MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2014

Av Vivi - 26 augusti 2014 10:00

Idag fyller du år! Detta är den 8:de födelsedagen jag får fira dig
och första gången du fyllde år hade vi knappt varit ihop en månad,

inte visste jag då att jag faktiskt grattade killen som skulle bli min make och livskamrat !


Vi har gått igenom bra, vi har gått igenom dåligt

Vi har skrattat, skämts, fnissat, blivit arga och gråtit tillsammans.

Jag älskar dig, jag älskar de liv vi har tillsammans och är SÅ otroligt tacksam över att jag får ha denna kärlek i mitt liv. Det är inte alla som får ha så mycket kärlek i sitt liv som jag.


ÄLSKAR DIG !!!!

 

 

 

 

 

Av Vivi - 25 augusti 2014 19:40

Imorgon fyller min älskade make år och igår firande vi hans födelsedag med familjen.

Jag hade tidigare i veckan bakat macarons med viol/lakrits-smak (recept kommer senare) och sedan blev det en helt fantastisk tårta som kommer från min absoluta favorit tårt-bok Lomelinos tårtbok.

Receptet är ganska långt och krångligt, tog hela förmiddagen att baka den,
så jag länkar till receptet istället för att skriva ut hela, här hittar ni det !


Några tips dock:

Vispa äggvitorna ordentligt även om det tar tid.

Ställ tårtbotten i kylen en stund så blir det lättare att skära.

Bred på ett lager smörkräm och låt den sedan stå i kylen innan du breder på sista lagret, då blir det jämnare.

Låt chokladglasyren ha svalnat lite innan du häller på den.


Mycket smaksig sak detta .....

 


I morgon fyller som sagt maken år och det kommer bli lite presenter och en utflykt.

Funderar på Helsingör.


Hoppas ni har det bra där ute, många kramar !

Av Vivi - 24 augusti 2014 22:57

Hittat på nya favvo appen

Av Vivi - 23 augusti 2014 10:00

Gahhh....

Loppisförsäljning, bakning, söka jobb, vara förälder, födelsedagsplanering och barncancerloppisen-planering & fix...

Det är mycket nu och jag hinner inte alltid med allt.

Idag tar jag dock semester, i morgon firar vi maken med tårta och kalas, idag spenderar jag dagen med mina favorit tjejjor (F du finns med oss i anden ...typ) på Liseberg !!

Vi komemr trotsa eventuella regnskurar med leenden och skratt och illamående från karusellåk med onyttiga snax eller chokladvinster!


Puss på er !!! Vi hörs....

Snart!

Ps glöm inte barncancer-grejjen nästa helg --------->


 



Av Vivi - 22 augusti 2014 22:09


Man blir inte äldre....


...eller fulare

....  


....än vad man gör sig !!!


HAPPY FRIDAY !!!

Av Vivi - 21 augusti 2014 11:14


Tack till alla som engagerat sig i barncancerloppisen och skrivit inlägg

Dessa vet jag än så länge, (snälla säg till om jag missat någon !!!)

Tack till :

Rosabubbla

Tina

Om liten och mig

Ett speciellt tack till Hanna, hon skrev ett så otroligt fint inlägg som ni kan läsa här, tack snälla!


Till er som ännu inte skrivit ett inlägg, gör gärna det !

Vi har haft problem med sponsrade reklamskyltar som blåst bort i ovädret och har svårt att nå ut med informationen till folk. Ju fler som kommer ju mer pengar till barncancerfonden.


I detta inlägg hittar du länkar och tillochmed ett färdigt inlägg du bara kan klistra in på din blogg !  Superenkelt eller hur !!!


 

Av Vivi - 20 augusti 2014 14:00


En unge som kryper/ålar  snabbare än ni hinner med ?

En tvättkorg fungerar hur bra som helst att underhålla ett par minuter

(se bara till att den står så den inte kan välta)

  

 

Av Vivi - 19 augusti 2014 13:53

Höstkollektionen för de små har man ju kollat igenom, man har ju hamnat där de flesta föräldrar hamnar ... att det nästan är roligare att köpa kläder till de små än till sig själv.

Jag som brukar älska kläderna på KappAhl t.ex Newbie är lite besviken nu denna höst... hittade nästan inget jag tyckte var särskilt speciellt. Lindex däremot ...Gahhhhh så mycket fint !!!

Fyndade en massa till lilleman idag !!

På bilden nedan vill jag framförallt tipsa om tröjan, den är SUPERmjuk, tunn & skön och tofflorna som var jättemysiga, praktiskt nu till hösten med ngt som man bara kan dra på när man ska iväg!


Allt är från #Lindex stlk 80 förrutom rävbodyn som faktiskt är köpt på #ICA
och de små seglarskorna fyndade jag på loppis för 60kr, helt nya !!

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards