MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2010

Av Vivi - 11 maj 2010 15:22

Imorgon är det begravning, som ni förstår kommer det bli en jobbig dag och jag vet inte riktigt när det jobbiga släpper.

Jag tror inte riktigt jag har förstått det ännu, jag tror att han kommer vänta på mig där borta, som om vi bara ska på släktmiddag i morgon och att jag kommer få träffa honom och krama om honom...

 

Det är otroligt skönt att vi är lediga på torsdag, jag hoppas det kan finnas chans till lite sol här på väskkusten så att jag kan få jobba lite i trädgården, använda den som sorgeterapi.

 

Som ni förstår blir det lite skralt med bloggandet de närmsta dagarna, men ni får ha det så bra och tusen tack för alla snälla & kloka kommentarer ni har gett mig! 

 

Älskade älskade morfar....

Jag vill ha mina armar runt dig igen!

  

 

Av Vivi - 11 maj 2010 10:52

Dagens inköp:

Måste köpa handbuketten till begravningen idag....

 

Dagens fynd:

Idag kostar denna klänning 149 kr det tycker jag är ett fynd,

.... även om den är lite kort för mig.

Sisters Point Goti

 

 

Dagens stripp:

Kit 'N' Carlyle

 

Dagens roliga:

Tänk om man kunde släppa loss lite på jobbet ibland som dessa

Av Vivi - 11 maj 2010 10:45

Det är lite lustigt hur bra koll på vädret våra katter har, när solen tittar fram numera vill de gärna ut och framförallt Angelique piper som besatt.

 

Klart att matte gärna tar med sin pälskling ut om hon vill & det är fint väder.

 Vi var ute ganska länge igår, husse & Athena tröttnade & gick in tidigare medan jag & Angie undersökte soptunnor, buskar, småfåglar & grannens häck.

Beundrad av ena grannen blev hon också, lite lustigt för att man kan anta att han är en sådan där sur & vresig gubbe, men har man en katt med sig så mjuknar han direkt   

 

Grannkatten såg vi däremot inte till, tror Angie ville vara ute så länge för att hon hoppades på ännu ett möte, men hon får hålla sig till tåls.

Kanske får hon träffa henne nästa gång ....

 

Bild från förra sommaren, den fina rosa selen har vi inte kvar,

den provades bara denna gång och sedan fick Athena

inte ha den mer eftersom hon tog sig ur den!!

  


Av Vivi - 11 maj 2010 08:08

Ingen bra dag idag, värre i morgon.

Jag är så troligt trött och jag känner ju att det är oron och tankarna kring begravningen i morgon som tar min energi.

Hade gärna varit hemma i min trädgård idag.

Fått lite energi från solen & blommorna...


  


Av Vivi - 10 maj 2010 21:27

 

Här är några bilder på vår trädgård!

Jag har verkligen börjat älska vår trädgård

och det ger mig ro att gå omkring i den och fixa.

Tänk att jag är lite lik min farmor där ändå  ...

 

Vad saker och ting heter är jag sämre på ..som den där gula...

  

 

Solnedgång i vår trädgård 

 

Denna vet jag : Magnolia!

    

 

Körbärsträdet

  

 

"Med en enkel tulipan...."

  

 

Av Vivi - 10 maj 2010 14:45

Ibland har jag svårt att förstå, svårt att förstå hur det kan finnas människor vars enda njutning i livet verkar vara att göra andra illa.

Människor som är medvetet elaka mot andra för att de är avundsjuka, för att de är rädda, för att de kan....

Jag tror att det oftast finns en förklaring och även en hemsk bakgrund till elaka människors beteenden, samtidigt en dåligt barndom är ingen ursäkt att i vuxen ålder bete sig som ett svin, det är en förklaring men ingen ursäkt!

Vi har katastrofen i Haiti, finanskrisen, svält, demonstrationer, arbetslöshet och annat hemskt som händer i världen. Ändå kan folk med att repa bilar pga svartsjuka, sprida elakheter om en person pga avundsjuka, utnyttjar folk för pengar pga girighet osv?

 

Hur kan det finnas människor som bara tar och skiter i andra?

Förstår inte dessa personer vad de gör mot andra ?

Jag struntar i om de personerna själva är olyckliga, att skada andra för att själv må bättre är aldrig försvarbart!

Vet inte vart jag egentligen ville komma med detta inlägget...

Jag tycker bara det är sorgligt att vissa måste stampa på andra för att komma upp sig i världen eller bara för att visa sig själva i bättre dager....

 

  

 

Min uppmaning blir :

 

Tänk alltid en gång extra innan du säger ngt elakt om någon

eller håller med om ngt elakt som sägs!

 






Av Vivi - 10 maj 2010 11:49

Dagens plan:

Försöka skriva ansökan...


Dagens känsla:

Trött


Dagens positiva:

Pengar från tradera försäljning & sol ute


Dagens inköp:

Små Diamantkonfettin ska inhandlas idag, de ska vara del av den diskreta bordsdekorationen på bröllopet.


Dagens stripp:

  



Av Vivi - 10 maj 2010 09:38

Skrev ett långt inlägg och sedan *poff* försvann det *suck*

Jag är trött & irriterad, orkar inte skriva om alltihop, så en liten summering:

 

Grillade i helgen, mysig & gott trots att vädret var riktigt kasst. Önskar så att det hade varit lite sol i helgen så hade jag fått se magnolian slå ut och få samla energi solskenet, är så fruktansvärt trött.

 

Har inte riktigt sörjt min morfar, varje gång jag börjar gråta så bitar jag ihop och trycker undan, det är inget jag vill göra , men det är som en reflex.

Vi får se hur det blir på onsdag på begravningen, är lite orolig över att jag kommer få en liten chock, tror inte riktigt sanningen har sjunkit in ännu.

 

Igår låg jag och läste hela dagen & två små trötta sötnosar gjorde mig sällskap, ett tag låg båda två mellan mina ben och sov, sötisar!

 

    

 

 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards