MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2009

Av Vivi - 30 mars 2009 10:09

Det blidde en hemmadag idag med, kände mig inte riktigt friskt så jag tar en dags vila till!


Har spenderat hela morgonen med att läsa, hur sköt som helst.

Idag ska jag verkligen bara ta det lugnt så jag är friskt och kry för att jobba i mrogon. Får alltid lite dåligt samvete när jag är hemma och är sjuk, jag hade nog kunnat jobba idag men jag vet också att det hade tagit längre tid att bli helt friskt om jag jobbat idag!

 Jag har iof tagit det lugnt hela helgen, vi har varit och köpt kattmat, hälsat på min syster och lite småsaker men förrutom det har vi försökt ta det så lugnt som möjligt.


Detoxen går jätte bra, jag känner mig riktigt duktig, vet inte hur mycket nytta den gör bara?! Jag trodde att magen skulle vara lite aktivare, att den skulle vara lite mer utrensande ;) men det har itne varit särskilt svårt och jag vet inte hur mycket skillnad jag känner.

Idag har jag börjat äta frukt igen , det är skönt iaf :)


Av Vivi - 29 mars 2009 12:04

Dagens sanning:

Har aldrig haft så många besökare som denna månad,...har ju snart haft 1000st. Kommer nog ha det innan denna månaden är slut *bugar och bockar*

Av Vivi - 29 mars 2009 11:55

Frukost:

En smoothie denna gång med mild lätt yoghurt med fortf. med banan/hallon/blåbär och smaksatt med kanel

(ni vet väl att kanel är bra för blodsockret ...eller var det blodtrycket?? Bra är det iaf )


Jag har inte hunnit längre idag men jag tänkte ev. lyxa till det idag med en kaffelatte....vi får se. Vi ska nog åka och handla kattmat idag och då åker vi förbi Eurostop...om vi går in där blir det säkert en fika ... men inget annat än kaffe!! Och den blir med sojamjölk i så fall och inget socker!


Lunch: Planerat att ta Keldas Tomatsoppa till lunch för att få lite variation

Middag: Soppan!

Kvällmål? : Smoothie ....


Igår kände jag mig så himla duktig! Vi avr hemma hos min syster och hon satt och drack vin och killarna drack öl och åt chip ... jag tog inte ens en smoothie till kvällsmål utan det blev två koppar te och massa vatten!

*duktig tjejja*


Det var ganska svårt att bara äta flytande föda första dagen, var hungrig hela tiden men nu känns det som jag hade kunnat förlänga fastan!

Jag kommer dock hålla mig till schemat!

I morgon får jag börja äta frukt igen! 


Av Vivi - 28 mars 2009 18:36

He he jag vann auktionen på Polisdressen! Nu ska jag bara hitta en kjol (det är en hel dress i PVC-material och väääldigt korta shorts..) och ett par pilotbrillor så är jag fit for fight nästa helg på Lustgårdens 5 års jubileum!!


Om det är ngn som är sugen så finns det nog biljetter kvar ;)

Av Vivi - 28 mars 2009 18:31

Dagen sanning:

Om man är sjuk känner man sig faktiskt lite piggare om man fixar till sig lite

Lite smink, naglar en härlig lång dusch med skrubbning!

Lyxa till det när ni är krassliga så blir ni nog friska fortare.

Min förkylning har inte blivit så mycket bättre med nog är jag piggare av mina "kärring"rosa naglar ;)

Av Vivi - 28 mars 2009 18:27

Jag var duktig igår !

Bara flytande hela dagen, duktig flicka!! Vi ska faktiskt hem till min syster och familjen ikväll med jag kommer ta med mig grejer för smoothies så jag har ngt om jag blir hungrig eller smoothies!


Frukost:

En smoothie

Lunch:

Soppa, tog faktiskt och mosade en avokado för att göra den lite matigare och det fungerade jätte bra blir samma sak till middag

Middag:

Soppa med mosad avokado

Kvällsmål:

Smoothie


Känner mig riktigt duktig äen om jag druckit på tog för lite vatten idag !


Av Vivi - 27 mars 2009 17:39

Oj....blev det så kort ....


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards