MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2011

Av Vivi - 28 november 2011 10:30

Vet ni vad, jag lyckades faktiskt komma i tid till jobbet i morse, även om det var med nöd & näppe

och även om jag fick gå upp strax efter klockan fem i morse!


Jag blev som sagt fast i Göteborg igår, tåget jag skulle åkt med var inställt och vi vågade inte åka hem till fröken K i Varberg då hennes sambo sa att det blåste så mycket att han blåst omkull, det var dessutom stora trafikproblem och varning för fallande träd m.m

Tur att fina fröken F var en så snäll värd att hon lånade ut både sovplats & sovgrejjer, tack !!

Det blev en liten tripp till närmsta butik för att handla ett par trosor, en tandborste & en deo, men jag ahr inte hunnit byta kläder eller något emellan, så lite smått ofräsch känner man sig ändå.

Tusen tack till mina fina tjejjor iaf för omtanke, värdskap, skjuts till tåget och trevligt sällskap!

Jag har dessutom med mig otroligt fina och goda lusebullar & cakepops med mig hem (lovar att visa er sedan).


Jag är ganska seg just nu, minst sagt! Tur att man har snälla arbetskamrater som åker och köper lunch åt en när man inte har hunnit fixa det själv !

Har ni märkt av stormen något hos er ??

 

Nagellack & dekorationer inköpta vid senaste Gekåsbesöket !

 

 

   








Av Vivi - 27 november 2011 17:32

Ja ni hör på rubriken...

Vi kom till Kungsbacka och sedan fick vi vända, tåg m.m var avstängda och E6 hade en massa olyckor,

Så nu är jag fast i Gbg.

Det blev en längre tjejkväll än väntat... det är iof lite mysigt, hoppas bara jag kommer till jobbet i morgon bitti.

Fortsättning förljer,.,,,

Av Vivi - 27 november 2011 16:30


Det är idag jag tycker att julen börjar

och personligen så vill jag ha allt julpyntande klart tills den första advent.

Nu är det verkligen juligt och fint här hemma,

så här mysigt här vi det :


Jag har inte bara tomtar på loftet utan helt överallt !

  


Den fina röda pläden är ett Gekås-fynd (har sett likadana på Rusta)

  


Denna julkrubban var farmors och den vårdar jag ömt, kommer fram varje jul !

  


Min adventsstake !

    


GLAD FÖRSTA ADVENT !!!!


 

Av Vivi - 27 november 2011 08:15

Idag är det kattens dag ! Hurra för alla kissar, Hurra för mig !!!

Idag förväntar jag mig lyxmat, kel bakom örat, bus och gärna en promenad!


Jag har dessutom bestämt att:

Jag får tugga på tår, blommor och riva gardiner utan att få skäll idag !

Alla ytor är katt-tillåtna, även köksbordet!

Alla sugrör är mina, ge mig !!

Alla näsdukspaket är leksaker !


Tjoho all makt åt katterna !!!

       

      

          



Av Vivi - 26 november 2011 16:39

Jag har haft det så mysigt & så skönt !

Det har varit så trevlig personal och så otroligt fin miljö,

det kommer inte bli sista gången jag besöker det stället!

Fast jag får berätta & visa bilder nästa vecka,

nu är jag lite mör & lite trött!

Dags för någon timma i soffan innan maken kommer hem.


  


Hoppas ni har en fin dag & mysig kväll !

  

Av Vivi - 26 november 2011 14:30

Av Vivi - 25 november 2011 15:00

Just nu sitter nog jag, min syster & min mamma i ett hotellrum på Rusthålargården

och har det bra, vi kommer snart gå ned och testa deras julbord

och i morgon väntas några sköna behandlingar!

Eftersom ni säkert sitter där och är måttligt avundsjuk på min lyx

så tänkte jag underhålla er med lite fian julsaker,

lite prisvärda julpyntstips !

 

Från lagerhaus:


Fin glasburk för julgodiset - 49kr

GLASBURK MORMOR RÖD

 

....eller en skål för 49kr!

KARAMELLSKÅL KARAMELL RÖD

 

De har alltid så fina presentpåsar, fint att ge & få för 19kr !

PRESENTPÅSE SNÄLL

 

Söt burk för 59kr 

PLÅTBURK LOVELY

 

 

Jysk hittar du dessa söta lyktor för 40kr

 

 

Det är Rusta det ..... 

 

Jag älskar dessa pläderna, en i rött till jul för 149kr


Gör ditt eget julpyssel för 39kr

 

 Denna söta kransen finns för 29.90kr, till juldukningen kanske ?


Hoppas ni hittade något fint & fick lite inspiration !

 

 

Av Vivi - 25 november 2011 11:48

Igår efter att jag hade packat, bakat en dubbelsats Biscotti,

gjort adventsstaken och fixat mina naglar ...

så såg jag en film!

Jag avslutade kvällen med filmen Bad teacher med Cameron Diaz i huvudrollen,

den var väldigt mycket roligare än vad jag hade förväntat mig !

Hon spelade verkligen världens sämsta lärare

och det var en sådan där lite halvt pinsamt rolig film,

men utan att bli så pass pinsam att man spenderade halva filmen bakom en kudde.

Vill ni se e rolig film i helgen rekommenderar jag denna !


3½ tassar av 5 !


Nepp, nu är det dags att packa ihop & bege sig av!

Hoppas ni får en underbar helg, det planerar jag att ha !!

Kramar !!!


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards