MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2009

Av Vivi - 16 april 2009 15:36

Hur länge sedan var det nu, jag tror det var 03/04 ngn gång ...

Jag och min kompis Matilda hade klarat intervjuerna och skulle på utbildning för Cunard-rederiet... ut på båt som stewardesses! Vi kom inte samma grupp tyvärr, jag gick först tre veckor och sedan skulle hon gå tre veckor .... Jag hamnade påett av carnival sensations skepp ...


Guuud vad solen stekte, vi hade en hel timmes rast tills nästa lektions tillfälle och vi hade kastat oss över personalens soldäck.


-Amanda, shouldn´t you use som sunsceenlotion, you will burn!

- It´s ok ...it´s only for an hour...


Oj vad bränd den bleka engelskan blev bara på den timman, hon fick solsting och smörjas in med aloe vera varje timma.

Kvällarna & nätterna var nästan bäst, då vissta man att man hade flera timmar till man var tvungen att gå upp till nästa lektion, vi gick uppp runt 05.30, men vem behövde sova, vem kunde sova!!

Peronalbaren var alltid full utav folk, bartendern gillade mig jag fick alltid jätte goda och väääldigt billiga margaritas av honom...


-Hi ....

-Hi Darling, you look good to night, one frozen margarita coming up!


Ibland blev det en corona på personaldäcket istället, tittandes upp på stjärnorna, vi blev alltid lika hänförda...ingen stanns fanns land, horisonten borta, bara ett oändligt mörker med massa blinkande stjärnor. Vi drack nästan varje kväll, inte konstigt att det finns så mycket alkoholister bland båtpersonal på stora fartyg.

När vi var i land i Mexico, Cozumel, så brukade vi ha några timmar på kvällen där vi kunde gå på den lilla puben i hamnen, det blev rena discoteket med all personal och den höga musiken, ett tak men bara väggar kring baren, den ljumma karibiska luften strömmandes in för att ge lite svalka när vi dansade skjortan av engelskorna.


Philip, den snygga fransmanne jag hade en fling med...

Amanda, den underbart galna engelskan

Linn, den enda svenskan förrutom mig

Den äckliga mansgrisiga läraren vi hade (var så taskigt mot mig i klassen och berättade på fyllan att det avr för att han var attraherad av mig och inte ville de andra skulle förstå det och tro att han gav mig fördelar)

Brandon , kanadensaren, det var en kväll/natt att minnas, kärlek vid första ögonkastet men omöjlig, vi lämnade inte ens några kontaktuppgifter till varandra....

Ljumma, vackra nätter, hårt jobb, goda drinkar, vackra stränder och massa otroliga upplevelser, det var min tid på haven.


Denna tiden var underbar, utbildningen. Hård men full av roliga minnen och härliga karaktärer...akta er för italienska officerare säger jag bara! :)

Tyvärr slutade inte historien lika bra som den började men det tar vi en annan gång :) ....

Av Vivi - 16 april 2009 11:41

Aftonbladet har idag skrivit en artikel om Mikael Hammmarstrands åsikter om att ge p-piller till de som är yngre än 15 år (LÄS ARTIKELN HÄR)

Han anser att en barnmorska som skriver ut p-piller till en tjej under 15år bör åtalas då det blir lättare för en förövare att fortsätta förgripa sig på flickan.

Detta känns som en man (naturligtvis är det en man eftersom han inte vet vad tex menssmärtor innebär) som försöker slå ett slag i debatten om våldtäkt. Jag tror han vill göra ett försök att låta förståndig och hitta en väg att förhindra våldtäkter och det är ju iof bra men ....

Ok... nu är det så här lille vän ....(i detta fall tänker jag kalla dig liten)


1) Förövare och våldtäktsmän stannar inte upp och tänker " Hmm...kanske jag inte ska våldta denna stackars oskyldiga flicka ...hon kanske blir med barn..."

2) De vääääldigt få som ev. tänker på detta sätt de hittar nog andra sätt att "skydda" sig på ...

3) Du vet inte hur det är att som 13 åring när man får sin första mens och behöver vara hemma från skolan för att man inte kan ta sig ur sängen pga smärtorna. Det är bevisat att P-piller minskar menssmärtor för många.


Bha ... ibland blir jag så trött på dessa män som talar innan de tänker...och som inte ens har undersökt VARFÖR p-pillar används...det är inte alla  som använder dem för att inte bli gravida !

Bha! *mumlar och muttrar lite grann*

Av Vivi - 16 april 2009 09:42

    



     Man blir trött av att jaga Bedbugs och man blir nog lite galen också!

             Rent hus är ett program jag aldrig kommer våga se på ...

.





Av Vivi - 16 april 2009 08:09

Ha ha ...vilken tur att jag har mina goa bloggvänner som reder ut saker och ting för mig !! :) Tack goingar!

Detta har jag fått reda på:


Zandra har kommit på att det kan vara ett litet kryp som kallas kattloppa, detta verkar vara ett kryp som inte kan bestämma sig, hoppar från en den ena till den andra och bits (som jag när jag var 22..ha ha *ler* kunde inte låta bli )

Hmmm det ska lämna små röda kliande bett.. de kliar...de är röda men det ena är ju stort....


Margita har berättat att man minsann domnar om man blir biten av en riktig  bedbug ;) (Ni får läsa alla kommentarerna )


Sanne har gett mig ett värdefullt husmorstips: Badda bettet med en fuktig bomullstuss och lägg på en magnesyl *Tsshssssh* det ska jag pröva om det inte slutat klia!


Sussi tror på myggor, de är extra giftiga nu och det är visserligen sant men jag brukar ha bra myggradar och har inte spanat in en endaste mygga.


Med andra ord har en mygga och en kattloppa fått barn och detta barn har dessutom en mormor som är en bedbug. Detta kryp har sett mig sittandes i gräset och tyckt att min blåakjol var väldans fräsig, hoppade på och började prova... insåg efter en timma ungefär att det var totalt fel storlek men då var hon inte kvar i den friska luften!! Ensam och övergiven kände det lilla krypet sig och hon har förmodligen hoppat runt en del, en sväng på Athena, en sväng på Angelique och tillsist när hon var riktigt trött ned i den stora fluffiga sängen. Det är klart att man blir hungrig efter ett sånt äventyr och då råkade ju ägarinnan till den häftiga kjolen ligga rak framför henne, det var ju kjolägagrens fel att hon hamnat där hon hamnade *morr*

-Banzaiiii!! Sa det lillakrypet och bet som attan *tugg tugg*


 Vi får nog ta en tyst minut för denna muterade lila varelse för lakanen blev tvättade dagen efter betten....


Av Vivi - 15 april 2009 15:26

Japp..jaghar faktiskt mätt mitt bett, mitt krypbett...mygga, bedbug, ondsint parasit....det är ungefär 4 cm i diameter...det ni !! Jag SA ju ett det avr stort ungefär som en femkrona! Det kliar som tusan men så länge jag inte får fler eller det blir större så anser jag att det inte är så mycket att göra åt!


I dag ska jag och pojken handla efter jobbet, ska handla en massa nyttigheter, jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag vill ha till frukost...är inte så hungrig på morgonen längre, konstigt. Förrut var frukost det viktigaste målet för mig och jag verkligen njöt a att äta den! Funderar på att trotsa min morgontrötthet & gå upp lite tidigare så kanske jag blir lie hunrigare. Ska även kolla i butiken efter plockmusli...japp det finns!

Man kan göra sig egen musli i butik numera, på ICA har de lådor man kan ta ur med torkad frukt, nötter, rostad havre m.m så kan man "skapa" sin egen musli...det har jag varit sugen på länge!


Idag är TV4 hos mammis, det ska se om hon kvalificerar sig till programmet "halv åtta hos mig" min mamma är ju världsbäst på att laga mat som bara för de borde hon vara med...men det är klart...då har ju inte de andra ens en sportlig chans ;)

Jag håller iaf tummarna för henne!! Heja mamma!!


Ps mammi ..he he vet att du inte läser bloggen (tror jag iaf) men bara så du vet så har jag redan köpt en morsdagpresent till dig som du kommer bli suuuperglad för! Ds



Av Vivi - 15 april 2009 11:10

För några dagar sedan kunde vi läsa i både Hallandsposten, Expressen & Aftonbladet om dubbelmordet i Halmstad.  Inget är fastställt ännu med det verkar ha varit ett svartsjukedrama som slutat illa där en väldigt omtyckt kvinna och hennes mamma dödades av en svartsjuk ex. pojkvän.

Nu kan ni läsa i Hallandsposten om hur denna mödare opereras, kämpar för sitt liv.


Vad är rätt & vad är fel ...etik och moral...

En av mina bästa vänner läser till sjuksköterska och där pratas det mycket om etik & moral. De FÅR inte behandla patienter olika, det spelar ingen roll om det är världens snällaste tre barnsmor eller en man som mördar barn. Krävs operation då opererar man, läkaren är inte en domare hans uppgift är att rädda liv.

Jag tycker allt detta är rätt & riktigt, läkaren ska inte vara domare, men jag ska också erkänna att jag själv hade haft svårt att hålla känslorna i styr.

Jag hade också gjort mitt jobb men förmodligen inte med samma entusiasm ( nu behöver jag hjälp av stavnissarna :) )

Det är svårt det där....ni pratar med en tjej som är kluven...


En del av mig vill så gärna tro på förlåtelsen, att en människa kan ändra sig, att hemska saker kan bli förlåtna om man ändrar sig och gör gott.

En annan del av mig har svårt att förstå varför människor gör onda saker, varför de inte kan stoppa sig själva från att göra andra illa och den sidan vill inte förlåta...

Det är lättare när de är stora saker som mord, våldtäkt osv ...det är svårare med gråzonerna? Vad har ni för åsikter ???

Av Vivi - 15 april 2009 10:06

Nejnej....jag ska inte GE skönhets-tips jag BEHÖVER !!


Japps....jag ska ju på bröllop i början av Maj och ser jättemycket fram emot detta!

Jag har en klänning jag planerar att ha som är silvrig och utan axelband... måste bara prova den och se så att jag faktiskt kommer i den fortfarande. Sedan ska frisyr bestämmas, mitt hår går ju och göra en del med men jag tänker minsann inte lägga pengar på att gå till en frisör så det blir en egen kreation förmodligen en knut av ngt slag och kanske en blomma...

Smink...den biten är lätt...sminkar alltid mig själv & jag gör det ärligt talat rätt bra om jag får säga det själv!

 Ansiktbehandlingt ska beställas & göras i slutet av april...


Vad behöver jag för hjälp då ....

Jo! Mitt hår känns aldrig riktigt nytvättat, det lägger sig direkt!

Hur får jag volym som håller sig emd det långa hår jag har??? 

Har ni ngt annat bra skönhetstips??? Jag pratar sällan mode & skönhet här i bloggen men ibland är det lite roligt att anstränga sig lite extra! 



Av Vivi - 15 april 2009 10:05

Dagens sanning:


                                       The bedbugs bite


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards