MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2009

Av Vivi - 29 april 2009 10:44

Solen skiner ute och det ska bli upp till 25 grader, det är ju typiskt att man ska sitta instängd på ett kontor hela dagen! Det är dagar som denna man vill ha ett jobb som parkarbetare eller nått!

Jag ska faktiskt fusksola lite inför helgens bravader, vill ha liiiite färg på kroppen, måste sola ikväll för i morgon har jag passat på att boka en ansiktsbehandling *lyxa*


Vi jobbar ju bara halvdag i morgon så vid tre ska jag jag låta dem kämpa med min besvärliga hy. Allt detta görs ju eftersom jag vill vara lite extra fin på Kelly & Mårtens bröllop som är nu på lördag.

På tordag ska jag också göra lite hemma-spa, skrubba, raka, måla naglar, en hår inpackning... ohhh så fin jag ska bli :P

Vi åker ju till Södertälje tidigt på fredag morgon, jag har bjudit pojken på en övernattning på hotell så vi ska ha lite mysiogt bara han & jag dagen innan bröllopet, skönt att slippa stressa också, tråkigt att komma till ett bröllop efter att ha rest i fem timmar!


Jag måste också välja ut smycken till in klänning och skor, klockan är iaf bestämd *skrattar* blir min ena D&G klocka, den dyra fina med strass rung hela. Jag var lite sugen på att köpa ett nytt par skor också (när är jag INTE sugen på att köpa skor säg :P ) men jag vill ha ett par ingågna bekväma skor på bröllopet!

Kul kul kul :)

Vad ska ni göra nu i Valborg?? Ngt speciellt planerat?


Av Vivi - 29 april 2009 08:06

Angelique skriver:


Jösses....Aslan har svarat!!!!

Jag kan fortfarande inte fatta det... inte bara det att han svarat utan han har till och med nämnt mig i sin blogg, han skrev att jag var vacker

*ler lyckligt*

Matte som försökte få mig att låta bli att skriva till honom för att hon sa att vi var alldeles för olika.

Matte kan gå och gömma sig under mattan eller nått (ha ha matte under mattan lika fyndig som Leia) hon fattar ju ingenting...

Jag har ju faktiskt lyckats hitta kärleken på nätet precis som hon & husse gjorde!

Aslan är en sådan babe!!! Hans bror Findus är också snygg men Aslan är ju hetast helt klart!

Detta är faktiskt ganska perfekt, jag har hittat kärleken men jag behöver inte dela mat, leksaker eller säng med honom, ledsen Aslan, älskar dig -"but I need my space" !

Skickar dig massa slickar bakom örat Snygging!!

My heart belongs to you!


Av Vivi - 28 april 2009 13:52

Jag har spatt... Det syns inte men jag har spatt...

Jag känner mig som jag tror lillfisen känner sig när hon helt plötsligt utan förvarning hoppar en meter upp i luften och sedan tar ett par vändor i lägenheten, avslutar galant med att glidtackla sin mamma...

Jag har nog ganska mycket katt i mig ....

Nu tror inte jag att de skulle uppskattas om jag gjorde ngt liknande här på jobbet men det får mig att undra .... vad har de i kaffet här egentligen ???




Av Vivi - 28 april 2009 11:39

Läste i Zandras blogg vad hon nu gjort för sin kille som fyller 25år.

...det var det klart häftigaste jag hört, framförallt hur hon gav honom presenten!!

Vi ni ha inspiration ska ni definitivt gå in och läsa här !!!


Jag vill också ha resa i present :P ... och ge :)

Hade varit superkul att överraska pojken med ngt sånt!

Vi fyller ju 30 år om två år så man har ju lite tid att spara & planera :P


guuud vad jag längtar utomlands....det var ju två år sedan sist, en hel evighet!!!


Av Vivi - 28 april 2009 10:46

Idag kar vi läsa om en undersökning som forskare gjort där det visat sig att Sverige är det land där flest våldtäkter anmäls.

Huruvidare detta är enbart pga att svenskar anmäler oftare eller pga att det faktiskt sker fler våldtäkter i Sverige kan man ju diskutera. 

Johannes Forssberg skriver i Expressen (läs artikel här) om denna undersökning och han har en hel del bra synpunkter.


Om du är berusad, om du inte tänker efter före, om du följer med okända människor, kanske tom om du klär dig utmanande så ökar risken för att bli  våldtagen!

 Nej jag säger inte att det är offrets fel, att hon/han hade en del i det hela och får skylla sig själv.

Det borde inte hända, men det händer och många gånger så är dessa faktorer inblandade. Just detta tar Johannes upp.

Vi får inte blunda för problemen för då kan vi inte komma närmare lösningen. Johannes skriver också att killar måste prata mer om detta sinsemellan, lyft fram ämnet och diskutera, vad är okej och vad är inte okej.


Framför allt tycker jag vi måste hålla våra ögon öppna, bli inte den där personen som går förbi en man som ligger ned på gatan för att du TROR att han är full/hemlös/drogad och inte vågar se om han behöver hjälp!

Ta en tur med kompisarna på vägen hem från krogen och ser ni ngt misstänksamt, agera!

Lämna inte er kompis på festen om hon däckat i en säng, ta en tur med ett par kompisar innan ni lämnar en fest för att se vilka som är kvar osv osv.

 Om alla gjorde så är jag säker på att våldtäkterna skulle minska


Jag tog upp detta när jag var samtalsledare för Ellen och unga tjejer har inte koll, de tror att de är säkra på en privatfest t.ex

Prata om problemet så kanske vi kommer närmare en lösning!


Av Vivi - 28 april 2009 10:26

Det slog mig just när jag kolalr på bilden i mitt förra inlägg hur lika mina små kissar är! Jag själv tycker ju att det är väldigt olika , de är olika stora, pälsen är annorlund i tjocklek och struktur, ögonen är den största skillnaden då Athena har gröna och Angelique bruna.

Det går dock inte att komma ifrån hur mycket det syns att Angelique är Athenas dotter, förstår att andra människor ibland förväxlar dem.

Mina fina fina kissemissar! 

Av Vivi - 28 april 2009 10:22



           Det är INTE bättre med en tiger i handen än tio i skogen




Läs mer om att rädda tigrarna här

Dessa två är oroliga för sina släktingar!

Av Vivi - 28 april 2009 08:50

Jag känner mig lite trött och trumpen idag, japp trumpen är precis vad jag känner mig som! Kanske var det för att sängen var så tom när jag vaknade i morse, för att en massa saker som borde blivit gjorda inte har blivit gjorda.

Jag behöver sola, träna , ringa morfar, ringa lillasyster, skulle egentligen ha hört av mig till Amadeus matte för vi ville egentligen försöka hälsa på honom när vi var i sthlmtrakterna.... *suck*

Alla de saker man INTE gör får man genast dåligt samvete över, framför allt att jag är så otroligt dålig på att ringa folk.

Telefonen är mitt arbetsredskap men på fritiden uppvisar jag nästan en fobi för den ...

Alla de sakerna man faktiskt gör blir oftast obetydliga i jämförelse....igår så fick jag ju lite gjort...

Jag bytte min klänning, jag diskade en massa saker som ska säljas på fyndtorget, jag lagade mat så att jag har lunch för resten av veckan (även om den är kort), men det känns som om jag inte gjode ngn nytta igår alls...

Får försöka vara duktig idag istället....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards