MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2010

Av Vivi - 18 februari 2010 12:51

Aftonbladet har skrivit om något jag hoppades inte fanns i norden längre ...

pälsfarmar, trodde inte de fanns kvar sådana här hemska ställen.

 

Sådant här demonstrerade jag emot när jag var yngre, det var ganska lugna demonstrationer.

Har alltid känns mig kluven när det gäller de som tar saker i egna händer och släpper ut djuren ur burarna. Djuren dör ju tyvärr oftast när de släppt ut dem, blir överkörda osv, men en död i frihet är bättre än detta fruktansvärda plågeri i fångenskap!

 

Ta dessa jäkla farmare, lås in dem och kasta nyckeln!

INTE OKEJ !!!



VARNING - MYCKET OBEHAGLIGA BILDER





Av Vivi - 18 februari 2010 11:09

Man får koncentrera sig på de bra sakerna i livet

när det känns tungt...


  • Världens underbaraste, roligaste & sexigaste fästman !
      
  • Världens goaste & finaste kissar!
        
  • Bröllop
           
  • Premiärbiljetter till Alice i underlandet i 3D ( we has dem ) !
  • Underbara bloggisar!!
  • Söta & goa arbetskamrater 
  • Humorsidor
  • Fina vänner
  • Långa bad, ansiktsmasker och lyxiga body butters
  • Varm choklad och kardemumma skorpor
  • Chai-te
  • Kasta snöboll!

 



Av Vivi - 18 februari 2010 10:15

Igår kväll satt jag en liten stund framför datorn och gled in på youtube som så ofta .... titta vad jag hittade !!!!!!

Det började med denna:

Sedan hittade jag denna underbara ...PÅ TYSKA !! Ha ha ha

 

Någon mer som var ett fraggel fan ?

Ingen bra kvalisort, men man hör iaf den härliga låten!


Av Vivi - 18 februari 2010 09:04

Dagens inlägg:

Ni måste läsa denna underbara historia som Sussie har på sin blogg!


Dagens tillbakablick:

För ett år sedan "vann" vi budgivningen på vårt hus !!

 

Dagens grattis:

Egentilgen gårdagens för igår hade finaste bloggisen Zandra namnsdag!!

Grattis !!!


Dagens tips:

Ni har väl inte glömt bort min tävling där ni kan vinna rabattkod på CDON ?

Bra inför bokrean!


Dagens vill inte:

Näää... nog för att snö är bättre än slask men nu räcker det, vill inte ha 2 dm till !


Dagens krage:

Angelique har skaffat sig en mäktig lejonman!

Vackra fina Angelique, vad mycket tråkigare livet vore utan mina katter!

  

Av Vivi - 18 februari 2010 08:10

Ish vilket sätt att börja dagen på ...

Först halkar jag på vår trappa på vägen till bilen, var bara att gå in och försöka torka mig själv plus tömma handväskan på snö *suck*

Tror jag lyckats sträcka ngt i höger axel, ondare än vanligt gör det, men det borde ordnas med lite streching (underskatta aldrig streching!)

 

När jag sedan kommer till jobbet möts jag av en hemskt stank , luktar ungefär som bränt hår fast värre. Vi vet inte vart den kommer ifrån , men det kan vara järnverket i hamnen som eldar gammalt skrot ...bläää!

Jag har bönfallit vaktmästaren att handla lite doftljus ... kanske att det hjälper.

 

Det positiva med en sådan här morgon är att nu kan det bara bli bättre ... eller ?

 

Jag hade behövt en skyddsängel i morse   

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Av Vivi - 17 februari 2010 16:05

Nu har jag gjort en djupdykning bland skor igen...

Skorna på Brandos jag visat innan finns inte längre i min storlek   

Tidigare har jag ju skrivit om Matildasfest.com en jättebra sida där du kan designa dina egna skor och även klänning!

Jag har haft lite kontakt med dem via chat idag och dessa är jag intresserad av:


  


Jag vill dock ha öppen tå och en annan färg, gärna silver ... ännu coolare om man kan få banden i en färg och skon i en annan !!

De trodde att det skulle kunna gå att fixa, jag hade kunnat få komma dit & prova , men "butiken" är i Stockholm, blir lite långt.

 

Jag kan verkligen rekommendera denna sidan, de har en chat där du snabbt kan få kontakt och svar på dina frågor. Många fina modeller att utgå från m.m

Hmmmm chansen är stor att jag kanske blir stammis här !

 

 

 

Av Vivi - 17 februari 2010 14:01

Mail:

 

Hade varit tacksamt med lite mer information angående min uppsägning.

På**** verkar det som om de vill ha mig här längre än den 28 februari, men du kanske har hört annat?

Vad händer om vi flyttar fram datumet? Flyttas det fram en månad, två veckor?

Ska erkänna att denna situation inte är den roligaste att befinna sig i just nu, känner mig lite som en handelsvara.

Hade varit tacksam för information.

 

Någon timma senare fick jag telefonsamtal, en ursäkt, en uppdatering och iof inte bättre koll på läget, men iaf en försäkran om att de inte slängt mig på sophögen ännu.

 

Ibland är det bra att ta tag i saker, de kanske inte blev så glada av mailet,

men samtidigt tröttnar jag ibland på att vara den snälla tysta anställda.

Speciellt när t.o.m jag ser/förstår att jag faktiskt blir dåligt behandlad.

 

Av Vivi - 17 februari 2010 12:00

Tjenixen!

Jag tävlar om en cool tunnel hos tre katter, hoppas verkligen jag kan vinna den. Jag vill ha ngt nytt att leka med för jag är såååååå uttråkad!

Vintern är trist!

 

Man skulle rösta på årets Pussycat 2009 .... och där bland de nominerade där var han *suck*     Aslan   

 

Han är en sådan hunk! Kolla manen, kolla lystern i pälsen ...kolla ögonen ....

Jag hade tyckt vintern var väldigt mycket roligare om man hade haft den snyggingen att dela den med   

Attans ...jag som nästan hade lyckats sluta tänka på honom...

Nepp nu ska jag gå och gnaga på en av mattes hårtofsar *moha ha ha * och drömma och snyggingar !

 

Tja alla coool cats!


  


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards