MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2009

Av Vivi - 8 april 2009 19:20

Detta är en text jag hittade för länge sedan, jag kommer inte ihåg var men vacker är den!


En ung man stod på stadens torg och förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det. Ja, de var alla överens om detta sannerligen var det vackraste hjärta de någonsin sett. Den unga mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.

Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa:
”Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt.” Publiken och den unga mannen tittade på den gamle mannens hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt så att det hade blivit taggigt och kantigt där de satts in. Det fanns t o m ställen där det faktiskt fattades bitar och där det hade blivit djupa hål.

Publiken stirrade, hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. ”Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken.” -Ja, sade den gamle mannen, ”Ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta, men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem.

Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?”

Av Vivi - 8 april 2009 14:38

Snubblade in på Noah Hatheway på atfonbladet  (snubblar ofta när jag surfar), det fanns en liten artikel om vad han gör nu för tiden och avd han hållit på med sen sist. Vem Noah är???

Sett Never ending story - Den oändliga historien ??

Den underbara fantasy-filmen från 80-talet om Sebastian som får tag i en bok, boken drar in honom i den oändliga historien där han läser om Atreyu (huvudkaraktären i filmen), Athrax (hans vackra häst som drunknade i sorgmodens träsk *snyft* ), Falcor (flygande drake) och många fler.

Plötsligt inser också Sebastian att han är en del av boken och han har en betydande roll för historiens framtid.


Nu ska Noah spela in ännu en fantasiefilm, en nyupplaga av filmen Troll (för att läsa mer om filmen från -86 läs här) det roligaste med dena film måste vara namnet på en av huvudkaraktärerna ... Harry Potter Jr !!!

Ha ha  :P ...kan ju inte direkt säga att de inte får använda namnet till den nya variationen eftersom filmen från -86 var långt före Harry Potter böckerna!!

Av Vivi - 8 april 2009 12:40

Jag som nästan aldrig lägger ut andra recept än på kakor, tårtor och drinkar ska ge er ett matrelaterat recept/tips ! 


I förrgår fick jag ett sådant där ryck som jag kan få ibland när jag lagar mat. Vi lagar ju nästan ALLTID samma mat, stekt kyckling, wokad kyckling, kyckling i ugn, lax i ugn, om och om igen... ibland har vi lite kycklingfärs, tomatsoppa eller annat att variera med.

Så i förrgår fick jag ett ryck, det knäppte till någonstanns i jäklaranamma-nerven.. nu skulle det exprimenteras. Jo laxen blev det och pastan men jag ville ha ngt roligt vid sidan om , det blidde en morotsröra!

Inspirationen till morotsröran kommer ifrån familjen jag var barnflicka hos (listan på mina yrken hittar ni här ).


Morotsröra ala Vivi


Morötter 1-2 st, rivna

Creme fraiche ca 1 dl.

Vitlök ca 2-3 klyftor , pressad

salt , peppar & lite citronsaft


Denna serverade jag kall men går minst lika bra att värma ( tex i mikron dagen efter på jobbet ) Det är jätte gott att ha till lax eller kyckling, godast tycker jag personligen den blir till fisk!


Appropå mat, följer ni programmet halv åtta hemma hos mig ?

Min kära mor ska få hem ett Tv-team som ska provfilma hemma hos henne, hon kanske får bli en av kockarna !!

Min mamma lagar världens godaste mat och är ju dessutom bäst på alla sätt och vis så konstigt vore det om hon INTE fick vara med i programmet!

Av Vivi - 8 april 2009 11:36

Är ju tvungen att lägga upp en till , så fruktansvärt pinsam och ändå såååå underhållande! Det är kanske så här man faktiskt SKA göra ;P

Av Vivi - 8 april 2009 11:24

Dagens sanning:


Det är inte min dag idag !


Nu försvann en jätte lång text om jämlikhet från min blogg.... * poff * så var den borta...

bläää jag har lust att lägga mig ned på marken som man gjorde när man var  5 år, skrika och slå sina små knytnävar i marken och sedan bara ligga på rygg med en trumpen "lotta på bråkmakar" -min!


*skrattar* ha ha ..tanken på att lägga min i den positionen på kontorgolver fick mig att le lite, tänk så förvirrad man hade blivit om en vuxenperson betett sig på det sättet :P

Av Vivi - 8 april 2009 08:15

Det var länge sedan jag sov en hel natt igenom och idag är jag lite extra trött och har helt klart vaknat på fel sida sängen!


Mina katter har börjat pipa (det är knappt ett mjau) på nätterna, främst på morgonen vid femtiden...känns lite som de vill säga:

- Matte, matte, husse ...solen börjar gå upp...vi vill leka, titta jag har fångat gosedjuret, matte prrrrr...får jag dricka ur ditt vatten glas *drick drick* prrrrr... pip.. kom igen nu latmaskar, upp och lek!!!


Detta leder till en ganska trött och irriterad matte... det känns lite jobbigt med min anställning nu också.

Vet att min kontaktperson på M. har mycket att göra men det känns lite tråkigt att min kollega här har fått två besök av sin kontaktperson och jag har inte fått ngt. Jag känner mig bortglömd och min situation på jobbet känns just nu inte särskilt säker, jag känner dessutom att jag inte är så bra på  mitt jobb, eller så är det jag som har för höga krav på mig själv.

Det är bara det att jag fortf. kopplar fel ibland, glömmer bort vad vissa är ansvariga för och ja .... jag hade väl helt enkelt inte velat göra några missatg alls och jag hade velat lära mig mer om de olika personerna i företaget. Vet bara inte riktigt hur och hur mycket jag ska engagera mig när jag inte vet om jag ska vara kvar här eller inte.... *suck*

Lite deppig idag helt enkelt ....

Av Vivi - 7 april 2009 17:26

Nu när arbetslösheten ökar kanske man ska göra som Nour och Cissi

Så himla roligt !!! Hi hihihi

Av Vivi - 7 april 2009 12:34

Dagens sanning: I dag gjorde jag en av de roligaste felskrivningarna...


Jag skulle skriva TD Crew = Tea drinking crew

Jag SKREV TD Crew = The drinking crew

Ha ha ha....

Snacka om freudiansk felskrivning :P


Jag har gjort lite andra snygga felsägningar... mest på engelska då..


15 år gammal, första & enda språkresan, ska köpa glass ...

"Two balls of icecream please"  svaret blev (efter en del tjat om vanilla & choklate för att göra det hela värre )

"You meen two scoupes?"

Oj oj vad pisamt det var!!


23 år gammal på utbildning för Cunard på Carnival sensations, ingen felsägning tekniskt sett men...

" Why don´t they screw the table down"

Jag syftade naturligtvis på varför borden på båten inte var fastskruvade i golvet (vilket de brukar vara ) men detta tyckte mina klasskamrater var hysteriskt roligt...


Hmm det finns säkert mer men detta är vad jag valt att komma ihåg ;)

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards