MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2011

Av Vivi - 26 juli 2011 11:04

I helgen fick jag finbesök, inte bara mina kära vänner K & D kom förbi utan fröken K hade även med sig den senaste familjemedlemen.

Visst är hon bedårande söt !


Bliss, 9 månader

   

Av Vivi - 26 juli 2011 08:19

Jag beställde ju lite grejjer från Skincity härom dagen och jag kunde ju inte låta bli att berömma dem för deras service här i bloggen.

Vet inte om det kan ha varit precis som med Ellos historien, men när jag fick mitt paket (två dagar efter beställningen) så var det en massa fina extra grejjer med !


Att jag skulle få ett litet extrapaket det visste jag, för man fick ett litet ID Baremineral-kit när man beställde rengöring från MD Formulations, men de andra grejjerna som de små paketen med ansiktsmasker, läppglanset & den lilla dockan hade jag inte med i beställningslistan.

Läppglanset har jag prövat och jag älskar det !!!


   Me like free stuff !   

 

Hela min beställning kostade ca1200kr

(butikspris1500kr utan extragrejjer)

  


Gratisgrejjor !  


Av Vivi - 26 juli 2011 08:15

Dagens typiska:

Tänkte börja dagen med lite lyx så jag gjorde en chailatte att ta med till jobbet. Jag kommer aldrig med köpa en "resemugg" med ett lock man bara trycker på och inte skruvar! I en sväng tippade muggen och locket flög av, vilket resulterande i latte över hela golvet i baksätet *morrmorr*

 

Dagens bästa:

Att få en massa extra grejjer när man beställer (komemr inlägg senasre idag).


Dagens fynd:

Just nu säljer jag ut lite DVD-filmer på tradera med startpris 1kr,

här kan ni kika !


Dagens favorit:

Id Bare Minerals har ett helt underbart läppglans, ett lip plumper (dvs att det är lite läppförstorande).

i.d. Buxom Big & Healthy Lip Polish - Dolly

 

Dagens tillbakablick:

För två år sedan beställde vi våra förlovningringar som vi faktiskt kunde designa själv på nätet, vi blev jättenöjda !!

Hans: helt i vitguld, blank+borstad      Min: Vitguld & roséguld.,blank.

    

Dagens stripp:

 



Av Vivi - 25 juli 2011 15:02

Vet ni, jag var nog faktiskt världens bästa fru igår !

*skryt skryt*

Min man skulle spela onlinespel med sina kompisar igår, detta är något som inte händer speciellt ofta (om det hade det hade jag nog inte varit lika snäll  ).


Först kom jag in med fika till honom

(varpå jag hörde honom skryta lite om fördelarna med att vara gift    )

när sedan spelandet drog ut på tiden så lagade jag middag

och serverade honom vid datorn!

Det ni !!

Jag borde nog få någon slags medalj för det där, eller hur ?

  

Jag borde väl få en massa frupoäng för detta,

det borde väl minst räcka resten av året?

 

Av Vivi - 25 juli 2011 14:00

Denna videon var ju riktigt rolig,

man måste ju gilla Bolton han bjuder verkligen på sig själv!!

  

Av Vivi - 25 juli 2011 13:00

Med alla tråkigheter på nyheterna som det fruktansvärda i Norge, Amy Winhouse död, regnoväder osv, så behöver man faktiskt lite positiva nyheter.

Tyvärr hittade jag faktiskt inte en enda intressant sådan i tidningen det var bara elände, men detta kan kanske få er att dra på smilbanden lite ?

Man får ta vara på livets glädjeämnen sådana här perioder.


Jag älskar när humorn blir bokstavlig....

funny facebook fails - Wall Photo
see more Failbook


funny facebook fails - Too Smart for His Own Good
see more Failbook



Av Vivi - 25 juli 2011 10:30

Fördelar med att ha blogg:

-Man skaffar sig nya vänner   
-Man får skriva av sig när man har en dålig dag
-Man får sympatier när man har en dålig dag
-Man kan få en massa bra tips och råd
-Man kan tjäna lite extra pengar
-Man kan få upprättelse om man klagar på företag i bloggen

-Man kan få lite extra fördelar när man ger företag beröm i bloggen


Nackdelar med att ha blogg:

-Man blir smått beroende av att dokumentera allt med kamera

-Man kan få dålig samvete när man inte skriver

-Man får dåligt samvete när man inte kommenterar

-När man berättar saker för folk kan man får höra

"jag har redan läst..."


Bloggtorka kan göra dig lite stressad ....   

 

 

Av Vivi - 25 juli 2011 08:16

Det är ju lite lustigt det här med bloggen ändå ...

Här har jag pratat med Ellos kundtjänst inte mindre än två gånger och inte fått någon vidare hjälp med mitt ärende, så skriver jag lite skit om dem på bloggen och vips trillar ett trevligt mail ned i mailboxen.

Jag får tillbaka pengar för returen och som plåster på såren (och säkert för att behålla mig som kund) får jag en tillgodocheck på 50kr.

Det är ju faktiskt ganska fantastisk vad en blogg kan göra, det är ju fortfarande inte bra att deras kundtjänst i så fall inte skött sig, men nog kan det vara så att jag stannar som kund där ändå.   

Däremot dröjjer det nog lite med shoppingen, jag ska göra ett litet shopping uppehåll, men jag får skriva mer om det i ett annat inlägg.


Vet ni ...i vad jag sa skulle bli den sista Ellosbeställning

så blev det en sådan här kjol till, fast i en annan färg, älskar dem !

 




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards