MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2009

Av Vivi - 12 mars 2009 15:42

Japps...det där ovädret som skulle komma vid lunch har faktiskt dimpt ned på västkusten nu .... det snöar!

Blir till att vara lite försiktig med körningen på vägen hem... det gäller er därute också!

Det känns så konstigt ...det var ju inte länge sedan jag var utan körkort, ingen annan möjlighet än att pulsa hemmåt om det snöade...eller cykla för den delen. Jag har blivit riktigt bortskämd med attta bilen...det är ju inte ens MIN bil utan min pojkes, han är så snäll som låter mig ta den!!

Det är ju så himla onödigt egentligen för jag kan gott och väl cykla, men det är så himmelens kallt att cykla med kjol, det får bli liiite varmare.

(Ni som känner mig & följt min blogg vet ju varför jag bara har kjol)


Näääää...bara 40 min. kvar på jobbet...jag läääängtar efter min pojke! Hade mer än gärna krupit upp i soffan med honom nu framför en bra film ...

Kanske skulle baka ngt ....

Du Maria ...en fika kan jag ta ikväll men den där promenaden skippar vi va? :)


Av Vivi - 12 mars 2009 12:39

Dagens sanning:


ALLA KAN GÖRA NÅGONTING FÖR ATT FÖRBÄTTRA VÄRLDEN


Vi ska nog inte lasta på oss förmycket och få ångest över allt vi INTE gör (för det är det många därute som gör) men det är också viktigt för alla er som inte verkar bry er (kanske för att ni tycker det är lönlöst) att alla faktiskt kan göra ngt för att :

- Förbättra miljön

- Göra någon lite glad

- Djurvänlig

Förbättra världen helt enkelt!  



Av Vivi - 12 mars 2009 09:41

VIKTIGT! Just nu kan faktiskt just DU göra en liten liten insats för att stödja något som vi måste värna mer om , Miljön!

Detta är ngt alla kan göra !!

Den 28 Mars kl. 20.30 så släcker du alla lampor/lysen i ditt hus/lägenhet i

EN TIMMA! Det handlar alltså om 60 min då du får försöka :


1) Spela ett spel med någon i skenet av sterinljus

2) Ägna dig åt lite kel och mys med ngn du tycker om

3) Har ni fest då ?? Lätt ..lek ett par lekar eller frågesport ..som sagt sterinljus får ni ju ha om det krävs :)

4) UMGÅS ...Prata, det var inte SÅ många år sedan man gjorde detta på lördagen istället för att kolla på TV!!


Det krävs så lite av dig för att hjälpa till denna gången... du sparar pengar, du gör ngt bra för miljön, du stödjer en god sak, du kan känna dig duktig efteråt, du får ett avbrott i rutinerna ...se BARA fördelar !!


Ni kan läsa mer om detta HÄR

Jag uppmanar alla att göra detta, hemma hos oss kommer definitivt ägna oss åt någon av ovanstående sysselsättningar lördagen den 28:e ;P

och låta alla lampor vara släckta och inga andra apparater som TV eller dator stå på!


Kom igen nu .... Nu har ni chansen att iaf göra NÅGONTING!!

Av Vivi - 12 mars 2009 08:52

Jag håller med Kaptenen , man blir så trött på all denna domedagsjournalistik!! De går åt helsike med Sverige, folk blir arbetslösa, kronan är svagare än någonsin, Istället för att glädjas över ngt positivt som en kunglig förlovning pratar vi om hur dyrt det kommer bli och rasar redan över kostnader som bara är spekulationer. I USA är det kriskriskris och där har det varit en dödskjutning av 10 personer....I tyskland har det varit ännu en skolmassaker....17 döda, mest unga kvinnor.

*suck* Det blir lite förmycket ...det är klart att allt detta hänger ihop ..dåliga tider gör ju att folk som redan är på gränsen kanske tippar över...men ser inte tidningarna sin del i det hela????

Jag jobbade på Swedbank när finanskrisen började, jag tog emot flera hundra samtal / vecka ang. just finanskrisen och oftast var det

"Jo jag jag har ju läst/hört....."

Det sorgliga i detta var att 50% av gångerna gällde det felvinklingar eller rena FEL som tidningarna tryckt!

Det är klart att det är viktigt med nyheter men jag tycker att tidningarna ska tänka sig lite för ...

Jag anser att media är en stor anledning till folks sämre mående, får du höra hela tiden att tiderna är dåliga och allt går dåligt ...ja hur peppad blir man!


Jag önskar fler nyheter om "fula" katter, nyfödda giraffer och om goda gärningar!!!!


Av Vivi - 11 mars 2009 14:49

Nu kommer jag tillbaka till feta bonusar & låga löner som jag skrivit om tidigare.


Just nu skäms jag lite över att jag är kund i SEB...

Du kan i Dagens industri läsa om att ledningen i SEB väldigt generöst har avstått från sina bonusar i år med tanke på finanskrisen....

Man kan OCKSÅ läsa att de istället monsterhöjer sina löner ....fyyyyyyyyyyy!

Det mesta av löneökningen försvinner visserligen i skatt men det är själva principen!

De människor som sitter på de pinnarna högst upp i hönshusen visar verkligen NOLL solidaritet med "markfolket"

De borde skämmas och jag hoppas att karma hoppar upp och biter dem i arslet ...(ursäkta språket men det kändes helt rätt att använda det fula ordet i den meningen)

Av Vivi - 11 mars 2009 13:54

Jag har haft så sköna samtal idag, de flesta verkar ovanligt glada och samarbetsvilliga trots att flera ansvariga är på kurs så det blir lite hit och dit med kopplandet. Det började med att det ringde och efter det vanliga standard fraserna hör jag ... "- Men ...är det inte... "

Jojomen jag var jag och samtalet kom från en av min systers vänner som även jag umgåts lite med (vi har bla jobbat ihop)

Sedan hade jag ett samtal som jag inte KAN låta bli att skriva om ...

Person 1 söker person 2 och naturligtvis är det jag i växel som svarar eftersom person 2 satt i möte.


          ------Mitt i samtalet------

Jag : Han sitter tyvärr upptagen i möte men är klar efter lunch!

P1: Hmmm jaha... ajdå ... jag får väl ringa honom senare....eller jag kanske kan skicka ett SMS så får jag se om han svarar.

Jag: Ja, pröva det!

P1: Mmmm okej, ja ja , Puss!!

Jag: Öhhhhhh......

P1) NEJ NEJ ....Jag menar ... ehhhh... en liten kram kan du få !

Jag: *Skrattar mig halvtfördärvad* .......


Jösses så fel det kan bli men sötast var nog hans lilla "tröstpris" med den lilla kramen hi hi ,.... ibland är det ovanligt kul att jobba i växel!

Av Vivi - 11 mars 2009 11:19

Dagens sanning:


Att just nu är våren en riktig retsticka... hon tittar fram bara för att dra sig tillbaka igen och låta vintern, alternativt ingemansland, rumsera!

Av Vivi - 11 mars 2009 09:36

Jag har blivit så otroligt sugen på en tatuering, den bara kom, som en uppenbarelse...jag vet VAD jag vill ha tatuerat...frågan är bara HUR...

Hjälp?!

Någon sida eller själv har lite bra kunskap vad det gäller symboler eller språk??

Jag vill nämligen tatuera in ngt som på minner mig om att jag ska älska mig själv! Som ni kanske märkte förra veckan har jag ju en tendens att glömma bort det där och det ÄR ju väldigt viktigt. Älskar du inte dig själv kan du ju inte ge så mycket kärlek till några andra heller och jag känner en massa underbara människor att ösa kärlek över!

Så ...

En symbol elelr kanske bara skriva "Älska dig själv" på något estetiskt snyggt språk... Hmmm

Någon som har något förslag?????


Ps...jag har fortf. en annan tatueing jag vill göra som är lite hemlig men just nu känns denna mycket viktigare Ds

Ngt som passar med min nuvarande :)

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards