MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2010

Av Vivi - 24 april 2010 20:55

Ohhhhh...

Orkar inte skriva så mycket är SÅ trött, ni får kolla bilderna nedan .....

 

 

      

 

Kortfattat:

Vi varit i Falkenberg och fixat klockor och pratat med gamla kollegor, MYCKET trevligt! Fikat med nuvarande kollage, mycket mysigt!

Har suttit i någon timma idag och lagt upp annonser på tradera.

Har fixat och donat i trädgården, har ont i ryggen!

Ätit pizza pga lathet och druckit mumsig drink som belöning för hårt arbete.

En mycket mycket bra dag idag som dessutom har spenderats i strålade sol!

 

Hoppas ni har haft en härlig dag i solen ni med !!!





Av Vivi - 24 april 2010 10:15

Dagens plan:

Åka och fixa klockor och på ngt sätt utnyttja det fina vädret!


Dagens duktiga:

Har minsann sorterat ut mitt smyckeslager, nu ska här säljas grejjer!!

Blev sporrad igår när jag sålde min Dieselklocka för 1000kr   


Dagens fråga med Nemi:

Smeknamn bra eller dåligt ? Vad tycker ni ?

 

Dagens vill ha:

*sjunger - here comes the briiide with an asome dress ..look at her handbag it fits so ....asomelyyyy

(i Barney-anda, ni som sett serien How I met your Mother vet vad jag menar)*

Väska 

 

Dagens elaking:

Kan...   inte...   låta...    bli...    att...    skratta...    *hi hihihihihihi *

funny facebook fails
see more

Av Vivi - 23 april 2010 15:53


Felsägningar/skrivningar är jag expert på ...

Därför är det extra kul när det händer andra....


funny facebook fails
see more


Av Vivi - 23 april 2010 15:16

 

*fniss fniss*

Med hjälp av post its, tejp och en hel del fantasi

(och lite jäkelskap)

så har jag nu skapat en liten kreation...

present kan det också kallas!

 

En av de goa personerna på mitt jobb fyllde visst år idag

och jag upptäckte detta efter att denna redan hade gått hem.

Så jag är ju tvungen att gottgöra detta

genom att ge henne en riktigt cool present!

 

Jag vill inte avslöja VAD det är för cool och oslagbar present

jag gett henne för det händer att hon tittar in här ibland.

Jag kan däremot avslöja att det kommer

ifrån mitt hemliga lager här på jobbet...

Jag kan avslöja på måndag vad det rör sig om ...

*mohahaha*

 

Missvivi bus!  

 

 


Av Vivi - 23 april 2010 11:02

Jo det hade jag tänkt att bli imorgon   

Vi ska nämligen åka till närmsta klockmaster butik och lämna in några klockor för batteribyten. Hade varit så kul att träffa på lite gamla arbetskamrater och samtidigt få våra klockor att gå igen, trist i längden när tiden står still   


Annars hoppas jag på att få ta tag i trädgården i helgen, ngt jag har sagt att jag ska göra i över 1-2 veckor nu. Det behövs rensas endel och eventuellt klippa av lite döda grenar på buskarna. Räfsa och klippa gräset är också ngt som behövs...

 Höst 2009

    


Hoppas jag får lite motion av trädgårdsarbetet, men det hade varit bra om jag nu också kunde besegra motviljan att ställa mig på trampmaskinen, det var ju ett tag sedan.

Jag var ju så duktig i början men .... ja, de flesta av er vet nog precis vad jag menar   

Och en morgonpromenad innan frukost i morgon ska jag nog kunna klämma in, men det hänger ju mycket på vädret !

Vill ju fortsätta vara duktig nu när det går så bra, kanske kanske når jag mitt mål att ligga på 70kg nu på fredag!


Har ni några planer i helgen ?

 

Av Vivi - 23 april 2010 10:30

Dagens Nemi:

Hi hi .... jag älskar verkligen Nemi!´


Dagens tips:

Vill ni veta lite mer om klockor? För ett år sedan delade jag med mig av lite kunskaper om vattentäthet & glas t.ex

 

Dagens bästa:

Löning idag !! *wheee*


Dagens sämsta:

Spendera en stor del av lönen på elräkning & medicin "whe e e.."

 

Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Over the Hedge


Dagens roligaste:

Hittade denna bilden hos Sussie och var bara tvungen att "låna" den.

Fattar ni ? Duck-tape  *Ha ha ha* ho ho ....den var rolig !!

(Silvertejp på engelska heter Ducktape)


Av Vivi - 22 april 2010 21:05


Har jag lagt ut denna förut ?

Den är så vacker, hörde den första gången i en av mina favorit filmer, nämligen Cruel intensions, om ni inte sett den...se den!

Har minnen till denna låt,

bitterljuva skulle man väl kunna kalla dem.

För visst kan man tänka tillbaka på det som var fel och gjorde ont med en viss nostalgisk saknad.

Det finns en viss tillfredställelse i sorg och självdestruktivitet.


Av Vivi - 22 april 2010 13:30

Ja ni har väl märkt att jag tycker det där med

utmaningar är himla skoj!

Hittade denna hos söta Malin och kunde inte

motstå att kopiera den!

 

Vad heter du? Kalla mig Vivi....Missvivi

Har du kysst någon inom de två senaste veckorna? Så klart!
Är du kär? Så kär man kan bli!

Gjort nåt du ångrar? Min princip är att inte ångra utan lära sig av misstagen,

men visst är det alltid något man ångrar ändå ...

Velat bli tillsammans med ditt ex igen? Ha ha ha...NEJ!
Är du blyg? I vissa situationer

Vilken årstid gillar du mest? Våren tror jag!
Favoritdjur? Katt
Vad består din garderob av? kläder & skoooor

Hur mycket pengar har du varje månad? Alltid för lite   
Vad köpte du senast? Förutom mat... geléinlägg till skorna på tradera.

Den bästa filmen? Svårt svårt svårt.... Sagan om ringen triologin?!?!
Vad är klockan just nu? 13.13
Hur mår du? Bra!
Vem kysste du senast? Ha ha ..gissa!

Har du en pojk-/flickvän? Nej, men blivande man.

Är han/hon bra? BÄST !
Har du åkt moped någon gång? Motorcross är väl ingen moped..eller ?

Är du mörkrädd? Ibland
Vart skulle du helst vilja ha piercing? Ingenstanns, när jag var yngre ville jag ha i ögonbrynet, men mamma mutade mig ..he he !

Saft eller alkohol? Alkohol
Hur mycket dricker du? Massa vatten varje dag!   

Största svaghet? Jag är för lat!
Röker du? Blääää....

Tycker du ciggaretter smakar gott? Jag har smakat och nej!

Bästa bok? Svårt det med... står mellan Sagan om ringer och Veronika bestämmer sig för att dö!
Blivit rånad? Inte vad jag vet....
Humör just nu? Frågade inte "du" mig det innan...

Vilka internetsidor besöker du varje dag? Min blogg, min hotmail

Vad slösar du mest pengar på? Kläder & skor

Vad dricker du för alkohol? Drinkar!
Kan man vara vän med sitt ex? Jovars...

Favoritchoklad? Mmmmmarabous mörka med hasselnöt nougat
Varit kär i en kändis? *fniss* Jag var 7 år och jo.. ett litet "crush" på Tommy Nilsson hade jag allt.

Har du lätt för att kunna lita på folk? Ja...det har jag nog.

Är du lycklig? Samma fråga som innan bara annan frågeställning, svar ja!Använder du smink? I.D Bare minerals nästan dagligen, men inte mycket

Vad har du för drömmar? Många, bli rik... ha ett större hus, resa mera, ha eget företag, öppna katthem osv osv osv
Blivit tagen/hämtad av polis? Noup

Hur svarar du i hemtelefonen? Beror på vad som står i display:en

Hur svarar du i mobiltelefonen? Samma som ovan

Ringer det mycket till dig? Näää, förrutom på jobebt då   
Ringer du mycket? Har lite lätt teelfonskräck...

Vem ringde du senast? Hummm... min sambo tror jag.

Hur mycket pengar har du? På mig, i plånboken, på kontot ??

Antal timmar sömn inatt? vaknade några gågner..6-7

Sover du ensam i natt? Noup
Vem sov du hos senast? Mamma & pappa !

Vem sov hos dig senast? Om jag räknar bort sambon är svaret... Karin tror jag.

Vem vet mest om dig? Jag själv!
Vem vet du mest om? Mig själv!

Vad ser du fram emot? Massa saker men just nu bröllopet!

Vad vill du just nu? Ha 20 grader och en betald ledig dag i solen ...

Vem längtar du mest efter? Trots att det abra var några timmar sen... pojken!

Vem vill du helst slippa? På vilket sätt?

Vem stör du dig på? Ingen direkt...

Vem vill du sova bredvid inatt? Min blivande så klart!
Vilken årstid är det nu? Vår!

Anser du dig själv snygg? På vilken skala ? Medel!

Har du varit kär? Ja

Har någon varit otrogen mot dig? Ja

Har någon varit otrogen mot någon, med dig? Japp, ha ha läs hämnden   

Har du varit otrogen? Nej, aldrig!

Brukar du oftast ragga eller bli uppraggad? Inget av det, men blev mest uppraggad när jag var singel.

Vad åt du senast? Lunch - sallad *mums*

Är du polare med grannarna? Polare? Nej..men vi brukar prata ibland och vi har varit över på en öl!



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards