MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2010

Av Vivi - 28 september 2010 10:30

Jag tittade in hos Linda som skrev ett roligt inlägg där hon bland annat utmanade folk att visa vad de hade i sina badrumsskåp.

Lindas eget skåp var fullt av roliga grejjer & fint uppradat var det också.

Jag tyckte detta var en riktigt rolig idé så det är klart jag ska visa er mitt !

 

Här är det första skåpet... här har jag alla prylar.

Mina favoriter är Versace & DKNY parfymerna,

de få gånger jag fixar håret är Osis ett måste,

Fossilklockan används varje dag så den sover bara i skåpet om natten.

 

 

Den första bilden från de "riktiga" badrumsskåpet...
På denna lilla hylla har jag mina I.D Bare minerals produkter,

världens bästa foundation & jag hade inte kunnat vara utan den! 

 

 

 

Samma sak med mina ansiktsprodukter från Decleore & MD

Jag har alltid haft problem emd hyn, men det har blivit mycket bättre sedan jag använder dessa produkterna, favoriten är MDs face & body scrub !

  

 

Nu tyckte jag ju att detta var en så rolig idé så jag utmanar er andra att visa vad ni har i era badrumsskåp!

 

Sedan utmanar jag Linda och er andra att visa era ... KYLSKÅP !

 

Man kan ju definitivt konstatera att jag inte har

samma ordning i kylen som i badrummet...

om jag ska ha någon ursäkt så hade vi precis storhandlat, det blev trångt...

  

 

Keldas Tomatsoppa, pesto & Tacosås finns alltid i kylen !

  

 

Samma sak med denna närproducerade mjölk, älskar Wapnö !! 

 

 

Ägg är viktigt för mig, jag köper helst från en Bonde min mamma brukar handla hos, där går hönorna fria och pickar på gräsmattan,

men annars blir det kravmärkta ägg med frigående höns!!    

 

Av Vivi - 28 september 2010 09:00

Dagens Nemi:

Ha ha ...tyckte denna var lite söt!


Dagens viktigaste:

Ni har väl skrivit på listan för hårdare lagar mot trafficing? Här kan du läsa mer om trafficing och via detta inlägget kan du skriva på !

 

Dagens tack:

Till min syster för hennes spontana present, en trädgårdsbok ! Tusen tack, det var välbehövligt   


Dagens mumsiga:

Jag fick en persent till igår, min pojke hade med sig en souvenir hem till mig från Skottland. Whiskeyfudge! Det var riktigt gott, det tyckte t.o.m jag som inte dricker Whiskey.


Dagens köp:

Dessa kom igår, riktigt bra priser *tjoho*


      53kr på CDON                      84kr på CDON

  Who's That Girl - DVD - Film      Ponyo på klippan vid havet - DVD - Film 


Dagens blivande:

Detta är en gammal fantasy film med Tom Cruise i huvudrollen och den är regisserad av Ridley Scott, någon annan än jag som sett den? Själv blev jag överlycklig när jag såg att den fanns att få tag i för bara 75 kr *tjoho*

Legend (Import) - DVD - Film




Dagens foto:
  

Av Vivi - 27 september 2010 14:00

Den där lilla tanten som bor i min mun har hoppat fram igen,

hon som brukar viska: "är det inte kallt att gå klädd så där" eller gasta: 

"somliga borde inte få ha körkort" eller varför inte favoriten:

"när jag var ung..." trots att jag int ens är 30 än.

Denna gången hoppade ett "Jag säger då det..." ur mig när jag läste denna artikeln om att det nu blivit populärt att smycka sitt kön.

 

Visst, fine ... det är varje människas egna beslut om hon vill ha "discomuff", men jag håller nog ändå med Malin Wollin när hon säger : VARFÖR ???

Har ni någonsin haft kroppsglitter på er , ni vet sådant som var så otroligt poppis för några år sedan? Glittret som sedan hemsöker varenda del av ditt boende ett halvår efter du har användt det !! Ni kommer kissa glitter lång tid efter ni tröttnat på det ! Dessutom måste ju de där små stenarna skava som tusan!

"Titta älskling, visst glittrar jag snyggt, blir du upphetsad?

Sex? Nej det kan vi inte ha ...jag har skavsår!"

 

Nej jag kommer definitivt hoppa denna trenden, jag håller mig till mina sparsamma trimmningar, något jag känner mig bekväm med och inte gör mig sexuellthandikappad!

Men visst ... känner jag mig lite äventyrlig kanske skulle ta och försöka fläta hela kalaset !   

 

Vad tycker ni, hade ni kille eller tjej, kunnat tänka er blinga till ert kön ?

 

Inte bara naglarna som ska ha bling nu för tiden....

  

 

 

Av Vivi - 27 september 2010 13:14

Fråga mig inte hur jag kom att tänka på det här klippet,

men jag kommer ihåg att jag skrattade så jag nästan grät

första gången jag såg det !

 

Av Vivi - 27 september 2010 10:24

Det har gått bättre än vad jag trodde att vara utan min käre make, jag har sett till att mysa och njuta av ensamheten. Det är ju faktiskt lite skönt att få lite ensamtid ibland.   

Dessutom var jag ju hos en vännina i lördags, vi åt gott, kollade på filmen skottår och hade väldigt trevligt ! Det var en sådan där avslappnad & härlig tjejkväll med en massa roliga samtal och fnissande, välbehövligt som alltid.  

 

Igår var första dagen jag verkligen saknade min make riktigt mycket, det var så otroligt tyst och tomt därhemma. Vädret var dåligt och benhinnorna var fortfarande rätt ömma så jag höll mig dessutom inne hela dagen och då känns dagen längre på något vis...

Sedan är jag inte den som brukar tycka det är läskigt att vara själv, men igår kväll blåste det väldigt mycket vilket gör att det låter väldigt kostigt på vår vind. Det låter verkligen som om det är någon som går där uppe, så jag var lite extra glad över att Athena "offrade sig" och sov brevid mig i sängen.

 

Tack för att du håller matte sällskap!

 

 

 

Av Vivi - 27 september 2010 09:45

Dagens *wheeee*:

Min man kommer hem idag!


Dagens besvikelse:

Det blev inte så mycket steg i helgen pga mina elaka benhinnor!


Dagens humör:

Trött & lite seg.... måndag helt enkelt.


Dagens stress:

Växeln låg nere i ca 30 min. i morse , "jättekul" att börja dagen på det sättet.


Dagens tack:

Till Sussie för hennes filmtips, detta var faktiskt en ganska roligt & söt film. Lite väl amerikansk och sockersöt kanske , men helt klart sevärd.

Skottår - DVD - Film


Dagens katt:

funny pictures-I have not yet had my coffeh.  You haz been warned.
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 26 september 2010 15:53

Hittade denna idag, tyckte den var så fin!

Så till dig min älskling, är glad att du kommer hem snart,

men det har varit mysigt att sakna dig!


Av Vivi - 25 september 2010 15:15

Okej jag måste erkänna en sak...

Jag suckar ibland när mannen byter kanal för att se detta pogram, men visst tycker jag nog att det är himla underhållande.  Top Gear är nog det bästa fordonsprogrammet någonsin och visst kan till och med jag som inte är särskilt insatt skratta hysterisk över deras galna idéer!

Denna t.ex

 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards