MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2011

Av Vivi - 13 december 2011 09:45

Dagens stress:

Mycket på gång ida på jobbet... får bli ett litet stressigt inlägg nu på förmiddagen...

 

Dagens plan:

Idag ska det handlas lite, fikas lite och kanske fiskas lite ....

 

Dagens fråga:

Idag är det Lucia, ska ni se något lussetåg, ska ni fira in Lucia på något sätt ?

Det enda lilla firande som blir för mig är nog en lussefika på jobbet.

 


Dagens sanning:

Det här hade kunnat vara jag & en jobbkompis häromdagen ....

 

Av Vivi - 12 december 2011 15:58

 

Men Zandra då ...

Det är inte alls bröst lussekatterana har !!!!!

  

Det är framtassar... det syns väl !!

Eller ... ??

   

 


 


Av Vivi - 12 december 2011 15:45

Jag har precis läst Jessica Anderssons biografi

"När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var",

den var så mycket bättre än vad jag har förväntat mig !

Jag blev förvånad över hur mycket denna boken berörde mig,

men det kan också vara för att jag växt upp i den miljö jag har gjort.


När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var (pocket)


Jessica är väldigt ärlig och personlig i sin berättelse om sin uppväxt

och även om hennes barndom var väldigt tragisk

så får man inte känslan av att hon söker sympati.

Det känns som om hon snarare skriver för att själv förstå

många av de tragiska saker som hänt henne.
Mycket bra & lättläst bok!

Fem tassar av fem !!


 


Av Vivi - 12 december 2011 14:38

Jag vet ... jag är så fyndig !!

  

För två veckor sedan var det lussebullsbak och cakepops pyssel för fulla muggar,

jag lyckades ju dessutom bli fast i Göteborg pga stormen.

Cakepopsen har jag redan visat, men inte bilderna från vårt fantastiska Bullbak!


Lussebullar kan man ju göra i alla möjliga former

bara man gräddar dem som är i ungefär samma storlek tillsammans!

Själv gör jag alltid "riktiga" lussekatter, se på plåten längst ned till höger....

 


Ehhhh.... lusse-mustasch ?

 


Ett hett tips, ställ inte bakplåtar på golvet... det är alldeles för nära fötterna ....

 


Är bara tvungen att slänga in en bild på dessa otroligt mumsiga & söta Cake Pops !

   


Lussekatter har jag i frysen, Cake Popsen uppätna, nu är det bara resten kvar ....

Planen är att till jul göra egna toffefi-kolor, chokladtryffel,

saffransbiscotti & nya Cake Pops !

Vad har ni helst för bakverk till jul ?

 

Av Vivi - 12 december 2011 10:58

God morgon allihopa !!!

Det har varit en väldigt lugn helg & ändå har den gått så fort!

Vad hände med inlägget jag skulle skriva på söndagen?

Vad hände med alla kommentarerna jag skulle svara på ?

Vad hände med tävlingen jag skulel lägga upp ?

Vad hände med träningen och att vara nyttig ?

Vad hände med att officiellt tacka Donken för den fina vinsten??

 

Ja ..som tur är har jag ju tid att skriva i veckorna, så en tävling kommer snart upp 

& inlägg med för den delen !

Donken kan jag ju tacka officiellt nu ... TACK FINA DONKEN FÖR DEN SUVERÄÄNA VINSTEN!!!!

 

Titta vad mycket fint jag vann !!

 

 

 Vad det gällar att vara nyttig ... Ja... snart ett nytt år & nya tag säger jag, men en tur på crosstraniner få jag se till att få igång denna veckan iaf.

 

Hur har er helg varit ??

Jag får gå in till er och kika ...   

 

Kramar !!

 

 

Av Vivi - 10 december 2011 09:15

Då var man nästan färdig !

Jag har pappas klapp kvar (men vet precis vad jag ska köpa)

Sedan en liten grej till mamma & varsin liten till syskonsönerna,

men jag har ganska bra koll där med!

Maken (som säkert nyfiket läser detta) blev jag klar med efter en runda på stan i veckan.

Hur går det för er ? Är ni klara med era klappar?

 

Om inte har jag här några tips ...

 

Nostalgeek har en webbutik där du kan hitta sååå mycket roligt,

snygga drinkunderlägg, fina burkar, smink, smycken, inredning med 50tals stuk osv.

 

Varför inte en cool kristyrpenna för 99kr

Bild på Retro, Kristyr Penna

 

Eller dessa underbara burkar för 139kr

Bild på Plåtburkar, Rutiga, Set om 3

 

Coolstuff har verkligen cool stuff !

Här hittar du grejjer t.o.m till den som har allt

 

Varöf rinte en automatisk såsvisp till mamma eller pappa? 349kr,

men kolla deras julkalender innan du handlar, varje dag sänker det en vara med 50% !

 

Praktiska vantar för alla med en smartphone, 195kr

 

Bluebox har också en masas roliga prylar & en massa roliga spel,

spel är alltid roligt att ge bort !

 

Ett roligt kunskapsspel för 195kr

 

Åhlens har en julkalender där du kan tjuvkika på vilka erbjudanden som kommer, praktiskt!

Själv gillar jag dagens erbjudande, ett chokladfounduset för 69kr !


CDON.COM har också en egen julkalender med ett nytt erbjudande varje dag

och där brukar jag köpa både spel, film & böcker.


Två böcker jag rekommenderar är Niceville & hundraåringen...

 


Varför inte köpa något riktigt lyxigt som de flesta uppskattar ?!

En fin god ost, lite chokladtryfflar, ett exklusivt kaffe,

ett doftljus från Yakee candle (rekommenderar clean cotton, perfekt i badrum) eller ett riktigt gott te ?

De flesta städer har sina egna gormébutiken, men vill du inte ut i kylan kan du beställa från Tefrossa


Pepparkakstryffel 59kr

Pepparkakstryffel - Åre Chokladfabrik


Doftljus - höstnätter 79kr

Doftljus Höstnätter - Klockargården


Om nu inget av detta duger så rekommenderar jag smycken
(varför inte från  Police, Fossil, Candied Poison eller MissDee)

Police Crest Halsband     Hawaii Dream Fjäderörhänge

En gosig tröja, mjuka tofflor, slips eller strumpor (finns ... överallt!)

 Presentkort är lite trist att ge, men fungerar alltid.
Vill du göra det lite mer speciellt varför inte ge ett personligt presentkort som t.ex
"En dag på stan med mig, jag bjuder på lunch och du får 300kr att handla för" 

 

Behandlingar fungerar nästan till alla, vem blir inte glad för en massage, pedikyr eller ansiktsbehandling! Sådan lyx man inte alltid unnar sig själv !

Kolla dessutom in sidor som groupon, dealie osv där kan du ofta få dem mycket billigare!

 

Hoppas ni fick nytta av mina tips !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Vivi - 9 december 2011 16:30

Jag hade den i början av november,

men nu vet jag inte riktigt vart den har tagit vägen ??

Kanske har den helt enkelt blåst bort?

Inte så konstigt när det blåser 25m/s.

Jag tror att det får bli en överdos av julmusik, glögg & pepparkakor i helgen !

Det borde råda bot på bristen av julstämmning !


  


 


Av Vivi - 9 december 2011 11:45

Idag är det pepparkakans dag, men det var inte pepparkakan jag skulle gratulera...

idag är det nämligen också snyggingen FNULANS dag !

Om ni inte redan gjort det tycker jag ni ska gå in på hennes blogg

och skriva GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!

 

Jag har aldrig träffat Fnulan,

men hoppas verkligen att jag får chansen att göra det någon dag.

Hon verkar vara en väldigt omtänksam, intelligent & väldigt rolig tjej!

Hon har alltid en massa bollar i luften, tusen saker på gång

och hinner ändå med familjen, vännerna & bloggvännerna!

Om hon låter för bra för att vara sann så tycker jag ni ska gå in och se efter själva.   

Hon håller till och med sina löften...

som att hon skulle dansa naken om hon passerade 200 följare på Blogovin!


Joups, detta lovade hon Johanna m.fl i ett svagt ögonblick

och i ett ännu svagare ögonblick lovade jag att hjälpa till.....

Hon har visserligen redan fixat nakendans på sin blogg,

men jag tänker hålla mitt löfte i alla fall.

 

Jag är verkligen inte bra på sådant här så jag hoppas ni ursäkar kvalisorten.

Nakendans av ett styck Fnula, regisserad av ett styck Missvivi ...

Åhhhh ....ACTION ! .....


 

 

  

 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards