MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2010

Av Vivi - 28 maj 2010 09:45

Dagens Nemi:

Jag kan relatera till spindelfobin ....


Dagens duktiga:

Måste bara få säga att jag är så imponerad, på väg till jobbet hoppade ett rådjur ut på vägen framför bilen och pojken reagerade perfekt. Han bromsade direkt , men utan att tvärbromsa så ingen bil i baken och inget sött litet rådjur på motorhuven!


Dagens jobb:

Det är lite roligt att läsa jobbannonser ibland... 

Vad sägs om att jobba som cirkelledare för facebook, twitter & blogg?

Undrar vad lönen är på , Hmmmm....

 

Dagens roliga historia:

Tycker denna är lite söt...


Här är förklaringen till varför kondom säljs i 3, 6 och 12-pack.
> En 12-årig pojke gick in i en affär med sin pappa. När dem gick förbi
> kondomerna frågade pojken sin pappa vad det var för något.
> Pappa sa 'Det där är kondomer, dem använder man när man vill ha säker
sex.
> Då frågade pojken 'Varför finns det bara tre i den där?'
> Pappan säger 'Jo, det där är för högstadie pojkar. En för fredag, en
> för lördag och en för söndag.'
> Pojken pekade på ett annat paket. 'Varför är det 6 stycken i den där då?' 
> Pappan säger 'Det är för gymnasiekillar. Två för fredag, två för
> lördag och två för söndag.'
> Och till slut frågade pojken 'Och 12-packet då?'
> Pappan blev lite tårögd och sa sedan..
>
> 'Jo, min son, det där är för gifta män. Januari, februari, mars..


Dagens foto:

Man kan ju inte låta bli att pussa på dem!

  

Av Vivi - 28 maj 2010 08:33

Bokstavligen!

Jag drömde i morse om vårt bröllop och allt som inte fick hända hände...

Fotografen dök inte upp, min frisyr fick jag aldrig se (men den var inte som vi hade bestämt och satt konstigt på huvudet), klänningen var alldeles för stor & det började brinna.

Det var så många saker som gick fel att efter själva vigseln (som tog typ 5 min.)

så sprang jag arg & storgråtandes därifrån & kände mig som en riktig Bridezilla.

 

Det konstigaste i drömmen var att Thomas inte var med i drömmen alls...

men hallå ..gifte jag mig med mig själv ???

Det jobbigaste var att jag faktiskt upplevde en ångestattak i drömmen & jag var på väg att skada mig själv och min mamma verkade inte bry sig.

Det var faktiskt bara pappa som var den enda som gjorde ngn ansträngning för att rädda bröllopet, han tog fram en brandsläckare...

Jag har aldrig drömt att jag haft en ångestattak förrut, men hellre i drömmen än i verkligen livet!

 

Ha ha .... Jag undrar vad en psykolog hade tolkat den drömmen till   

Det finns ju vissa saker som är uppenbara och andra som är mer invecklade.

Tur att det bara var en dröm iaf !   

 

 




Av Vivi - 27 maj 2010 21:35

 

Här kommer lite bilder från kvällens besök !

 

Välkommen till min gård,

om du är en duktig kel:are får du leva...

  


Deras tupp var så fin, ett riktigt skolboksexemplar!

 


A´s häst, denna snyggingen är bara ett år !

 

Catch me if you can...


Fröken bus!

      

 

Alla fyra ungarna, två olika mammor som fick två ungar var

  


Har ni sett en sådan liten en... 

Ursäkta kvalitén på fotot, jag fick zooma, de var låååångt bort!

 


Lite fler foton får ni se i morgon!

Sov gott!¨

 

Av Vivi - 27 maj 2010 13:23

Jag är ganska nojjig vad det gäller min hy, eftersom jag haft problem med acne större delen av mitt liv. Nu inför bröllopet så känns det extra viktigt att min hy kommer vara så fin den kan så att jag kan känna mig riktigt fin.

 

Just nu har jag en rätt bra period och stressen har faktiskt inte satt sig i form av finnar (peppar peppar ta i trä) och jag försöker tänka på vad jag äter.

Sedan har jag senaste året önskat mig presentkort på olika behandlingställen och dessutom sparat en del pengar....

Så nu har jag bokat in en hel del behandlingar, är det någon gång i livet jag ska frossa i skönhetsbehandlingar så är det ju nu ....   

 

Jag har redan avverkat en ansiktsbehandling

Jag har två ansiktsbehandlingar till, en i mitten av Juni och i början av Juli.

Jag har en kroppsbehandling 1 vecka innan bröllopet

och sist men inte minst så ska jag pröva att vaxa mig för första gången...

Jag har gjort det hemma , men aldrig på salong.

Det blir halva ben + bikini-linjen... *ihhhhh* smärta!

 

Frosseri i lyx & smärta blir det,

men jag känner att jag faktiskt både behöver det och är värd det!

 

Ibland får man lyxa, hamam Turkiet -05

  

 

 

Av Vivi - 27 maj 2010 10:45

Dagens felskrivning:

Att skriva att Niklas, Mats och Get kommer närvara på ett möte kan ge upphov till en hel del gliringar... och skratt!   


Dagens fail:

Funny Facebook Fails
see more

 

Dagens plan:

Se söta små kattungar & busiga föl!

 

Dagens Nemi:

Ha ha ...en anledning till att jag inte gillar gruppträningar   


Dagens tips:

Hur man sätter dit en kaktjuv!

Rose Is Rose


Dagens definition:

Detta är definitionen av SÖTNOS !

  

Av Vivi - 27 maj 2010 09:00

Idag ska jag storhandla efter jobbet och sedan ska jag ta med pojken till stallet där A har sitt föl. Jag var ju där i helgen och det var ju som att få en överdos i söthet, både fölungar & kattungar. Så idag tar jag med pojken och kameran så får vi hoppas att jag kan få några bra bilder.

 

Får se om jag hinner med att träna ikväll, jag skulle tränad igår men jag hade så himla ont i nacken & axlarna.

Det händer ibland att jag får riktigt ont och när det är som värst brukar det sprida sig ut i armen så att det känns som om den domnar. Det är en nerv eller ngt som kommer i kläm helt enkelt.

Får bita i det sura äpplet och gå till en kiropraktor eller massör snart, det vill inte riktigt ge med sig denna gång. Det är väl bröllopet, begravningen och allt annat som gör att jag spänner mig förmycket på nätter.

 

Annars är jag på bra humör, så jag vet inte varför jag spänner mig så ...

solen skiner, sakta men säkert börjar jag få koll på bröllopsbestyren, det är mycket nu, men mycket som är roligt !

 

  

 

 

Av Vivi - 26 maj 2010 11:03

Det är ett bra uttryck tycker jag, det var min kompis Linnea som lärde mig det!

 

Det har gått bra med både träning & vikt denna veckan (även om det bara är onsdag), så igår tyckte jag att jag kunde unna mig ngt gott.

Däremot ville jag ha ngt som var gott men ändå fräscht, så det blev lite vispad grädde, färska jordgubbar och till det lite fin choklad,

inga mängder men fullt tillräckligt!

Jag kan tala om att det var väldigt väldigt mumsigt och väldigt välbehövligt då jag varit så trött & hängig denna veckan!

Är ni ngn gång sötsugna, pröva att äta lite jordgubbar istället och kanske bara 25 gr choklad istället för en hel chokladkaka som det ofta kan bli  

 

Appropå att unna sig så har jag provat ett nytt schampoo & balsam.

Jag trodde väl inte detta skulle vara så mycket bättre än andra schampoon & balsam jag har provat, men jag måste erkänna att jag blev mycket positivt överraskad!

Mitt hår är ju rätt tungt och kräver bra produkter för att komma till sin rätt och vara lätthanterligt.

  

(*fniss*...tjusig hårbild va)

 

 

TRESemme´s shampoo & baslam kostar lite mer än de "vanliga" produkterna, men sedan får du ju minst 3ggr så mycket, så i längden tycker jag detta blir både billigare OCH bättre!

Kan verkligen rekommendera er att testa detta !!

Av Vivi - 26 maj 2010 08:45

Dagens köp:

Jag har budat in ett strumpeband med blåa detaljer på tradera & så kommer jag köpa en underkjol ikväll, en sjöjungfrumodell härifrån får det bli.


Dagens Nemi:

*mahhahaha* det är ju så här det oftast är !!


Dagens känsla:

Trött, sovit dåligt inatt igen och så har jag attans ont i nacke & axlar, har haft det i en vecka nu och det vill inte släppa.


Dagens väder:

Just nu skiner solen, har vi lite tur kanske man kan äta lunchen ute!


Dagens foto:

*minns*   Mmmm .... Dave.... DM .....

Mycket bra konsert!

  





Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards