MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2011

Av Vivi - 28 juni 2011 14:15

Jag känner mig som en rätt så usel och korkad matte just nu.

Vi har precis kommit hem från veterinären, men vi har bara en av katterna med oss hem.   

Mattes fina Athena fick stanna kvar, jag hade bett om att få vaccinera båda katterna och sedan kolla upp en tand som jag upplever har växt en massa.

Det visade sig att det inte var tanden som växt utan tandköttet som krypit upp och tanden var lös.

Jag har kollat Athena tandkött, men inte märkt att det varit inflammerat,

nu kommer hon få ta bort minst en tand och det är mitt fel !


Jag känner mig verkligen som världens sämsta matte och det var så hemskt att lämna henne, jag grät så fort vi körde därifrån.

Samtidigt ät jag oändligt tacksamt för att de tog emot henne idag.


Mattes stackars lilla tiger, kommer du bara få en huggtand nu då ?

 


Av Vivi - 28 juni 2011 09:15

Tjenixen alla coolingar !

 

 

 

Först ska jag börja med att Gratta snygga Alice, tre otroligt fina ungar blev det efter en svår förlossning, bra jobbat tjejen!


Jag vet att jag inte är inne så ofta, men jag har ju sååå mycket att göra!

Jag måste väcka matte på morgonen & kela lite, sedan är det frukost.

Efter det måste man ju sova i minst en timma, busa lite med mamma, äta igen, sova igen, underhålla matte & husse när de kommer hem osv osv osv

Jag ni märker ju att mina dagar är helt fullspäckade! 


Jag har iaf märkt av något lite mystiskt här hemma, något är på gång och jag vet inte om jag gillar det !

Igår borstade matte oss mycket längre än vanligt och hon klippte våra klor, det är lite för mycket tillfixning på en och samma dag !

Jag funderar på vad detta kan innebära, ska vi hem till Husmor igen är det helt okej, men det känns som något annat...


Jag är liiiiiite orolig för att det är något vi gjort förrut som jag inte riktigt gillade, men jag kommer inte ihåg....

Ja ja ... nu har jag inte tid att sitta här längre, det är fåglar i trädgården !!!


 




Av Vivi - 28 juni 2011 09:00

Dagens plan:

Idag blir det faktiskt ett besök hos veterinären !


Dagens köp:

Idag ska jag köpa ngt så intressant som reparationslappar & lim! Poolen vi lånat av syster har hål, det måste lagas och vår nytvättade flaggstång behöver limmas lite....  det finns ju ganska mycket roligare saker jag gärna hade handlat !

 

Dagens bästa:

Värmen är verkligen här för att stanna, iaf en vecka om man får tro prognoserna. Tyvärr har jag ju inte semester förrän i Augusti, men men ....

 

Dagens foto:

 

 

Dagens stripp:

 

Av Vivi - 27 juni 2011 16:15

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om önskan att kunna

vara lite vild & galen ibland, att våga göra saker.

 

Jag har faktiskt lyckats inspirera mig själv och fått en liten idé...

En idé som kanske främst vänder sig till

de "lite för fega" eller de som blivit "för gamla".

 

Någon gång i sommar kommer jag göra något

jag egentligen inte vågar göra eller inte borde göra!

Jag kanske badar naken i havet?!

Kanske festar jag till klockan sex på morgonen?!

Kanske vågar jag säga ifrån till en främling!?

 

Jag vet inte riktigt ännu vad det blir, bara att jag ska göra något

galet, busigt, fräckt eller lite korkat!


Är ni med ?

Vågar ni göra något utanför ramar,

vågar ni strunta i vad andra tycker

och på köpet kanske få ett minne för livet ?

Kom igen nu, vad har ni att förlora??

 

Om ni vill vara med på denna utmaningen

så kan ni skriva ett inlägg med en länk till detta inlägg

där ni berättar vad ni vågat göra nu i sommar.

Lämna sedan en kommentar här där ni berättar vad ni vågat.

Vill ni vara med men är utan blogg eller vill vara anonyma

kan ni lämna en kommentar i detta inlägg och skriva vad ni gjort ! 

Denna utmaning gäller från och med nu fram till augusti.

 

Ni får själva bestämma VAD ni ska göra,

det viktiga är att man verkligen utmanar sig själv !

 

Kom igen nu, friskt vågat osv.

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 27 juni 2011 13:00

Ibland får man tag i en sådan där bok som ger det där lilla extra, en bok som gör en fullständigt förtvivlad när man inser att det bara är några få sidor kvar...

Man läser både förord och eftertexter för att förlänga läsningen...

Ja har precis läst ut en sådan bok!



Denna boken handlar om att leva med och i konflikten mellan Palestina & Israel, om att tvingas bort från sitt arv och att växa upp de Palestinska flyktinglägren.

Huvudpersonen är Amal, en palestinsk kvinna som växer upp i flyktinglägret i Jenin och vi får inte bara följa hennes resa utan även hennes släkt & vänner i fyra generationer bakåt.


Jag kan verkligen starkt rekommendera denna boken, jag lånade den av min kära mor, men kommer definitivt köpa ett eget exemplar !

Fem tassar av fem !!


Av Vivi - 27 juni 2011 08:45

Ännu ett försök gör jag minsann

för att få hålla bloggboken i min hand

 

Denna gång är det ju den fantastiska Fnulan som ska skicka den vidare,

det har ju redan skrivit så mycket fint om denna bloggerska,

så det är svårt att konkurrera, men jag får väl dra till med detta.

Du roliga, vältaliga (okej välskriviga) Fnulan,

jag lovar skriva ngt riktigt smaskigt i bloggboken !!

  

Och kanske kan jag hämta den personligen

samtidigt som en god latte intas på ett mysigt cafe ?


Jag fjäskar för Fnulan för att få äran att få skriva i Bloggboken!


Av Vivi - 27 juni 2011 08:15

Idag fyller världens finaste Pappis inte bara år

utan han fyller pensionär !

Grattis fina pappa !!

 

Vi firade honom faktiskt redan igår med tårta & minigolf, snäll dotter som jag var såg jag ju till att hamna på sistaplatsen så att han slapp.

 

Äventyrsgolf 2010

 


Annars har midsommar helgen varit bra, lite kall kanske, men det regnade iaf inte. Helgen har varit full utav jordgubbar, massa onyttigheter, makalöst god kräftsill och lite trädgårdpyssel.

Vi hade kollat in ett jättesnyggt fågelbad/vattenspel och sedan när vi skulle hämta det visade sig att stället vi varit på visat oss ett exemplar som var trasigt och det var det enda de hade *suck*, så nu blir det till att tänka om och börja om.

Vi vill verkligen ha det ordnat senaste nästa helg eftersom vår fest är helgen efter. Ja ja ...


Hur var er midsommar ? Hade ni tur med vädret ? 

 



Av Vivi - 26 juni 2011 12:45

Jaaaaaa, en ny Simons cat har kommit ut !

Älskar dessa små serier !

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards