MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2012

Av Vivi - 29 januari 2012 11:15

Jag blir så glad, nu har ytterligare två stycken anmält sig till bloggträffen, änså länge är vi nio stycken och det finns ju iaf minst fyra personer till jag hoppas kommer anmäla sig snart *hint hint*   


Helgen har änså länge varit lugn och skön! Film, fikor och mys !

Idag ska jag iväg på bokbytarträff, för er som inte hört talas om denna så ska jag ge en er liten snabb förklaring.

Vi är ungefär 7-8 personer som träffas ungefär var tredje månad och byter pocketböcker med varandra.

Alla tar med sig ett antal böcker och lika många du tog med får du ta med hem. Alla böcker lags ut på ett bord sedan får varje person berätta om sin favoritbok, efter det så drar vi lott om vilken ordning vi får börja välja böcker.

Det är verkligen en riktigt rolig grej som vi faktiskt gjort i över två år nu !

Att man dessutom får god fika och en pratstund med trevliga tjejer är ju ytterligare en bonus !


Som vanligt när man lägger upp det lite snyggt för att ta kort så kommer Angelique och "stör" ...

 


Dessa böcker har jag läst & tar med för byte, alla förrutom Agneta Sjödins bok har jag fått från förre bokbytarträffen!

Ni kan läsa mång av recentionerna i min kategori boktips!

 


Hoppas ni alla haft en riktigt mysig helg !!!

 

Av Vivi - 28 januari 2012 11:30

   Dagens kloka ord:

Man ska inte ta sig själv på för stort allvar !

           

Av Vivi - 28 januari 2012 08:00

Jag tror aldrig jag kommer tjäna några pengar på min blogg, inga stora pengar i vilket fall.

Det är ju däremot väldigt trevligt med en liten slant då och då, det är faktiskt lite motiverande.

Jag är ju medlem hos bloggvertiser, en sida där du kan få pengar genom att skriva om olika sidor/företag och jag är väldigt nöjd med denna sidan, men uppdragen är inte så många.

 

Nu tänkte jag pröva detta:

Det är gratis och enkelt att anmäla sig. 

 

Du kan tjäna pengar genom att ha reklam på bloggen,

antingen fast eller tillfälligt i ett inlägg och antingen genom antalet människor som klickar på reklamen eller på att människor går in på butiken via din sida och faktiskt köper ngt.   

Har du inte flera hundra läsare så kommer du nog inte tjäna några stora pengar,

men alla bäckar små som det heter.

 

Oroa er dock inte, jag kommer aldrig ha en blogg som är full med reklam !

 

 




Av Vivi - 27 januari 2012 19:00

Jag började lyssna på denna gruppen i tonåren (tack fina Karin som introducerade mig)

och har inte slutat, däremot händer det att jag surfar runt och hittar låtar jag inte hört förrut!

Här är en av dem , visst har sångerskan en helt fantastisk röst !

Av Vivi - 27 januari 2012 15:54


Irritationen har faktistk smugit undan för att slumra en stund ,

men istället kom den där jävla bitterheten och klampade rakt in ...

Den hade fasen ingen inbjudan !!

AHHHHHHHHHHHHH

HJÄLP !

  


Av Vivi - 27 januari 2012 14:45

Inte så politiskkorrekt, men väldigt roligt !

funny facebook fails - Blowing in the Wind


Jag är på humör för lite skadeglädje

funny facebook fails - Should Have Listened

En anledning att vara ärlig : För att roa andra !


funny facebook fails - Drunk Tech-ing
see more Failbook 


Av Vivi - 27 januari 2012 11:30

Varför verkan en del alltid gå efter "ju mer dessto bättre" ?


Till exempel verkar en del tro att ju mer parfym man använder dessto godare luktar man,

men som de flesta av oss vet get det ju motsatt effekt.

Jag sitter just nu här på jobbet med irriterande ögon och nyser, då är jag ändå bara känslig,

en kollega till mig fick nästan gå hem pågrund av hans kraftiga allergiska reaktion.

För det är ju inte bara det här med lukten, det är väldigt många idag som är allergiska mot parfymer eller andra starka dofter och det är faktiskt förvånansvärt få personer som faktiskt tar hänsyn till det.

Jag brukar själv använda parfym, men jag är försiktig med det. Att de doftar lite när man kramar om någon är precis lagom tycker jag, att däremot känna den på tio meters avstånd...


Nepp nu har jag gnällt färdigt, känner att jag är otroligt irriterad idag, jag har verkligen taggarna utåt.

Kanske är det en hormongrej, kanske en för stickig kofta, kanske känner jag mig bara lite ensam och ynklig... 

Jag tror jag behöver en dos make, en dos film och antingen en dos godis eller Ben & Jerry idag!


 


 



Av Vivi - 27 januari 2012 09:15

Dagens bästa:

DET ÄR FREDAG !!! Yeeey !! Det känns ovanligt skönt att man har en hel helg att se fram emot, en obokad helg !


Dagens plan:

Ikväll spelar maken hela kvällen, jag tänkte att jag skulle sjunka ned i soffan och se ngn film som JAG vill se, Precious t.ex , har itne sett den ännu. Frågan är bara ... godis eller inte ? ....


Dagens duktiga:

Jag ! Jag har faktiskt tränat två gånger denna veckan och två gånger förra, börjar komma igång med nyårslöftet !


Dagens stripp:

Ha ha ha ...detta kunde varit jag och min syster !

(klicka för att se större)

    

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards