MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Jag är inte heller ngn nerd !

Av Vivi - 24 januari 2011 13:18

Jag hittade ett roligt nördtest för TJEJER hos SimplySandy!

Detta måste ju provas !


[x] Du spelar/har spelat WoW

[ ] Du tycker datorn är roligare än kläder och smink

[ ] Du spelar/har spelat något annat online-spel

[ ] Du spelar/har spelat Age of Empires

[ ] Du kan sitta uppe hela nätterna och nörda med spel, serier, msn med dina nördigvänner

[ ] Ibland känner du dig mer som en kille än en tjej

[ ] Det kan ibland gå flera dagar utan att du sminkar dig

[ ] Det kan ibland gå flera dagar utan att du borstar håret

[ ] Du har en användare på WoW som är aktiv

[x] Du har prövat Tibia, RuneScape eller WoW
[ ] Du pratar hellre om datorspel och serier än om mode

[x] Titta på ditt skrivbord! Kryssa i rutan om du har fler än 3 glas/muggar/tallrikar där?

[x] Du har flera böcker som du läser och tycker är intressanta

[x] Du vet vad Rubiks Kub är för något

[ ] Du har löst Rubiks Kub

[x] Du går ofta runt i pyjamas hemma

[x] Du läser hellre Illustrerad Vetenskap än Frida

[ ] Din kropp har börjat vänja sig vid att få lite sömn eftersom att du är uppe för länge

[x] Du tycker att matte kan vara intressant när du har lust

[ ] Du har blivit kallad nördig
[ ] Du startar datorn när du vaknar

[x] Du har just nu obäddad säng

[ ] Du läser just nu en bok som inte är skönlitterär frivilligt

[x] Du förstod vad skönlitterär betydde i förra frågan

[ ] Du kan tänka dig att jobba med datorer i framtiden

[ ] Du använder ofta samma strumpor flera dagar i rad

[ ] Du använder ofta samma underkläder flera dagar i rad

[x] Du har mål i livet som gäller annat än kompisar och killar eller att bli modell

[x] Du tycker att WoW är ett roligt spel

[ ] Du gillar något annat spel som klassas som nördigt
[ ] Du äger ett Game Boy

[ ] Du har just nu igång någon slags spelmanick förrutom din dator

[x] Du tittar mycket på serier

[x] Du dricker alltid té framför datorn

[x] Du tycker om att spela

[ ] Du lekte med "kill-leksaker" som liten

[ ] Du är uppväxt med bara bror(bröder) och inte syster

[ ] Du tittar mycket på Star Wars, Star Trek, Stargate eller liknande

[ ] Du sitter vid datorn efter 23.00 på vardagar 

[ ] Du trivs lika bra hemma som ute på stan
[x] Du trivs bättre hemma än ute på stan

[x] Du tittar på Scrubs, How I met your mother eller liknande

[ ] Du har blivit kallad smart

[ ] Du trivs bättre med nördiga killar än modetjejer

[x] Du gillar Sagan om Ringen och/eller Star Wars

[x] Du läser inte Blondinbellas, Kenzas, Style by Klings eller Lisa places bloggar.

[ ] Du äger en gammal spelkonsol (gammalt gb, nintendo t.ex.) som du fortfarande spelar på

[ ] Däremot så läser du bloggar som handlar om vetenskap eller nörderier på annat sätt

[ ] Du har gärna på dig likadana kläder varje dag så du slipper tänka på det

[ ] Du äger inget smink


Resultat:19 - Du är inte nördig


0-10 Du är otroligt o-nördig

11-20 Du är inte en nörd

21-30 Du är inte nördig men inte heller onördig

31-40 Nörd41-50 NÖRDTJEJ NUMMER 1!

 
 
Maddo

Maddo

24 januari 2011 20:01

23 poäng fick jag ^^ Förklarar ju varför jag ibland kallas nörd och ibland inte.. :P

http://blogg.dreammaddo.se

 
Laks

Laks

25 januari 2011 17:22

nörd för mej betyder att man är helt fixerad vid smink å kläder, och inte bryr sig om något annt än sitt utseende.. alla tycker ju olika X) det här testet handlar ju mer om är du killig/tjejig ju? X) haha .. och i mitt fall så är tjejigt ofta nördigt så X)
ja fick iaf 30.. haha ! stolt som faan ;)

SV: angående filmen "allt för min syster", den är jävligt bra! hemsk men riktigt jävla bra - se den! :)

http://laks.webblogg.se

 
Zandra

Zandra

26 januari 2011 17:27

Tycker de riktar in sig för mycket på datorspel i det här testet. Man kan faktiskt vara nördig utan att vara en spelnörd. Jag är ett levande exempel ;) Men jag är stolt över att vara lite nördig! :D

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards