MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2011

Av Vivi - 2 december 2011 12:00

Denna veckan har gått ovanligt fort, har den inte ?

Det känns som om det enda jag gjort är att fika, pyssla, jobba, fixa och fika lite till.

Det var ju denna veckan jag skulle börjat träna, inte bara fika och gått upp två kilo   

Jag får se till att helt enkelt se till att skriva in TRÄNA med stora bokstäver i kalendern nästa vecka,

sedan får jag dessutom se till att packa träningsväskan,

damma av träningskortet och tvinga maken att bära mig ut till bilen om jag protesterar!

  

Något kilo hit eller dit är ingen fara (ni vet ju vad jag egentligen tycker om vågen),

men krympande kläder och onda ryggar är en annan femma !

Så ...då har jag skrivit det på bloggen, det är väl desamma som att "hugga det i sten"

 i moderna termer, eller hur ?


* Hi hi hi *

 


Ni får inte glömma.....

Nu är det bara 24 timmar kvar innan min tävling i samarbete med Tefrossa avslutas.

Jag har fått in en massa bidrag och det känns jätteroligt att intresset varit så stort !

Vill ni vara med i tävlingen gå ni in och tävlar här :

Här!

 




Av Vivi - 2 december 2011 10:30

 

Badat med lukta gott - check

 

 

Rakat benen - Check

 

 

Fixat naglar - Check

 

 

Ätit middag & lekt med Bruce + Husse - Check

 

 

Smått börjat planera inför nyår - Check

 

 

Packat ned cocktailklänning & nödvändigt för kvällens festligheter - Check

 

 

So far so good .....

(Foto från förra helgen )

  

 

   

 


Av Vivi - 1 december 2011 13:32

Det där med bloggevent ...


Jag tycker det verkar vara en himla trevlig grej , men oftast är det ganska nischat.

Antingen vänder de sig till mode-intresserade eller tlll mammor/familjer,

vi vanliga dödliga bloggare utan storbloggar, stort modeintresse eller barn hamnar lite utanför det hela. 

Det är inte konstigt att event blir väldigt nischade egentligen, eftersom det är lättare att få sponsorer om man vänder sig till en viss målgrupp, men man kan ju faktiskt dra ihop en liten bloggträff även om man inte jagar sponsorer.

Detta har t.ex Linda & Mia gjort och jag hoppas verkligen kunna ta mig till Göteborg på deras träff!

Speciellt sedan jag missade fina Fnulans familjeevent som var förra helgen.


Jag har ju även jag funderat lite på att dra ihop något i framtiden, jag är ju en ganska van festfixare.   


       

 

Undrar lite hur intresserade folk hade varit och där behöver jag er hjälp ....

- Hade folk hade kunnat tänka sig att betala för boende & mat om man hade ordnat ett förmånligt erbjudande?

Hade en summa mellan 500-800kr totalt för mat & boende?

- Hade man varit tvungen att placera det i mitten av Sverige eller hade det fungerat att ha det på ett litet trevligt hotell i södra Sverige?

- Jag har också funderat lite på att ordna ett lokalt klädloppis där alla pengar går till välgörenhet.

Det är sådant jag funderar på ibland ...   

 

 




Av Vivi - 1 december 2011 11:45

Det var länge sedan jag själv hade en julkalender hemma.

Det ju många olika sorter, vissa gör egna och sedan finns chokladkalendrar & leksakskalendrar,

själv har jag bara haft  hederliga gamla pappkalendrar med inget annat bakom luckorna än en spännade bild,

ett rim eller liknande.

Nu riktar sig de flesta julkalendrar till barn, men det finns faktiskt julkalendrar på nätet som kanske är lite mer spännande för oss vuxna ....


Ny recept varje dag hos Arla

Nya erbjudanden varje dag från CDON

Lindex har erbjudanden varje dag fram till jul

Cubus ger julklappstips varje dag

Nelly har ett erbjudande varje dag fram till jul

Coolstuff har erbjudanden

Varför inte bara njuta av fina illustrationer av fina Lady Thirty i kalender-bloggen!

Tävlingskalender hos Chic


Bra kalendrar, eller hur ?


     

Av Vivi - 1 december 2011 08:30

Dagens påminnelse:

Glöm inte att öppna första luckan i kalendern idag!

Va ... för gammal för kalender .. jag ? Det kan man nog aldrig bli, eller hur ?!?

 

Dagens roliga:

"Midvinternattens köld är svår
Tjugofyra små nissar i djupsnö går
Rävsax gömd under täcke vitt
Knipsar nisse av på mitt"

Läs hela här !

 

Dagens plan:

Middag och lite nyårsprat med Herr E, ska förhoppningsvis också hinna fixa naglar & annat inför julfesten i morgon.

 

Dagens kärlek:

Till världens finaste make   inte för att han gjort ngt speciell utan bara för att han är så jäkla bra !

 

 

Dagens stripp:

 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards