2010 11:44

Dagens plan:

Förhoppningsvis fika och sedan hämta ved åt mams & paps


Dagens återupprepning:

Snö snö snö


Dagens vill ha:

Massa pengar så jag kan köpa fler snygga skjortklänningar och annat kul


Dagens grattis:

Ägarna till Lögnäsgård gifter sig idag, grattis!


Dagens inlägg:

Zandra skrev ett väldigt underhållande inlägg om minnestjuvar *hi hi*, läs det!


Dagens bild:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 5 januari 2010 11:27

Nu har det snöat i två-tre timmar oavbrutet...

Det är lite galet att det i princip itne varit ngn snö alls på några år och nu kommer allt på en gång, men jag klagar inte. man får bara räkna med att det tar lite längre tid att köra bil!   


Jag var inne på en blogg som jag tittar in på titt som tätt, Kyssar kallar hon sig,

jag hittade ngt väldigt trevligt, nämligen en sida med massa Friis & company grejjer!

Gissa om jag blev sugen!!

Jag har nämligen fallit för en väska de har med massa kedjor, men min plånbo vill inte ha den liak mycket som jag.

De har i allmänthet massa snyggt tycker jag och ganska prisvärt för att vara ett "designer märke".

Jag undrar om man kunde börja med byteshandel igen, en väska till mig och kakor & kladdkaka till butiken, tänk vad bra det hade varit!


 

  





Av Vivi - 5 januari 2010 08:41

Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort kliv för mig!

Igår tog jag mig faktiskt i kragen och ställde mig på crosstrainern i 35 min.

För mig brukar det vara så att de första 10 min frågar jag mig VARFÖR , varför gör jag detta, det är jobbigt och tråkigt!

Efter 10 min. frågar jag mig själv varför jag inte gör det oftare!   

 

Det är ju ändå riktigt härligt att träna speciellt när man har riktigt bra musik i öronen, musiken är jätteviktig för mig när jag tränar, den motiverar mig att ge det lilla extra.

Det enda jobbiga var att jag i natt vaknade yr och kallsvettig efter bara en timmas sömn. Jag vet inte riktigt vad som hände eller om det hade samband med träningen eller inte, det var fruktansvärt obehagligt iaf. Jag kunde ju somna om ganska fort så det kan ju inte varit så farligt kan man tycka.

Jag hoppas jag kan fortsätta så här nu, men jag känner mig väldigt motiverad och jag tror att det är nyckeln till framgång i mitt fall!

 

Idag slutar jag lite tidigare, det är halvdag eftersom det är röd dag i morgon.

Jag ska nog ta en liten vända på stan idag och sedan hämta upp pojken, vi ska hem till mina föräldrar ikväll & hjälpa med med lite vedhämtning och matätning   



Av Vivi - 4 januari 2010 21:11

 

Så nu har jag och pojken skänkt 100 kr var till

Katthemmet Kompis! 

Det är inte mycket , men det är något iaf!

Jag uppmanar er därute att göra desamma!

Se här !

 

  

Av Vivi - 4 januari 2010 15:39


Jag har för vana att trilla in på MissEmmis blogg och läste att katthemmet kompis i Nybro har brunnit ned! Fruktansvärt att läsa, det finns katter som dog i branden och andra som sprang bort, kanske möter de samma öde nu när det är så kallt!

Tänk vad förtvivlade de som drivit det måste vara.

 

Ni kan läsa mer inne på katthemmets hemsida och kanske skänka en liten peng om ni vill, de finns även en lista på saker de behöver!

Tänk om 100 personer skänker 50kr var så blir det 5000kr som räcker till mat & annat, så även små summor kan hjälpa

Jag kommer skänka pengar !!!

 

Angelique och Athena uppmanar er att hjälpa till!

    



Av Vivi - 4 januari 2010 14:51

Felskrivningar:

hur kan folk störa sig på dem när de kan vara så otroligt underhållande, jag får ju tacka både Ida och Zandra som fick mig att fnissa åt mig själv i morse:

 


Startvikt: 77 kg  (yiaks...rekord)

Mål: Minus 70 kg innan Juli  

Vägen dit: Börjar med en sockerfri månad nu och träning 2 dagar i veckan


Ha ha ...minus 70kg, nej då blir det ju nästan inget kvar   

Fler felskrivningar kan du fnissa åt här sedan kan ju även felstavningar vara lite roliga , läs denna arga lapp *moha ha ha*, humor !!!



Folk som tipsar:

En väldigt snäll och trevlig kollega tipsade mig om ett jobb idag, jag har kollat på annonsen innan, men nu tänker jag verkligen söka det.

Han sa en massa bra saker om arbetsplatsen och avslutade i stil med

"det hade passat dig". Sicka goa människro det finns !!

 

 



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards