MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2014

Av Vivi - 12 september 2014 09:45

Det är en spännande dag idag !

Först ska jag göra ett arbetsprov för en eventuell tjänst.

Ska spendera 1,5 timma med problemlösning och ärligt talat har jag inte stora förhoppningar då jag brukar krångla till sådant, men det blir en erfarenhet iaf.


När jag är klar med detta åker jag hem, äter lunch (soppa   ) och sticker sedan uppåt landet för att spendera HELA helgen med/hos Zandra UTAN lilleman.

Först en fika idag med fina Malin-Helena + Zandra och sedan hem till Zandra för att umgås lite och i morgon har hon anordnat en tjejkväll med filmmys för en massa tjejkompisar.

Det ska bli jättemysigt och jätteskönt att komma iväg. De gånger jag har varit iväg innan har jag ju varit borta maz 30 timmar från lilleman, men nu blir det alltså heeeeela helgen och liten klump i magen har jag allt.

Vet dock att han har det bra med sin pappa.


Så ... jag kommer inte svara på kommentarer under helgen, men inlägg komemr som vanligt naturligtvis! 

Hoppas ni har en suuuupermysig helg precis som jag. Vad ska ni hitta på ??


Jag och Zandra 2011     


Av Vivi - 11 september 2014 20:20

Idag har jag och Emil haft en riktigt mysig dag tillsammans.

Först spenderades den med BBkompisen Ida (Emil och Ida visst är det sött), hennes mamma och jag låg som sagt inne på BB tillsammans och delade rum ett tag, sedan har jag haft turen att kunna hållit kontakten med denna goa mamma och söta lilla Ida!


   


Vi fikade, tog en mysig promenad (därav fotot på kalven) och sedan när jag kom hem tog jag faktiskt ytterligare en liten sväng med Emil och köpte lite blommor!

Känner verkligen att energin börjar komma tillbaka vilket känns otroligt härligt. Det är nu dag fyra på detoxen och jag är inne i min fasta-fas (dvs bara flytande föda) och jag har börjat tappa sötsuget helt och börjar som sagt känna hur energin kommer tillbaka, underbart!!

 

Kortfattat så gör jag denna detox för att rensa ur kroppen och bli av med sockerberoendet.


Dag 1) Grönsaker, frukt och flytande

Dag 2) Frukt och flytande

Dag 3,4,5) Flytande (mixad soppa tex har lagat både morotssoppa & potatis- purjolökssoppa, viktigt är att den mixas och är helt flytande.)

Dag 6) Flytande och frukt

Dag 7) Grönsaker, frukt och flytande

Klart ! 


Denna gång kortar jag dock ned detoxen liiite då jag i morgon åker upp till fina Zandra, men det får jag berätta mer om i morgon ! Kram och godnatt alla fina !


PS... lite mer om detoxen här, men observera att detta inte är ett sätt att tappa vikt och det fungerar inte för alla. Jag gör det för att jag mår så himla mycket bättre efteråt! Ds

Av Vivi - 10 september 2014 13:00


Ikeas nya reklam är sjutk roligt

Speciellt för en bokbok -älskare som mig !!

  

Av Vivi - 9 september 2014 22:33

Tjoho... dag 2 av denna detox och "so far so good" som det heter.

Är lite trött, men det blir man det första dagar.... det vill säga lite mer trött än man normalt är som småbarnförälder (du har så rätt Margita ;P)


Igår åt jag grönsallad och drack smoothies.

Idag smoothies och frukt + morotssoppa

I morgon och de kommande dagarna är det soppa och annat flytande föda för hela slanten.

Kommer dock korta ned detoxen en dag då jag ska iväg i helgen och inte bara vill äta flytande föda då.

Känner mig faktiskt ändå redan lite lättare i kroppen och det märks hur kroppen börjar jobba med att rensa ut för jag har väl inte kissat så här mycket på länge ...

  

I morgon är det förresten babysim igen, alltid lika roligt att se hur lycklig lilleman är i vattnet.

Får ta vara på denna tiden då jag itne riktigt vet när jag kanske får jobb.

Nej dags för sängen!


Kram på er alla fina !!

 

Av Vivi - 8 september 2014 10:00

NEJ NU FÅR DET VARA NOG !!

Jag är inte upprörd, bara trött!

Trött på att vara trött och hängig och jag vet ju var det beror på....

När jag var gravid åt jag riktigt bra, men nu under mammaledigheten har jag ätit dåligt och tyvärr skaffat mig ett ordentligt sockerberoende. Jag har försökt sluta, men det har inte gått så bra.


Nu tänker jag faktiskt göra min detox och rensa ut kroppen totalt, för det är det enda sättet jag VET fungrar för mig. Jag måste ha nolltolerans och verkligen (som jag skrivit redan) rensa ur kroppen.

Detta fungerar som sagt inte för alla och är inget bra sätt att gå ned i vikt då man går upp när man äter normalt igen, men för mig ger det alltid ny energi och en bra nystart.

Jag måste hitta balansen igen, den där berömda balansen ....


Unnar mig gärna ngt sött, men jag kan inte äta det varje dag för då sparkar kroppen bakut

Foto från 2011

 

Av Vivi - 7 september 2014 16:46

Igår hade jag en riktig lyxdag!

Jag åkte först ned till Kristianstad för att träffa söta Johanna och vi började dagen på RuthoHilding.  Det är ett jättemysigt lite ställe utanför Kristianstad som har riktigt prisvärda behandlingar bland annat. Jag & Johanna fick varsin prinsessbehandling vilket innebar en lite enklare manikyr och ansiktsbehandling + make up, detta kostade under 500kr, vilket jag som västkustbo tycker är riktigt prisvärt. Hade jag bott närmre hade jag gått dit ofta!

  

   


Sedan tog vi en fika inne i centrum, det var mitt första besök i Kristianstad, men det verkar vara en mysig stad. Tyvärr hann jag inte stanna så länge då jag var bortbjuden på kräftskiva hemma hos mamma & pappa.

Gissa vad jag lyckades glömma dock ... kräftor !!!!

Fick köra på en nödlösning och köpa kräftstjärtar i lake , ha ha ! Det gick bra det med.

Det var en jättemysig kväll, men lilleman hade inte sovit så bra på dagen så han blev riktigt kinkig på kvällen, så vi begav oss hem rätt tidigt.  


      

Johanna, jag , kräftor och kräftstjärtar , det var min lördag det!

Hur var din ?


Av Vivi - 6 september 2014 08:00

Jag hoppas att jag inte går arbetslös hela hösten, då blir det en lååång höst.

Har dock faktiskt blivit kallad till ett test för ett jobb , så håll tummarna för att det kan vara rätt jobb för mig.

Har lite planer nu i höst , så att jag har lite att underhålla mig med OM jag är arbetslös länge.


- Idag träffar jag fia Johanna , ska skämma bort mig med en ansiktsbehandling och sedan en fika. Ska bli jättemysigt och på kvällen är kräftskiva med familjen.


- Nästa helg ska jag få träffa min Zandra igen *wheeeeee*

Helt underbart ska det bli, hon har bjudit in lite tjejer för en tjejkväll med film och mys.


- Jag ska på bokmässan i slutet av September.


- I oktober har jag några helger själv då mannen är borta, men det vankas både bloggmiddag och annat roligt.


- November är ganska obokad, men sista helgen ska jag verkligen unna mig ...

Då ska jag på familje event med SojkaWalles (läs mer på deras facebook om eventet, sök på Sojkawalles) och det bästa är att jag ska bo över med kloka goa Videhäxan! Wheee vad kul det ska bli !!!


 

Av Vivi - 5 september 2014 09:47





 

  

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards