MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2011

Av Vivi - 25 december 2011 14:45

En liten rolig video är precis lagom så här på juldagen !

Hoppas er julafton var riktigt mysig & att ni har fortsatt underbart hela helgen !

Av Vivi - 24 december 2011 15:00

Det hänger fluffiga, glittrande & dinglande saker över allt

Det finns en massa smaskiga blommor på borden

Det luktar fisk i köket

Julen är verkligen till för oss katter!

Nu väntar jag på att få öppna vår julstrumpa som säker innehåller något

att leka med, något spännande och chokl... nej ... TONFISK !

 

GOD JUL ALLA COOL CATS

ÖNSKAR ATHENA & ANGELIQUE

 

   

Av Vivi - 24 december 2011 08:30


JAG ÖNSKAR MINA FINA LÄSARE & BLOGGVÄNNER


EN RIKTIGT GOD JUL !!!!



   


Här kommer årets personliga julhälsningar...



God Jul Donken & tack för julkortet! Jag hoppas att allt kommer gå superbra med ditt företag

och att du kommer sälja en massa en fina kort &kreativa inredningsgrejjor !


God Jul Eleonore, hoppas du & hela lilla familjen    får en riktigt mysig jul & nyår,

tack för alla bra tips på goda kakor & godis !! 


God Jul Filozophie, jag hoppas ni får en mysig jul i ert nya hus

& jag håller tummarna för att ni får en liten söt katthona snart !


God Jul Fina Frun, hoppas att ni får en riktigt mysig jul

och att denna jul blir lika fin som er förra!


God jul Fnulan, hoppas att hela familjen och extra familjemedlemar får en riktigt härlig jul!

Hoppas också du får lite tid att bara ta det lugnt & mysa, hoppas vi ses nästa år !


God Jul Hanna, hoppas du får en riktigt mysig jul

och tack för alla dina inspirerande inlägg oh kommentarer !


God Jul Jenny, jag hoppas du får en riktigt härlig jul och inte oroar dig för mycket. 

Unna dig något extra du som varit så fantastiskt duktig med skola, vikt och annat.


God Jul Johanna, hoppas julen med nära och kära blir riktigt mysig

och även om nyårshelgen väcker tråkiga minnen, så hoppas jag att de goda kommer få mer plats!


God Jul Karin och grattis till kommande examen! Jag hoppas denna julen blir riktigt mysig

och att alla tråkigheter ni haft under året får ge vika för goda minnen under julen.

Vi ses snart !


God jul Lady Thirty, hoppas ni får en riktigt härlig första jul med Baby thirty !


God jul Linda, hoppas Alfred första jul blir riktigt mysig för hela familjen

och att ni verkligen hinner njuta, vi ses i januari !


God Jul Margita & katterna, hoppas ni får en underbar jul allihopa med mycket god mat

och mycket mys, Angelique & Athena hälsar så gott !


God jul Malin Helena, hoppas din sambos present blir så uppskattad som du hoppas

och att ni alla (inklusiva Pesch & Mira) får en riktigt mysig jul, vi ses snart !!


God Jul Mia, hoppas du får en riktigt mysig jul med alla söta vovvar, bonusbarn & make!

Glöm inte att visa kort på din snygga Nyårsoutfit sedan, ses i januari !


God Jul Sandra, hoppas att julen blir riktigt rolig med massa fina paket,

kanske blir det ett jobb i julklapp ?! Håller tummarna för det!


God Jul Sussi, hoppas verkligen att du kan njuta av ledigheten även om den inte är så lång,

ha en riktigt mysig jul med Doris, sambon och alla andra nära & kära !!


God Jul Zandra, detta året har det verkligen hänt mycket och jag hoppas att du får en riktigt bra jul även om du jobbar en hel del ! Massa juliga kramar till dig min fina vän och till sKatterna!


God Jul Zarah-Lou, kommer inte ihåg om ni är i Mexico även över julen,

men jag hoppas att ni har det riktigt mysigt oavsett var ni än fira den

och är det i Mexico får du dricka en corona för mig !


Till alla andra läsare och trevliga bloggare som precis börjat titta in

eller trillar in någon gång och då (som Rinki, Sussie, Angelica m.fl.),

jag önskar naturligtvis även er en riktigt god jul!

Ha det mysigt med era nära & kära, är gott och kör försiktigt!

Massa juliga kramar !!


 








 


 




Av Vivi - 23 december 2011 14:30

Av Vivi - 23 december 2011 11:14

En modern jul...


Alltså nu är det så här va, att julen blir lite sen i år.


Ledningen gått in och klagat på tomtens övertid kring jul,

den kostar på tok för mycket pengar.

Det har t.o.m pratats om att hyra in ett externt företag för att dela ut julklapparna,

gärna något från utlandet, Polska förare ska vara billiga.


Facket har också blivit inblandat eftersom arbetsförhållandet för

både Tomten och Nissarna inte fungerar enligt regelverket,

det är för mycket tunga lyft, skorsstensklättrandet innebär enorma risktillägg

och vart är Nissarnas fikaraster??


Tomtefar själv är dessutom under utredning av skatteverket för mutbrott,

det gäller de där kakorna och mjölken som han faktiskt inte redovisat för ....


Rudolf har fått körförbud, den där röda nosen alla hyllar--- för mycket jästa äpplen !


Nej...jag föredrar nog den gamla traditionella julen!

Eller vad tycker ni ?


 

Av Vivi - 23 december 2011 09:00

Dagens bästa:

Idag är det dagen innan dopparedagen, så här sitter jag på jobbet iklädd mitt headset och en tomteluva ovanpå!

Idag jobbar jag bara halvdag och ikväll ska jag dricka riktig amerikansk "eggnod" (socker, grädde, mjölk, vaniljglass , äggulor och rom) & bara mysa med maken , katterna & svärmor!


Dagens fråga:

Vad gör ni ikväll, har ni några traditioner vad det gäller "uppesittarkvällen" ?


Dagens tips:

Dagens lucka på CDON.COM är ett presentkort , när du köper ett presentkort på 100kr eller mer så kommer du få ytterligare 100kr att handla för. Det slog jag till på med en gång, God Jul Vivi !

(Bra att veta är att du först får 100kr i presentkort du betalat för och de resterande 100kr kommer som rabattkod efter jul).


Dagens recept:

Pepparkaksmuffins med glasyr, mums !


Dagens stripp:

Änså länge har bara tre julgranprydnader "råkat trilla" i golvet där hemma, ovanligt få faktiskt!

 


Dagens jullåt:

Av Vivi - 22 december 2011 15:00

Denna VILA-klänning finns på Bubbleroom  nu för 250kr

 Bubbleroom.se" src="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/alfi-dress-44811-60b7b.jpg" alt="VILA Alfi Dress Berry/In Black på Bubbleroom.se" />


Den lilla svarta, fungerar alltid! Nu bara 200kr på Bubbleroom!

Bubbleroom.se" href="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-600/hei-dress-44416-641c8.jpg">Bubbleroom.se" src="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/hei-dress-44416-641c8.jpg" alt="VILA Hei Dress Black på Bubbleroom.se" />


För den som vågar satsa på lite mönster, 159kr på Halens!
Klänning

279kr på Bonprix, riktigt prisvärd tycker jag !

För den som vågar ett tajt fodral 89kr på Ellos


 

Hoppas ni hittade lite inspiration till nyår. Känner man att man varken har råd eller tid med
en ny klänning så kommer man faktiskt långt med accessoarer, smink och frisyr !
Själv har jag inte riktigt bestämt mig ännu.

 

Av Vivi - 22 december 2011 13:45

Jag har fått en JÄTTEFIN present från företaget jag jobbar på (märk att jag pratar om företaget jag är inhyrd hos och inte de som faktiskt har mig som anställd, jobbar ju för ett bemanningsföretag).

Jag ahr varit inhyrd här i tre år och varje år har jag fått en present och i år fick jag denna snygga lykta:



Jag tycker inte man behöver ge dyra presenter till sina anställda, men något tecken på uppskattning tycker jag man kan ge vid jul. Tyvärr är det många företag som slutat helt med att ge sina anställda julklappar,

visst är det lite hårdare tider nu, men det rimmar illa när cheferna fortfarande lyfter stora bonusar.  

Nej, ett liten present för att visa sin uppskattning är alltid trevligt, sedan finns de ju alltid de som kommer ha åsikter på vad man bör ge till sina anställda, som Elvis t.ex ......   


Klicka på stripparna för att se dem i större format

  


 


Vad är det värsta/bästa ni fått i present av ett företag ?

 


 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards