MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2012

Av Vivi - 24 januari 2012 14:00

 

Nu hade jag tänkt lägga upp ett fint inlägg med bilder här,

jag tog tillochmed med mig kameran och överföringskabel till jobbet idag,

bara för att upptäcka att jag tog fel jäkla kabel till fel jäkla kamera   

typiskt !

 

Jag har dragit en vinnare, jag kan bara inte dokumentera det...

Eftersom jag tycker att ni väntat länge nog så får jag lägga in bildbevisen senare,

för jag vill ju ge er lite bildbevis & visa vad det hemliga paketet innehöll! 

så nu ... vinnaren är...

     

 EMMA

Stort GRATTIS till dig Emma!!!

 

Jag blir alltid lite ledsen när det inte är någon av mina kära bloggisar som vinner,

men jag skulle aldrig få för mig att fuska.

Emma verkar desutom vara en trevlig tjej hon med !

 

Jag kommer nog snart ut med ännu en liten tävling, 

en tävling med lite annorlunda regler...   

så håll utkik!


Tack till alla som ville vara med, även om det blir många lappar att skriva är det roligt 

med så mycket respons ! 


 

 

 

 

Av Vivi - 24 januari 2012 11:45

Jag blev precis tipsad av en kollega om denna artikeln, ni måste läsa den !

Den handlar om ett par som träffats via nätet , han bor i japan hon i Sverige, snacka om distansförhållande!

Nu efter två år så har de träffats för första gången och de är ju ljuvligt söta ihop!

De vuxna vill försöka skydad dem genom att säga att detta inte handlar om livslång kärlek, de vill försöka ta ned deras stormande kärlek till en, vad de tycker, realistisk nivå, jag undrar lite varför ?

Klart man vill skydda sina barn mot att få sina hjärtan krossande, men  samtidigt finns de många par som faktiskt blir ihop i tonåren och varar livet ut. Att första kärleken blir enda kärleken är inte alls omöjligt.


Att tala om för en tonåring att det bara handlar om en förälskelse är nästan lite grymt.

När man var tonåring var allt så stort, allt så dramatisk och är inte det en del av livet ?

När vi är i tonåren och blir förälskade är inte det det största man kan vara med om just då, kan vi verkligen säga att den kärleken är mindre "värd" än den vi känner när vi blir äldre ? För indirekt när vi kallar det en "tonårsförälskelse" så tycke jag vi minimierar den kärleken de känner och är så stor för dem.

För de som betvivlar att kärlek kan starta på nätet, ja där kan jag bara säga att jag & maken lärde känna varndra via nätet, gifta 1½ år och tillsammans 6½år !   


Bara en tanke.... hur tänker ni ?

Hade ni någon ni var kär i när ni var tonåringar ?


Visst är de söta !!


Av Vivi - 24 januari 2012 10:00

God förmiddag!

Vill först tala om att vinnaren av min tävling kommer upp senare idag   

För det andra, tredje osv...

det känns jättekul att anmälningarna till bloggträffen redan trillar in, jag tror verkligen detta kan bli hur bra som helst ! Det känns verkligen jätteroligt och jag känner mig jättepeppad, längtar redan till Maj.


Det är dock en hel del att stå i innan dess...

-Jag vill och måste försöka ta mig upp till Stockholm nu i februari, jag vill träffa min lillasyster som ligger inlagd på sjukhus. Jag oroar mig för henne och vill att hon ska veta hur mycket jag tänker på henne, saknar henne.

-Jag ska fira min födelsedag med min första stora afmiljemiddag hemma hos oss.

-Jag & maken ska upp till Göteborg på 30års fest

-Jag ska på på SPA i mars (igen,lyxlyx). Jag fick min födelsedagspresent av maken lite tidigare, han gav nämligen mig samma sak som vi gav hans mamam i examenspresent, ett besök med middag & övernattning på Rusthållargården


Allt detta kräver lite planering, inte minst ekonomiskt då vi sparar pengar till en eventuell köksrenovering.

Det känns däremot roligt att ha så många trevliga saker inbokade.

Brukar ni ha saker inplanerade långt i förväg eller tar ni det som det kommer ?

 

Rum på Rusthållargården

    

 

Av Vivi - 23 januari 2012 13:30

Jag vet inte riktigt varför , men jag har verkligen fastnat för anime-filmer,

speciell de som är gjorda av Hayao Miyazaki.

Här är mina favoriter med honom:

  


Kanske det är något som har att göra med sagostämmningen i filmerna?

Kanske är det för att jag växte upp med serier som Candry Candy & Sandybell ?

Det enda jag vet är att jag gärna ser dessa filmer om och om igen och upptäcker alltid något nytt.


Nu senast såg jag eldflugornas grav, inte så bra som jag hade hoppats, men sevärd.

Det är en väldigt sorglig historia som egentligen inte alls är en barnfilm.

 

Jag har lite brist på inspiration till veckans tips ,

så tipset får faktiskt bli Anime-film!

 

  



Av Vivi - 23 januari 2012 11:00

Hej alla fina !!

Nu har jag bokat hotellet för bloggträffen!   

Jag fick så pass bra respons att jag har bokat in Lögnäsgård den 26-27 Maj,

så nu är det fritt fram att anmäla sig!

 

Jag har förbokat plats för hela 25 personer på hotellet.

Vi har fyra dubbelrum & tre fyrbäddsrum,

när ni anmäler er så säger ni till vilken rumstyp ni är intresserade av

och om ni har önskemål med vem ni vill bo. Skriv även om ni har allergier eller liknande.

Ni anmäler er i detta inlägg eller genom att skicka mig ett mail.

Jag vill gärna ha anmälan så snart som möjligt , men senast den 22 April. 

Anmälan är "bindande", det vill säga att ni anmäler er först när ni är säkra på att ni kan & har råd.

Priserna vi har fått har jag fått för att jag jag sagt att vi blir minst 15 personer.

 

Paketpriser för mat, boende & SPA:

Del i dubbelrum - 790kr/person

Del i fyrbäddsrum:  620KR/person

(mer prisdetaljer läs här)

 

Partner får naturligtvis följa med och man får naturligtvis kolla runt bland sina bloggvänner

vilka som vill följa med, "the more the merrier"!

Det enda att tänka på är att OM vi blir över 25 personer så kan jag inte garantera plats,

därför är det bra att anmäla sig tidigt   

 

Bra att veta:

Vin , läsk, öl m.m  finns att köpa till maten & även i SPA:et

Det kommer finnas tillgång till ett litet uterum där vi kan sitta och mysa/mingla

Fest i puben för de som vill från klockan 22. 

Incheckning är klockan 16 -Utcheckning klockan 10 (men dessa går att skjuta lite på oftast)

 

Jag hade tänkt att vi träffas på eftermiddagen, umgås, äter middag, SPAar, badar badtunna

och de som vill ha behandlingar kan ju boka dem under lördagen (var ute i god tid).

Funderar på att äta lite tidigare så har vi tillgång till spa:et & badtunna hela kvällen?

 

Jag ser verkligen fram emot detta, jag tror vi kommer få riktigt skoj.

Jag ska även fixa till lite roligheter under dagen !

 

Anmälda:

 

Vivi (jag)

Filozophie

Mia & Sötörat (=Leslie)

Johanna

Anna

Teskedsmamma

Sojka med sambo

 

 

 

 

Av Vivi - 23 januari 2012 08:15

Dagens viktiga:

Idag kommer vinnaren i tävlingen dras & nu kan man dessutom anmäla sig till bloggträffen den 26-27 Maj, kommer ett eget inlägg om det senare idag.

 

Dagens tycka synd:

Säga vad man vill om mannen och hans uttalanden, men det kan fasen inte vara roligt att vara Juholt just nu !

 

Dagens stripp:

 


Dagens foto:

Vår fina Athena

 

Av Vivi - 22 januari 2012 11:55

Helgen har varit väldigt trevlig med firande, middag och även en hel del springande i köksbutiker!

Har inte riktigt hunnit sitta ned vid datorn denna helgen och svara på alla era fina kommentarer,

men jag kommer vara tillbaks på banan i morgon igen!

Många kramar till er mina fina bloggisar & läsare !

 

En liten bild på mina naglar nu i helgen, jag prövade ngt nytt !

   

 

    

Av Vivi - 21 januari 2012 13:00

funny facebook fails - Nice One, Mom!

Teknikens (bl)under

funny facebook fails - The
see more Failbook

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards