MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2010

Av Vivi - 19 februari 2010 13:52

Många inlägg blir det idag!

Kan för övrigt tala om att snön har kommit hit nu ...

det fullkomligt vräker ned och mer ska det bli   

 

 

Jag var inne på Fokis sida och hittade en tävling

jag absolut måste vara med på!

Man kan vinna en bärbar dator, inget dåligt pris!

 

Man ska svara på en fråga (gjort) och sedan motivera i sin blogg varför man ska vinna....

Min motivering:

 

 

Jag behöver en egen datorn som jag kan använda

i mitt försök att bli barnboksförfattare!

 

Jag blir ju förmodligen snart arbetslös för femtioelfte-gången

och denna gången hoppas jag kunna ta tag i mina drömmar

och börja skapa, men jag behöver en datorn som jag kan skriva sagorna på och bra teckning så jag kan surfa runt efter information & ideer!

 

Så jag bör vinna inte bara för min skull utan alla barns skull   

*hi hi*

 

Av Vivi - 19 februari 2010 13:00

Kommer ni ihåg att jag fick ett blomsterbud till jobbet av min underbare fästman?

Jag kan tala om att katterna har uppskattat detta lika mycket som sin matte, iaf ballongen ....


Vad flinar du åt ????

  


Mammakatt:  - Ifrån sängen jag jag nog nå, 1....

      


2......

  

 

3....tassarna uppåt sträck ! 

...så nära, kattans!

  


Angelique försöker också ....

  


Jag har den , jag har den ...

Mjaha ha ....I got the power...I got the strechi strechi ability !!

    


Smakar inte så gott direkt , men alla byten bör ätas, minst tuggas på !

 


och

Av Vivi - 19 februari 2010 11:17


Jag hade ju en tävling på bloggen i början av veckan.

Den verkade inte bli särskilt populär,

får se om jag kör en till nästa vecka med andra priser,

kanske var det priserna det var fel på ?

 

Rätt svar på frågan var iaf:

Tim Burton!

 

Eftersom typ.... 1½ person (ha ha klura på den ni) tävlade

så delar jag ut rebatt koderns till följande:

 

Mysiga Malin Helena får rabatt koden på 40kr

Zöta Zandra som halvtomhalvt tävlade får 30 kr

 

Jag skickar koderna till er via mail

Kom ihåg att använda dem innan 28/2

 

Hipp hipp !!


Av Vivi - 19 februari 2010 11:00

Jag behöver hjäääääälp!

Blev medlem i Ellos kundklubb och fick 40% rabatt på valfri vara ...

Nu funderar jag på att köpa denna klänningen:

    


Den finns i en ljuvlig smaragdgrön färg också, vi har ju grönt som färgtema, men den fanns bara i 40 och det kan bli lite stort....

Tänkte nog ha den som reservklänning/festklänning till bröllopet, vad tycker ni ?? Fin nog ?

 

Av Vivi - 19 februari 2010 10:28

Hittade denna på tjuvlyssna ... hi hi hi .....

 

På en skola, Stockholm

Tre tjejer ~14 diskuterar den ena tjejens nya Canada Goose-jacka.
Tjej 1: Hmm… Jag undrar vad det är för sorts päls på luvan.
Tjej 2 (helt övertygad): Ofta du inte vet? Det är ju gåspäls!

Varför skulle den annars heta Kanadagås?



Och så bara för att jag tidigare varit nostalgisk och lagt ut klipp på Dr.Snuggles och gänget, här kommer en favorit med..... MUPPARNA!!!

 


Av Vivi - 19 februari 2010 09:00

Dagens tillbakablick:

Så mycket spännande hände för precis ett år sedan, vi hade vunnit budgivningen på huset, men det var en lång väg kvar innan det var tal om köp, bankmöten t.ex !

   vårt lilla fina hus i Juni 2009, nyköpt!

 

Dagens bragd:

Anja, fasen vilken tjej! Efter den läskiga vurpan så ställer hon ändå uppoch vinner dessutom brons! Bra jobbat tjejen! Du får ju t.o.m mig att bli intresserad av OS !

 

Dagens recension:

Min pojke skriver faktiskt riktigt bra & underhållande recensioner, kanske är ngt du skulle göra proffisionellt älskling!

Nu är det Tidsresenärens hustru & Surrogates han recenserat!


Dagens stripp:

Söööööt! (klicka på bilden för att se hela)

Over the Hedge


Dagens bortgjorda:

Ha ha ...

Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!



Av Vivi - 19 februari 2010 08:32

Magdans igår , det var roligare denna gången än förra faktiskt, det gick bättre och jag lyckades nog få till ett par rörelser riktigt bra. Jag inser dock hur väldigt mycket stelare jag blivit på bara 2-3 år!

När jag gick magdans förra gången fick jag faktiskt rätt mycket beröm av lärarinnan och hon hade dansat i 7 år, jag hade bra kontroll på höfterna....

det har jag inte nu, jag är mycket stelare!   

 

I helgen blir det en omgång med tjejgänget, de flesta ska ut, men jag har inte ork eller pengar till det, så jag stannar nog bara en stund.

Sedan blir det förhoppningsvis bio på söndag med min fina systerson, det tråkiga är bara att filmen vi tänkt se inte går nu till helgen. Hur kan man låta bli att sända en ny populär barnfilm på helgen och bara ha den under veckodagarna ? Dåligt!

 

Nu får vi bara hoppas att allt detta inte blir inställt pga snöoväder....

kanske blir vi insnöade i helgen ??

Hmmm man vet aldrig ...kan nog vara bra att bunkra upp med ljus, vatten & ngn bra film hemma   

 

Nu syns inte välkomstskylten längre ...

  

 

Av Vivi - 18 februari 2010 15:14

Vad alldeles för länge sedan jag frossade i bilder på mina pälsklingar och en hel del fotat har det blivit i veckan!

Kommer ni ihåg skorna jag fick i helgen ?

  


De fanns en kartong till .....och den var inte stor.....

 

-Vadå inte stor .... jag får ju plats eller hur ?!?

-Hmm ja ... Angelique ....få plats är tydligen en definitions fråga

  

 

-Jag kan ju t.o.m sträcka ut mig ....

wraaaaow, jag är en tiger !

  

 

-Mamma får också plats!

(Öhhhmmmm .... nätt & jämnt kanske)

Mamma säger att lådan är lagom, det är pälsen som är stor!

  

 

och

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards