MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2010

Av Vivi - 13 februari 2010 17:01

 

Sitter här och väntar på att pojken ska bli färdig i telefon så vi kan äta semlorna vi köpte idag !!! Gud vad jag har längtat, jag älskar semlor Mmmmmm....

Den kommer slinka ned lätt med lite Chai-te !

 

 

Vi har även köpt en laxkotlett till mig ikväll och en god köttbit till pojken, det får bli klyftpotatis, grönsaksstavar, aioli & kött idag!

Känner att hela denna lördagen bara har handlat om att njuta, underbart!!

Tränade ju i morse så jag kan faktiskt känna att jag kan unna mig idag!

 


  


Av Vivi - 13 februari 2010 13:15

Dagens plan:

Byte byxor & köpa semla !


Dagens duktiga:

Tänka sig .... 2 min. blev det på crosstrainern....tur det för ostbågar firade jag med igår, semla idag & tårta i morgon!! "Unna-sig-helg"!

 

Dagens katt:

Vilken härlig histora, katten fann hem efter 9 år !


Dagens klokaste:

Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!

 

Dagens förklaring:

Ha ha sööööööt!

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 12 februari 2010 14:00

*fniss*  Kanske vore ngt på mitt jobb   


epic fail pictures
see more Epic Fails


Fredagskul!


Miss Beatrice, kyrkans organist var i 80-års åldern och hade aldrig varit gift. Hon var beundrad för sitt rara och omtänksamma sätt mot alla.

 

En eftermiddag kom pastorn och besökte henne och hon visade in honom in i sitt pikanta vardagsrum. Hon bad honom sitta ned medan hon lagade en kopp te. När han satt där vänd mot hennes Hammondorgel, noterade den unge pastorn en söt glasskål stående högst upp. Skålen var fylld med vatten och i vattnet flöt, av alla saker, en kondom!

 

När hon kom tillbaka med te och scones började de prata. Pastorn försökte dölja sin nyfikenhet om skålen med vatten och det underliga flytetyget, men till sist tog nyfikenheten överhand och han frågade. Han sa: ”Miss Beatrice, jag undrar om du vill berätta för mig om den där”, pekande på skålen.

 

Oh, ja svarade hon, är den inte underbar! Jag gick genom parken för några månader sen och hittade ett litet paket på backen. När jag frågade vad det var sa de att jag skulle placera den på "the organ" och hålla den våt så skulle den förebygga spridning av sjukdomar. Och vet du vad, jag har inte varit förkyld på hela vintern och helt klarat mig från svininfluensan

Av Vivi - 12 februari 2010 13:00

Ja , ni har ju förstått att denna helgen kommer mest innebära mys med pojken och katterna. På söndag blir det även mys med hela familjen då det blir en liten födelsedags-/alla hjärtansdagsmiddag hemma hos mammi & pappi!

Kommer nog baka min dajmtårta, jepps jag bakar min egen födelsedagstårta och har inget emot det alls !   

 

Efter jobbet har jag planerat in en vända på Hemmakväll !

 

Dessa filmerna är aktuella att få följa med hem:

  • Tidsresenärens hustru
  • Surrogates
  • Ugly truth
  • Allt för min syster

Några andra förslag ?

 

Sedan har vi några intressanta filmer som snart släpps:

  • 9 (Tim Burton produktion)
  • Upp
  • Bröllopsfotografen
  • 2012

Gladast blev jag över att denna filmen kommer, den baserar sig på en av mina absoluta favorit böcker!! Visste inte ens att de hade gjort en filmatisering.

Om ni inte läst boken , GÖR det, den är inte alls lång & väldigt bra!

Jag ska absolut se filmen !!!!


Av Vivi - 12 februari 2010 10:00

Dagens tips:

Ida har kommit ut med lite nya fina smycken, visst blir man sugen!


Dagens Nemi:

Jag ville bli späckhuggare .... och sjöjungfru !


Dagens inlägg:

Lite fyndig var för ett år sedan när jag jämförde letandet efter hus emd letandet efter en partner!

 

Dagens plan:

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och myyyyyyysa!


Dagens Failbook:

Ha ha ha ...jag dööööööööör av skratt !!!

Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!

Av Vivi - 12 februari 2010 08:59

Igår var jag och Fina Nina på vår första lektion i orientalisk dans, jag är väl iten jätte imponerad om jag ska vara ärlig....

 

  • De var iten orientalisk dans utan orientalisk magdans, jag tycker faktiskt itne det är samma sak.
  • Kursledaren var ganska ung och verkar iten ha särskilt mycket erfarenhet själv, hon verkar inte ha jättebra koll på tekniken bakom stegen & rörelserna.
  • Lokalen var fin, men det är ändå väldigt jobbigt att de bytt område, nu kommer jag få ta bilen varje gång vilket kan orsaka problem, då vi bara har en bil...

Vi kommer trots detta fortsätta, det kändes ändå rätt okej, det var jobbigt, bra träning och något lär man sig alltid. Den stackars läraren gör desutom så gott hon kan, så hennes person är det inget fel på alls, bara att jag inser att min förra lärare som dansat i flera år var nog rätt bra ändå ....

 

Dessutom verkar det som om varje gång jag aktiverar mig slutar det med stela ben & att jag småhaltar...   

Igår krockade min rumpa med ett mycket vasst och kantigt skoställ....inte så lite heller. Har faktiskt riktigt ont idag ... typiskt, jag är en sådan klant!

Av Vivi - 11 februari 2010 13:57

epic fail pictures
see more Epic Fails


Mhahahahahahaaa  - - - - -

Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!



Av Vivi - 11 februari 2010 13:30

Film är ju ett stort intresse hos mig, det var faktiskt länge sedan jag skrev någon recention eller liknande, då har jag ändå sett en del sevärda filmer senaste tiden, men visst... ingen film som hamnat på min topplista.


Här är några filmer jag anser man inte får ha missat!!

Dessa filmer har en särskild plats i mitt hjärta!

 

 

Det finns massor av fler bra filmer som inte står med här, men jag kan inte göra listan hur lång som helst!   

Om ni hittar en film ni inte sett av dessa , se den !!

 

  

 

 

 

 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards