MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2011

Av Vivi - 13 juni 2011 08:09

Dagens vivi:

..är trött! Det är ett under att ögonen inte går i kors, varför kan jag inte riktigt svara på, men att jag sovit dåligt KAN ju ha med saken att göra ...


Dagens plan:

Handla, posta & packa !


Dagens stripp:

 

Dagens grattis:

Till finaste svärmor & Husmor, grattis på födelsedagen !!!

 

Dagens fråga:

Om ni hade varit i mina skor (oftast snygga, bekväma och i stlk 40    )

Vilket av följande kort hade ni valt på er CV, tacksam för hjälpen !!

Klicka på bilderna för att se dem i större storlek!

"Naken" smilfink eller arm-kapad ?


   

Av Vivi - 11 juni 2011 13:00

Snart så släppa äntligen denna filmen på DVD,

närmare bestämt den 20 Juni!

Var ju så besviken när det inte gick på bio i närheten av mig,

men jag kommer hyra den så fort den kommit ut !!!


Av Vivi - 11 juni 2011 11:30

Kommer ni ihåg att jag skrev om min egna bucketlist ?


Det verkar vara fler än jag som blivit insiprerade av filmen

"The Bucketlist".

En 15årig flicka i England som diagnostiserats med cancer

startade en blogg som "Alice´s bucket List"

där hon skriver ned de sakerna hon skulle vilja göra innan hon dör.

Det underbara är att hon har fått stor respons på denna bloggen

och nu verkar det som en del av hennes önskningar kommer slå in, bland annat ska hon få träffa Take That.  

 

Jag älskar verkligen sådana solskenshistorier !!!


Av Vivi - 10 juni 2011 15:00

Idag tar finaste Zandra examen, grattis tjejen !!!!

Från och med idag är du ett yrke, du är lokförarinna !  

   

Den 22 mars 2010 hade du din första lektion, sedan dessa har du genomfört ett antal lyckade praktiker och lyckats få fantastiska resultat på de prov du gjort.

Du har dessutom lyckats balansera familj, sambo, katter & hittat tid för dina vänner och jag räknar mig stolt till den kategorin.

Sträck på dig och var stolt för att du är så fantastiskt duktig,

en så himla underbar människa

och du kommer bli en grym lokförarinna!

  

 

 

 

Av Vivi - 10 juni 2011 13:15

Denna var lätt !

I slutet av Juni förra året kom ju denna filmen ut

  

Av Vivi - 10 juni 2011 11:00

För ett år sedan somnade du in lilla mormor och äntligen fick du och morfar stå vid varandras sida igen!

Jag saknar er fortfarande, men jag vet att ni är tillsammans och det känns tröstande!


  


Det fanns en ros i min trädgård

en ros vackrare och mer väldoftande än alla andra.

  Hösten kom och den blev lång

den tog blad för blad

rosen vissnade

Men i mitt minne blommar rosen för evigt

Jag kommer aldrig glömma dess skönhet 

jag kommer aldrig glömma dess doft.

 

/ Missvivi

Av Vivi - 10 juni 2011 08:45

 

Jag trillade in på Mamma Beas blogg via Fina Fnulan,

Mamma Bea har en riktigt rolig grej på gång.

 

Det är ett litet projekt hon kallar bloggboken, en bok som vi bloggare (jag räknar med att även så små och blygsamma som jag räknas)

ska skicka runt till varandra och skriva en rad eller två.

..Och ja, det är en fysisk bok som skickas runt

och det är penna på papper som gäller.   

 

Läs mer om projektet här och anmäl dig om du är intresserad.

Det har jag gjort!

Av Vivi - 10 juni 2011 08:15

Godmorgon !!!

Restaurangbesöket vi skulle haft idag blir i morgon istället, så ikväll funderar vi på att trotsa de gråa molnen & grilla, om vi sedan får göra det under paraply återstår att se.   


Idag har jag annars som projekt att försöka hitta recept på en vaniljtårta, min syster hade frågat min systerson vilken tårta han ville ha och han hade glatt svarat "vaniljtårta!"

Vi får väl se vad jag kan åstakomma, jag ska förhoppningvis hitta något han kan bli nöjd med.

Det blir ju lite knasigt när man ska låta bli onyttigheter helt och sedan baka tårta till ett kalas, ett kalas jag dessutom ska gå på.

Jag tror jag kommer ta en liten bit tårta, men en liten bit är allt det blir !


Förresten ni vet det där fenomenet då kläderna i gaderoben krymper, det är inte bara vi människor som har det problemet....


Jag svär på att denna lådan satt bra på mig förra året...

 




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards