MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2010

Av Vivi - 10 april 2010 10:46

Fy vad underbart!!

Solen skiner ute och jag började dagen med en promenad innan frukost, dessutom ska jag snart slänga på mig lite vettiga kläder och åka in till stan.

 

Ska kolla dessa två snyggningarna på kappahl, Vintage kollektionen som släpptes igår! Fiiiina, har egentligen inte råd , men vi får se hur snygga de är i verkligenehetem kanske kan min plånbok övertalas!   

 

321331

321570

 

Sedan blir det en ansiktsbehandling & fika med underbara M.

Känns som om det var evigheter sedan vi träffades.

 

Dagen blev ju dessutom ännu bättre när jag var inte på Sussis härliga blogg och såg att jag vunnit en fin ljuslykta! Sicken tur man kan ha !!!

Nepp... nu ska jag slänga på mig lite kläder och smita till stan och njuta av vädret, får handla lite också får ikväll är det ju drinkar, vin, tacos och trevliga tjejer som gäller!

 

Massa kramar från en glad Vivi !!

Av Vivi - 9 april 2010 11:49

Dagens känsla:

Svullen!


Dagens se fram emot:

Ansiktsbehandling och tjejkväll i morgon!


Dagens person:

Min arbetskompis Mia som ofta förgyller mina dagar!


Dagens Gekås-fynd:

Tror det är precis ett sådant här linne jag har sedan innan, älskar dem!

Kostar 30-40kr / st om jag minns rätt!


Dagens skylt:

engrish funny - The right explanation is the most obvious.
see more Engrish

 

Dagens (katt)sanning:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 9 april 2010 08:11

Ush, det är fredag och nog borde jag vara peppad eftersom jag har en hel helg med roligheter framför mig, men nej ...

Jag har väl en dålig dag idag, jag har en "ush vad jag känner mig ful, tjock & värdelös"-dag idag.... jag alla har vi väl dem då & då tyvärr.

 

Är så besviken över att jag gått upp i vikt de senate två veckorna, har ju egentligen vetat det efter frosseriet i påsk, men ändå ... *suck*

 

Nej nu ska jag sluta vara tråkig & nere och gräva ned mig i den enorma pappershögen som ska sorteras!


(klicka för att se hela)

Grand Avenue

Av Vivi - 8 april 2010 14:50

Jag tar mig ju till Gekås några gånger om året, det var bara någon vecka seadn jag var där sist och ändå blir det kanske en tripp på söndag. Det är alltid lika kul och jag blir alltid lika "fattig", man köper ju på sig en del !

 

Det blir alltid ngt kläderplagg, mycket basvaror som fryspåsar   , shampoo & balsam, lotion, tandborstar m.m m.m

Sedan missar jag aldrig en tripp in på presentavdelningen!

 

Här är mina tips inför ett Gekås besök:

  • Ta på bekväma skor
  • Ta på bekväma & praktiska kläder. Kjol, linne och avtagbar kofta är bra för kön till provrummen kan vara lång och man vill oftast inte lämna vagnen.
  • Ta en paus, lämna grejjer i bilen samt ät & drick ngt.
  • Skriv för guds skull en lista på vad du ska handla och hur mycket, Till exempel : Balsam - 50kr , Lotion - 150kr, kläder - 400kr, övrigt -700 kr 
    Jag brukar hålla koll på hur jag ligger med budgeten och har aldrig handlat över min budget pga detta

Här är några av mina gekås fynd!

 

          

     

Nej, inte katten... satinlakanen ! 

  

Av Vivi - 8 april 2010 12:30

Älskar failbook

*mah ah ha ha ha.... *


funny facebook fails


*fniss*


Funny Facebook Fails
see more

Av Vivi - 8 april 2010 11:08

Dagens påminnelse:

Ni glömmer väl inte min tävling där ni kan vinna en pocketbok ?


Dagens tillbakablick:

För ett år sedan kunde man läsa historian om " det vackraste hjärtat" i min blogg...


Dagens tips:

Maxfactors nya läppglans! Ja jag nämde det i förra inlägget också, men jag är framför allt imponerad över hur mjuka mina läppar blev! Däremot så försvinner det fort och som sagt, man får inte direkt fylligare läppar.


Dagens längtan:

Mexico !!! Ja, man längtar en massa, här hittar ni andra roliga resmål om ni vill drömma er bort en stund !

 

Dagens foto:

*sakna*

  





Av Vivi - 8 april 2010 08:37

Gårdagens besök hos läkaren var nog lyckat... jag hoppas det iaf!

Jag ska sättas på vad jag skulle kalla "hästkur", för de tabletter jag endast tagit vid besvär tidigare ska jag nu ta varje dag i 3 månaders tid och sedan blir det ytterligare 3 månader då jag tar 3 tabletter i veckan.

Det bästa som kan hända är att jag efter 10 års tid kanske äntligen blir av med mina ihållande svampinfektioner och det värsta som kan hända är att jag blir resistent mot den enda medecinen som nu fungerar.

Vi får väl hoppas på det första alternativet!

 

Igår var iaf en riktigt skön dag, solen strålade och det var riktigt varmt i luften.

-En rar äldre herre gav mig en parkeringsbiljett när jag var vid sjukhuset så jag slapp betala för den timma jag var där.

Tusen tack till den gentlemannen!!!

-Jag träffade finaN för en Frappucciono och planerade lite inför lördagens tjejkväll med henne och sötaC.

-Jag hann också med ett impuls köp av läppglans på Kicks, Maxfactors nya, inte får man mycket fylligare läppar av det, men mjuka blev dem och gott smakade läppglanset, rekommenderas ! Skaffade mig dessutom en klubbkort så det blev billigare och vet ni ... det var första gången jag faktiskt använde mitt nya efternamn   det är ju bara 3 månader kvar nu ....

 

-Sist men inte minst så blev det "bonnarundan" där hemma, en härlig promenix i solskenet med min favorit pojke!

 

Nyår 2010

  


Av Vivi - 7 april 2010 12:38

Solen skiner & det är nästan 14 grader varm ute, det är dagar som denna man önskar sig en längre lunch än de 30 min. vi har, men vi åt snabbt och 10-15 min i solen fick vi iaf.

 

I morgon är det magdans igen efter uppehållet över påsk och ärligt talat är jag inte säker på att jag ska gå. Får ringa min "magdanspartner" ikväll och se vad hon säger.

Det har nämligen bara blivit mer & mer prat om dansuppvisningar och det var faktiskt inte därför jag började dansa. Klart att jag kan tänka mig en uppvisning om man känner sig säker på rörelserna och har en bra koreografi, men nu känns det som om vi hafsar oss igenom rörelserna och bara kör koreografi.

Allt handlar helt plötsligt om uppvisningar och inte längre om själva magdansen. Dessutom var det sagt att det var frivilligt att vara med på uppvisningar, men nu verkar det bara förutsättas att alla ska vara med.

 

Nepp.... det var inte detta jag betalade för.

Jag vill lära mig tekniken och sedan dansa efter hjärtat!

 

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

 

 

 





Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards