MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2010

Av Vivi - 10 februari 2010 07:58

...att det är en bättre dag idag...men det känns inte så!

Jag mår värre idag än igår, detta trots att pojken sjöng för mig och att jag fått två fina paket (även om jag måste byta mysbyxorna....flåt älskling).

Jag mår illa och vet inte riktigt om jag ska börja kräkas eller gråta här på jobbet.


Näää inte är det att bli äldre som är problemet, jag tror bara att födelsedagar inte är min grej ... alla förväntningar och förhoppningar... nej ...jag vet inte rikigt vad det är, men det är iaf ingen bra dag idag!


Vet egentligen att mitt illamående och sönderstressade mage inte har med födelsedagen att göra i sig utan allt runt omkring med jobb osv ...

Önskar iaf att det inte var min födelsedag idag ....

Av Vivi - 9 februari 2010 14:00

Mahahhahahaha....

 

En dag som denna så är det underbart att gå in på sidor som tjuvlyssnat.se

 

Tunnelbanan, Stockholm

Två tjejer ~15 sitter och pratar.

 


Tjej 1: Du vet Edward… sååå snygg.
Tjej 2: Nähä?
Tjej 1: Jo, alltså… jag är nog kär i Edward.
Tjej 2: Onödigt. Han har Bella, har du ens läst böckerna? Det är inte lönt att ens försöka…
Tjej 1: Men herregud Malin, Bella är påhittad.






Av Vivi - 9 februari 2010 12:45

Husdjur för mig har en oerhört stor betydelse, tror inte någon som läser min blogg har missat hur mycket mina två små pälsklingar betyder för mig!


  


De ger mig mycket glädje och även trygghet, de är en del av vår familj!

Det är inte bara jag som känner stark för mina husdjur, vi är många som delar den känslan.

 

Något som jag tycker är rätt intressant är ju hur vi förknippar husdjur med trygghet.

Visste ni att många människor stannar kvar i en familj eller relation som är skadlig för dem pga att de vill stanna hos sina djur ?

Det är t.ex väldigt vanligt att kvinnor som utsätts för våld av t.ex pojkvännen kan avstå från att ta hjälp av kvinnojouren just för att de inte kan ta med sig sitt husdjur.

Barn kan uppleva det oerhört traumatiskt att skiljas från sitt husdjur vid en omplacering. Inte så konstigt med tanke på att husdjuret är förmodligen den enda trygga punkt de har i en kaotisk tillvaro...

 

Tyvärr verkar inte detta problemet ha lyfts fram, jag önskar att socialen kunde vara mer hänsynsfull vad det gäller sådant. Självklart är det inte första prioritet att ta hänsyn till den utsattes "husdjurs-behov" , men jag tycker faktiskt inte heller det är något vi ska strunta i !


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 9 februari 2010 11:11

Idag borde vara en skoj dag och jag var på bra humör när jag var på väg till jobbet i morse, men endast en timma här fick mig att tappa all ork ...

Det är så mycket negativ stämmning här och det är skitsvårt att kämpa och hålla humöret upp när jag vet att får sluta när som helst ...

Det är ju ändå så att man har svårt att motivera varför man ska jobba och kämpa...

 

Telefonrösten behåller jag, jag gör mitt bästa för att vara riktigt trevlig mot alla som ringer , men resten är det inte mycket med ... 

Förlåt att jag gnäller ...det blev bara en sådan dag idag ...

 

Positivt är väl att jag tror att den vätska jag förmodligen samlat på mig i helgen , den är nog på väg att försvinna, känner mig mindre svullen.

Får väl se om det syns ngt på vågen i morgon bitti....

Kommer (som Malin-Helena rekommenderade) väga mig på fredagsmorgon i fortsättningen, kommer nog itne klara mitt mål på 73kg till i morgon, men med lite vilja och arbete kanske jag iaf kan ha nått det innan veckans slut.

 

Nepp.... ska väl ta tag i lite arbete än då ....

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 9 februari 2010 10:14

Dagens tips:

Gör någon glad på alla hjärtans dag !

 

Dagens aktivitet:

Tjejmys ikväll!

 

Dagens recension:

Min pojke har skrivit en recension om District 9, en film jag tycker ni ska se!

 

Dagens stripp:

Ha ha ...det där hade kunnat vara jag!

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Dagens bild:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 9 februari 2010 09:00

Jag gillar alla hjärtans dag! Det får vara hur kommesiellt det vill, men i ett samhälle där de flesta vankar på i samma gamla mönster tycker jag det är härligt med en dag som uppmuntrar oss att fira kärleken.

Sedan behöver man inte snöa in sig på att det bara skulle vara ngt för par, jag tycker man lika gärna kan uppmärksamma en kompis, föräldrar eller syskon!

Man behöver heller inte köpa en massa dyra presenter, för det är inte det som det ska handla om! Här har ni några tips, men ......

 

Här kommer några tips på vad Missvivi tycker ni ska göra för er partner, vän, förälder!

 

Ge ngt personligt, ett litet brev, en dikt eller kort där ni skrivit upp några små saker ni uppskattar hos den personen.

Det är verkligen jätte uppskattat med ett:  "Jag älskar dig för att...- kort" !

 

Lämna små kärlekslappar i huset/lägenheten som sitter på t.ex badrumsspegel, i köket osv med fina komplimanger på.

 

Laga en middag, kanske en hel trerätters och överraska eller städa huset som en present till din mamma/pappa!

 

Fylla i böcker är väldigt fina presenter, de blir högt uppskattade!

Här köpte jag mina!

 

Skicka ett personligt vykort direkt från nätet!

Jag gick in på hallandsnyheter och där kan man t.ex välja vykort med Nemi på !!!   

 

Kärlek!!

  



Av Vivi - 8 februari 2010 13:07

Nej då menar jag inte Alice i Underlandet som kommer ut snart,

det sägs nu att han håller på med att göra en ny Törnrosa!

Den ska tydligen filmas mer ur den onda häxans perspektiv....

 

Han är genial !! Han har en förmåga att tänka utanför ramarna.

Jag brukar säga att hans filmer är "sagor för vuxna" hur kan man annars beskriva underbara filmer som Edward Scissorhands & Big fish!

Jag ser fortfarande väldigt mycket fram emot Alice i underlandet,

det kommer nog bli 2010 års favorit för mig ! 

  

 

(har visat trailern förrut men .... )





Av Vivi - 8 februari 2010 12:50

Tjuvlyssnat:

*fniss*



Två tjejer ~20 funderar på att köpa godis. Tjej 2 har precis pratat med någon i mobilen och är irriterad efter telefonsamtalet.
Tjej 1; Är du sugen på att köpa nåt godis?
Tjej 2 (irriterat); Jag vet inte. Jag var sugen innan men nu blev jag avsugen!



Någon som kan mindre om mat än mig !


Två tjejer ~20 väntar på sin beställning vid cafédisken.
Tjej 1: Åh, färsk pasta låter så gott.

Jag har tänkt göra hemmagjord pasta när jag får tid.
Tjej 2: Sa du pasta?
Tjej 1: Ja.
Tjej 2: Pasta?
Tjej 1: Öh, ja. Jag såg min syster göra det en gång. Det är inte så svårt.
Tjej 2: Nä… det är väl bara att lägga i det i vattnet och koka.




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards