MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Emil ett år

Av Vivi - 15 oktober 2014 13:00


 


Emil tycker fortfarande det är fjantigt att gå själv, han gå-vägrar lite just nu när vi försöker öva med honom.

Han var på väg att ta sina första steg, men utvecklingen har faktiskt gått tillbaka efter att han var sjuk. Det får ta den tid det tar, undertiden kan man ju krypa, stå och bli buren.

  

Emil har börjat digga musik, han älskar ju att kolla på vissa filmklipp med barnvisor som "klappa händerna" och har lärt sig klappa, smacka med tungan och vinka med hjälp av t.ex den låten. Det som dock är nytt är att han ofta sitter och guppar/diggar till vanlig musik när han sitter eller står, det är såååå gulligt !!

  

Han äter bra igen nu efter att han var sjuk, men har tyvärr blivit lite känsligare med viss mat. Vissa matbitar som hamnar fel gör att han lätt klöks, men han kräks iaf inte och fortsätter äta. Några favoriter är pasta bolognese/köttfärsås, lax och pannkakor, ngt han får smaka av oss ibland.


Jag vet inte riktigt vad han väger nu eller hur lång han är, man han borde väga över 9-10kg och vara ca 78-80cm lång. Vi ska till läkaren och vaccinera honom + väga, mäta osv nästa vecka.


Han kan säga mamma & pappa. Han härmar även katterna när de jamar och säger "Baba" och väldigt mycket. Han har också lärt sig känna igen "bil", "kisse", "boll", "spindel" m.m Det är svårt att veta hur mycket han förstår ibland då han inte pekar på saker, men man märker att han förstår mer än vad man tror. Som ordet "NEJ" ha ha , han har full koll på vad jag menar , men skiter ofta i det ändå ... med en väldigt busig min.


Han har också just nu otroligt mycket roliga uttryck och miner för sig, vi håller på att vika oss dubbla av skratt här hemma ibland. Han får också små raseriutbrott, men han blir oftast inte arg på riktigt utan kan gnälla eller skrika till och det syns så tydligt att det bara är skådespeleri.


Där var en liten summering av vår lille bus.

Känns som det händer otrolgit mycket just nu och det är spännande att få vara med om denna utvecklingen.


   

 
 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

15 oktober 2014 13:09

Alltså han är ju bara för gullig Vivi. En av de sötaste ungarna jag sett:) Tänk att han redan blivit ett år. Känns ju som det var igår jag läste att du var gravid hihi. Det är verkligen kul att läsa en liten summering såhär och se hur det går för honom:)

Massa kramar♥

http://sessie.se

 
Margita

Margita

15 oktober 2014 19:18

åh vad roligt att läsa om Emils utveckling. Det är ju som du säger så otroligt spännande att följa. Men han går säkert när han är mogen för det! Lugn, bara lugn...hehe...en del väntar till de är runt 1½ så det är egentligen ingen brådska :)
Lite avundas jag dig att du orkar göra så mycket förutom att vara mamma. Men det unnar jag dig (och alla andra) verkligen, det är ju så det ska va. Och att du och din man turas om att göra olika saker själva, så förnuftigt. Önskar det kunde varit så för mig också, men men...kanske det var en liten generationsgrej där, männen pratade mycket om jämlikhet men alla levde inte som de lärde ;)
Kramar

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

15 oktober 2014 19:57

Grattis till lilla sötnosen!!

http://www.madelein.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

16 oktober 2014 10:56

Hihi ordet NEJ ja det lär dom sig fort,undrar varför;)? Kan det vara på grund av att man betonar det lite mer än andra ord;)
Sötisen då! Läste om stresstestet, hoppas det gick bra & att du får jobbet, lite nyfiken på vad det kan vara;)Stresstest lät ju lite annorlunda för att vara ett "vanligt"jobb. Vet att taxi chaufförer får genomgå stresstest, kanske är det något slags växeljobb?

http://hummingbird.blogg.se

 
Jenny

Jenny

24 oktober 2014 11:02

Gulle-Emil!! Kul att få läsa om honom :-)
Längtar tills det är min tur <3

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Vivi

24 oktober 2014 16:12

Hi hi längtar lite jag med ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards