MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Tips: Påskrecept !

Av Vivi - 31 mars 2010 13:40

Jag letar lite recept på ngt mumsigt att göra i påsk och jag glider som vanligt in på kakor & tårtor! För vad passar väl bättre än choklad till påsken !!

  

 

Hittade detta receptet på alltommat, en Påsktårta med choklad & nougat *mumma*

Eller varför inte denna varianten på ICA med mandelmasse-botten! 

Dessa små sötnosar verkar ju vara riktigt musiga, praliner är alltid gott !!

 

Vill man ha en god dessert så tycker jag verkligen att man ska satsa på en panacotta, snabb, enkelt och syndigt gott, denna är en av mina favoriter!

 

Sedan har ni en "alltime favorite" , Brownies med philadelphiaost !

Här har jag receptet!

 

Det finns lite annat smått & gott under "gott att äta" i kategorierna till höger!

 

Smaklig påsk !!!

 




 
 
Malin ♥

Malin ♥

31 mars 2010 14:51

Hej. Tack så mycket för din kommentar, det kanske hjälper, hehe :)

Jag vet inte vad det beror på och jag har ingen anledning till att göra det. Bara känner så. Och jag är fruktansvärt trött på det..
Men Tack! :)

http://www.malinsweet.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

31 mars 2010 14:54

ååh, detta var ett farligt inlägg. *ler*
Men väldigt spännande recept!! Måste jag nog testa nu under påsk. :)
Påsktortan verkar super god, kanske får göra en sådan om vi ska till Johan pappa på påskmiddag. Alltid fint att ha med något. :)

Sv: jag är verkligen super spänd inför tatueringen! :D Tur att jag inte behöver vänta flera månader på den i alla fall, bara 15 dagar kvar! hihi.

Jag tränar kanske nästan överdrivet, vissa tycker det i alla fall... Men man känner när kroppen tycker att det är för mycket och då får man dra ner lite på det. :)
Men just nu ääälskar jag att vara på gymmet.

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
malin-heléna

malin-heléna

31 mars 2010 15:30

HAHAH!! jag började med att läsa din andra kommentar; att det inte skulle vara 6. hihi. Så när jag läste det andra började jag tokskratta. Haha!!

Är det en familjamiddag är det bäst att bara ta nougaten och chokladen. *Ler*

Ett tvång ar det absolut inte. Träningen är bästa stunden på hela dagen. Och jag delar upp styrketräningen på olika kroppsdelar olika dagar för att de ska återhämta sig. :)

Kramar.

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

31 mars 2010 15:33

Åh, pannacotta med kesella i! Jag ska testa ditt recept nästa gång jag gör! Testade för första gången i söndags att göra pannacotta, det var inte alls besvärligt och vansinnigt gott :)

Dina brownies såg också ruskigt goda ut! Kanske skulle baka något imorgon.. :)

Nu ska jag skriva mail till dig! :D

http://drak.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

31 mars 2010 15:47

Haha jo fast man hade ju kunnat skänka bort en del med... :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

31 mars 2010 16:26

Ja skulle med byggt ett katthem och skänkt till cancerforskningen. Sen skulle ja försöka fixa nåt center till ungdomar som inte har det bra hemma. Ja skulle kunna göra massa nytta.. Undrar va han som vann 215 milj nu ska göra? :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

1 april 2010 09:13

Synd jag inte är närmare och kan coacha dig i träningen! =) Vi tjejer sägs vara mer benägna att träna om vår omgivning gör det..


Ja, och kycklingben kan vara riktigt farligt säger dem ju.. :(

http://blogg.dreammaddo.se

 
malin-heléna

malin-heléna

1 april 2010 09:15

hihi.. min kod blev fsuj. vad nu det ska betyda. :P

Tack så mycket. Jag är nog dock för blygsam för att förstora mig själv på canvas. hihi..

Låter bra med inte promenader. :) Bara det blir lite bättre väder så kan man ju ta sig ut igen utan att må dåligt av det. För som det är nu vill jag inte ens kolla ut genom fönstret. Uhh!!!

Mina påskplaner är att jobba ikväll, födelsedag/påsk-fest på fredag och på lördag ska vi nog ut till Johans pappa på middag. Sedan vet jag inte så mycket mer.
Hur ser din påskhelg ut då? :)
Kramar

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards