MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2011

Av Vivi - 29 juli 2011 08:03

Dagens kandidat:

Oj vad det svänger, den hetaste kandidaten just nu är en nästan ny Volvo V50 med dieselmotor!

Dagens tack:

Till er kära läsare, tack för alla kommentarer & råd. Bäst råd måste jag säga att Danne gav mig, tack Danne för alla tre kommentarerna   


Dagens tillbakablick:

Det är inte alla som har en katt som väckarklocka, men hon är lite felinställd...


Dagens foto:

Mattes fluffiga väckarklocka !

 

Dagens stripp:

Hi hi när jag sov ute när jag var liten var jag mer rädd för spindlar än tjuvar !

 



Av Vivi - 28 juli 2011 16:00

Med tanke på boken jag tipsade er om har jag tänkt tillbaka lite , jag vet lite hur det känns att få mattan undanryckt, att falla, att det tar slut utan en riktig förklaring och att känna sig bortbytt.

Det finns ett speciellt minne jag tänker på som jag skrev för dryg två år sedan, något som hände för ca 9 år sedan.

 

 


Jag gick på överskottsenergi, jag hade varit uppe hela natten och städat efter avslutningspuben jag varit ansvarig för. Gud vad roligt vi hade haft, men jösses vad mycket det var att städa, det hade tagit hela natten.

Han hade lovat att träffa mig här på perrongen, var någonstanns var han!!!

Tåget går ju när som helst!!!

Jag kände hur adrenalinet pumpade i mina ådror, ni vet hur det är när man gått utan sömn i över ett dygn, man kan verkligen känna vågorna av energi och adrenalin som pumpar. Fan också, jag måste ta detta tåget, i värsta fall får han väl skicka sakerna eller köra ned med dem

Han visste ju vilken tid tåget går. Han visste också att jag var tvungen att jobba sista dagen i stockholm.... sista dagen ....


Jag tog med mig den väska jag hade och min kasse med studentoverallen och gick på tåget, jag ville hem, jag kunde inte vänta längre.

När jag hittat min plats ringer han, det var i sista sekund. Han springer på tåget lämnar av två väskor , tre kassar och ....en korg???

- Jag ville ge dig ngt, lite frukt på resan och en avskedspresent, du får honom,

det var du som ville ha honom mest....

"Honom" var ett gosedjur vi tjafsat om, vi ville båda "ha vårdnaden"... 


Det är bråttom, tåget går snart, vi känner både av stressen.

Vi tittar på varandra och det slå till i magen, det är sista gången på länge vi ses, det är sista gången vi ses som par, nästa gång är det bara för att hämta det i lägenheten jag inte får med mig nu ...  det som kännts så overkligt blir plötsligt så påtagligt.

Vi, nej JAG gjorde slut för två veckor sedan, vi fortsatte bo ihop de sista veckorna och vårt förhållande har konstigt nog aldrig varit bättre.

Det känns som vi varit så nära, så förälskade igen och nu klipps bandet av så tvärt, så plötsligt....        

Mina väskor och kassar ligger spridda på sätena runt omkring , vi ger varandra en snabb kram och ett vemodigt leende, sedan måste han gå av, tåget har nästan börjat rulla...

 

När tåget börjat gå hör jag en liten röst ...

- Är det din kasse?

Det är kassen med overallen, den skulle han egentligen tagit med och förvarat åt mig. Det är då det brister, då kommer de, tröttheten, smärtan.... isikten och jag får inte fram ngt annat svar än tusen tårar.

Det var den värsta tågresan i mitt liv.

 

 

 

Sommaren efter detta var en sommar full av tårar och försök att dränka minnen, en massa frågor, men aldrig några riktiga svar.

Det var en sommar då jag lärde mig att stå upp för mig själv, jag fick tillslut ett löfte av honom, det löfte man helst av allt vill ha av den man älskar, men min självbevarelsedrift var större än min längtan.

Jag kom på att jag älskade mig själv mer !

 




Av Vivi - 28 juli 2011 14:45

Det är min värsta mardröm, att bli lämnad.

Att bli lämnad utan förklaring och utan att ha fått en chans,

att stå ensam med allt som måste ordnas och tas hand om.

Att bli trasig & full av vassa skärvor och inte få lidring eller svar.


Detta händer Lotten, hennes man lämnar henne med tusen frågor utan svar, med ansvar för allt som måste ordnas utan att få hjälp. Jag gråter med henne, blir arg med henne och förstår henne.


Jag älskar dig inte av Christina Stielli

Jag älskar dig inte (inbunden)


Författarinnan beskriver känslor på ett så målande och ...naken sätt!

Det här är ingen "må bra bok" , men det är en jäkligt bra bok!

Jag läste ut den på mindre än två dagar.

Fem tassar av fem!

Av Vivi - 28 juli 2011 08:30

Herrejösses, har alla lika svårt att bestämma sig när man ska köpa bil som vi ?

Det är ju rent ut sagt skitsvårt!

Jag tror vi har kommit så lång att vi har bestämt oss för en kombi/större bil för det finns många idag som drar lika mycket/lite som de mindre bilarna.

Just nu står vi lite och väger mellan två olika bilar, hur mycket mer är man villig att betala för bekvämlighetet?


Ford Focus från 2010, rullat ca 3600 mil pris: 165 000kr

Den är bekväm, en bränslesnål diesel den drar ca 0.45/ mil.

Rymlig och med en hel del rolig teknik.


Volvo V50 från 2008, rullar ca 7000 mil pris 149 000kr

Bekvämare än forden & tystare, det är en flexifuel men inte lika bränslesnål som forden. Hos denna handlare kan man dessutom köpa till ett paket som innebär extra garanti i 2år och en låneränta på 3.95%


HJÄLP!

Vilken hade ni valt ? Har ni något annat tips i samma prisklass, årsmodell och standard ?

 

Det är ju nämligen bara tyvärr att inse att man inte har råd med:

Av Vivi - 27 juli 2011 11:15


Jag och maken är mycket för att busa, vi brottas & kittlas ganska ofta och han vinner nästan alltid   

Att vi fortfarande är rätt barnsliga & busiga är nog en av de saker jag gillar mest i vårt förhållande, någon som däremot inte gillar det är Athena.

Ja vår pälskling är nog lite utav en vaktkatt! Skriker matte tillräckligt högt så brukar Athena komma skuttandes och bita husse i närmaste kroppsdel

(för hon är naturligtvis på mattes sida, vi tjejer håller ihop).

Han har lyckats få några små bett både i hälar och händer   och många gånger jamar hon samtidigt som för att säga "Sluta genast!" .


Hon har aldrig bitit hårt, det är mest att hon tar tag i honom.... med tänderna.

Jag tycker detta är hysterisk gulligt, men hon får vara lite försiktig nu när hon faktiskt bara har en huggtand att bita med ....


Vår söta lilla vaktkatt

  


Huggtanden borta och ett litet ärr har hon fått efter att ha bitit sig i läppen med den nedra huggtanden. Detta gör att hon ibland får en "Elvis-min", sötisen!

 

Av Vivi - 27 juli 2011 10:00

*Hahhahahahaha*

Jag dör lite av skratt, precis så här är mina katterna med tejp.

Av någon anledning älskar de det & hatar det på samma gång!

Av Vivi - 27 juli 2011 08:45

Dagens dag:

Visste ni att idag är det den officiella sjusovardagen, jo det sant !! Lite synd att man faktiskt var tvungen att ta sig upp i tid till jobbet....attans!


Dagens plan:

Provköra en Ford idag, en kombi !!! Väldigt vuxet !


Dagens stripp:

 


Dagens låt:

Denna har jag nynnat på sedan igår, den är verkligen så grymt bra!

Videon är så .... 80/90-tal   



Av Vivi - 26 juli 2011 13:18


Okej filmen kanske inte var så sexig i sig, men skådespelarna !   

Båda mina favoriter var med, Angelina & Johnny!

Denna filmen har fått väldigt varierad kritik, själv gillade jag den.

Den var underhållande med en härligt liten twist i slutet.

...Men frågan är om jag hade märkt om den var dålig...

  

Jag tycker faktiskt de både gjorde en riktigt bra skådespelarinsats i denna film

och jag blir framför allt förundrad över hur duktig Johhny Depp är.

Han kan gå från roller som Jack Sparrow till en tillbakadragen amerikansk turist och få det trovärdigt !

Tre stora tassar av fem !

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards