MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2010

Av Vivi - 6 maj 2010 14:45

Pga av mitt första inlägg idag får jag ju

nästan lägga upp en reklamfilm.

De pratas mycket i USA om denna reklamen,

tycker faktiskt den är lite smårolig.

Den är ju så överdriven och ja...

visst är det inte varan man vill ha egentligen ...   



Av Vivi - 6 maj 2010 12:44

Japp... ännu ett , men detta blir kort, jag lovar !

Jag har ju haft en massa bilder & förslag på vackra festklänningar

och vi har ju även haft ett par bilder på bröllopsklänningar

 

Kan ju visa dessa eftersom de inte blir någon av dem...

    

 

Men nu har aftonbladet listat lite klänningar som ... ja...

låt oss bara säga att jag inte hade gift mig i dem ens om jag fick betalt!

Okej vissa är värre än andra, men iaf !

Kolla de vulgära "bröllopsklännigarna "här

 

 


Av Vivi - 6 maj 2010 09:47

Dagens hjälte:

Filozophie skriver om att lyssna på den inre rösten & gör man det kan man hjälpa folk i nöd, en riktig hjältemodig insats enligt mig!


Dagens tillbakablick:

Igår var det ett år sedan jag tog bort min speciella leverfläck.


Dagens fynd:

Vill du köpa ett hus för 1 kr ? Kika här på Afonbladet!

 

"Dagens duktiga":

Jag var faktiskt ute och gick igår, tackolov att man har promenaddejt för annars hade jag nog inte tagit mig ut...


Dagens plan:

Kanske ska få iväg en ansökan på ett jobb idag som fritidsledare, de kräver mer engagemang och personlighet än utbildning... det passar mig   

 

Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Av Vivi - 6 maj 2010 08:42

Jag satt och tänkte lite igår (ja det händer faktiskt även de bästa) om mitt inlägg om prinsessklänningar, jag funderade på varför jag fann ngn slags tröst i att "fönstershoppa" på nätet.

Det hjälper ju faktiskt att se den vackra klänningen fångas av vinden på en öde sandstrand, jag börjar drömma om att gå omrking och vara lika obekymrad & leende som den vackra kvinnan på fotot.

 

Det är ju så med reklam att vi egentligen inte blir sugen på varan utan var varan respresenterar, exempel:

 

En leende kvinna står i ett vackert och skinande hem,

barn & djur runt omkring, köp Ajax för ett rent & lyckligt hem!

 

En vacker kvinna går förbi en snygg man ,

han följer henne med blicken och går sedan fram och kysser henne,

köp Maxfactor så blir du attraktiv och lycklig.

 

Reklamen talar också gärna om för oss att vi inte duger, vi behöver ngt mer för att vara lyckliga, vi behöver en ny bil, ett rent hus, det senaste modet, bli smala med Kellogs special K osv.

Det är egentligen så bolagen tjänar pengar, vi får lust att köpa saker vi inte behöver för att vi tror att vi blir lyckligare av att äga dem.

 

Fast visst, lite lyckligare blir man tillfälligt när man fyndat en vacker klänning eller ngt liknande    

 

Vi får bara komma ihåg att det är en tillfällig lycka och den varaktiva lyckan hittar vi någon annan stanns....

Ofta i ett leende, i en kram, i ett husdjurs ögon, i en pratstund med vänner eller i en främlings vänliga handling....


 



Av Vivi - 5 maj 2010 13:15

Nu när jag varit lite nere & trött och dessutom haft lite att göra på jobbet så har jag surfat runt och kollat på klänningar.

 

Det är härligt att drömma sig bort bland chiffongmatrial och vackra snörningar, kanske verkar konstigt att kolla på balklänningar när det är begravningskläder jag först borde kolla på, men på ngt sätt är det tröstande att fantisera om bal & fest och tänka på annat.

 

Hittade denna sidan www.likesfashion.se via tradera, vet inte hur de är att beställa ifrån dem , men om man kollar deras traderapriser ligger de runt 1500-2500kr, tycker jag är billigt för de vackra vackra klänningarna.




Visst får man lust att skrapa ihop en massa pengar och köpa en massa vackra klänningar här, men just nu budar jag dock på en ljuvlig vit sak på tradera, betydligt billigare! Håll tummarna för mig!




Av Vivi - 5 maj 2010 09:02

Dagens recension:

Vad gör man när man är ledsen och känner sig ynklig, kollar på "familjefilmer", tvingade pojken att se G-force i helgen och här är hans recension.


Dagens Nemi:

Igenkänning = total !!


Dagens spännande:

Idag slutar några av mina annonser på tradera, undrar hur mycket selen går för...eller den helt nya baddräkten?? Ska lägga upp nya om jag hinner ikväll!

 

Dagens mat-tips:

Man behöver inte pasta till allt, åt lax i ugn med ugnsrostad palsternacka, morot & paprika & så lite avokado till det *mums*

 

Dagens klänning:

Idag kostar denna 149kr, den är ljuvligt söt tycker jag. Hade den varit liiite längre hade jag nog köpt den!

Sisters Point Ally

Av Vivi - 5 maj 2010 08:41

Min söte islänning hette Faní

Visst har jag en grym rid outfit *fniss*

 


Han var helt underbar i tölten och söt som få !

 


Efter en dag i lera & stall så blir fossingarna smutsiga....

  




Av Vivi - 4 maj 2010 13:46

I söndags förklarade Angelique högt och tydligt om att det var dags att ta med henne ut en sväng. Hon sprang och mjauade både vid ytterdörren & altandörren.

En sådan markering kan man ju inte ignorera så sele+koppel plockades fram och så fick katterna följa med ut en sväng.

 

Athena är så söt för hon blir så himla kelen när man är ute med henne, hon trivs i solen, helst på stengången, gräs är lite läskigt.

 

  

 

Angelique är mer äventyrlig, hon har undersökt det rensade landet, buskarna m.m och i söndags han jag knappt med henne, hon sprang och skuttade, hur söt som helst var hon!

  

 

Athena tröttnade efter ett tag medans jag och Angelique fortsatte vår undersökning av trädgården och vet ni vem vi stötte på ??

Jo grannkatten, den satt så fin på andra sidan häcken.

Gissa om Angelique var helt till sig, hon piskade med svansen och försökte få uppmärksamhet på alla sätt hon kunde.

Hon försökte t.o.m krypa igenom häcken, men det satte tråkiga matte stopp för. Grannkatten var hur cool som helst hela tiden, vilken måste retat ihjälp stackars Angelique   

 

 

         

Man blir trött av att vara ute....

 

 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards