MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 29 maj 2009 09:01

Ja, hela veckan har jag nu varit trött trött trött.... hade så gärna stannat hemma idag och sovit, läst och bara tagit det lugnt, men jag kände att jag inte riktigt hade samvete till det. En kompis har födelsedagsfest i helgen men jag tror jag får skippa det, orkar inte helt enkelt.


Jag somnade sent igår, katterna var igång mycket på kvällen och sedan hade jag svårt att sova i allmänhet, jag sov längre än vad jag brukar i morse, snoozade alldeles för länge. Resutatet är att jag inte ätit frukost, min underbara sambo gjorde en macka till mig att ta med och så ställde han sig och hackade grönsaker till mig för att min lunchsallad såg för liten ut *kärlek*

Tyvärr smakade mackan mögel, så det blidde bara två bett. Nu sitter man här och är attans så hungrig, hittade ett äpple på jobbet som jag åt men annars är det rätt skralt. Har ju ingen direkt frukostrast på jobbet heller...som telefonist/receptionist har man inte det, eller man får ha sin "rast" på sin plats kan man väl säga....


Oj sicken gnällfis jag är ... :P



Av Vivi - 29 maj 2009 08:59

Hi hi ....älskar denna lille kisse Peekaboo tror jag han heter!

Klicka på bilden för att se hela !

Rose Is Rose
Av Vivi - 28 maj 2009 22:01

Are you gonna be a gambler and deal

are you gonna be a doctor and heal

are you gonna be a dreamer who sleeps

are you gonna be a sinner who weeps

or an angel under grace


I want you to burn for me

laugh for me cry for me

Live for me die for us

.........................


Några rader från en underbar låt..... som heter Burn med Jo Dee Messina

En annan bra låt är duetten med Tim McGraw



Av Vivi - 28 maj 2009 16:08

Tjoho!

Jag har länge letat efter en serie på nätet som brukade finnas i Larsons

(ni vet...tidningen) och nu hittade jag den!

Rose is rose

Jag älskar denna serien, mamman är en typisk mamma, men ibland förvandlas hon till en tuff bikerbrud i fantasin.

Det finns ngt för alla i serien och deras katt är så cooool ;)

Förutom Nemi är denna serien min favorit!!

Läs den!! (har den i mina länkar)

Rose Is Rose
Av Vivi - 28 maj 2009 11:03

Fick denna av min syster, tyckte den var lite söt :)

Här är förklaringen till varför kondom säljs i 3, 6 och 12-pack.
>
>
> En 12-årig pojke gick in i en affär med sin pappa. När dem gick förbi
> kondomerna frågade pojken sin pappa vad det var för något.
> Pappa sa 'Det där är kondomer, dem använder man när man vill ha säker
sex.'
> Då frågade pojken 'Varför finns det bara tre i den där?'
> Pappan säger 'Jo, det där är för högstadie pojkar. En för fredag, en
> för lördag och en för söndag.'
> Pojken pekade på ett annat paket. 'Varför är det 6 stycken i den där då?'
 
> Pappan säger 'Det är för gymnasiekillar. Två för fredag, två för
> lördag och två för söndag.'
> Och till slut frågade pojken 'Och 12-packet då?'
> Pappan blev lite tårögd och sa sedan..
>
> 'Jo, min son, det där är för gifta män. Januari, februari, mars..

Av Vivi - 28 maj 2009 09:04

Jag känner miog fortfarande rätt dimmig,ont i kroppen, trött, lätt huvudvärk... jag vill bara hem och sova men ändå sitter jag och försöker vara käck och pigg här i växeln...


Vi var hemma sent från min syster igår eftersom pojken och svågern tittade på fotboll och jag satt och skvallrade med syster. Hon berätta allt om hennes resa med jobbet och det verkar ha haft det riktigt trevligt. Lite uppdelningar bara och lite lätta utfrysningsmetoder, det gillas inte!

Framför allt höll jag på att bli vansinnig när hon berättade om en arbets"kamrat". För att göra en lång historia kort och inte avslöja för mycket (syster vill kanske inte det)

Min syster hade dragit med 6 av 13 till en klubb och fixade gratis drinkar, de hade trevligt på nya stället men efter ett tag ville de gå tillbaka till de andra 7 som satt kvar på första stället. Detta är ju helt i sin ordning, min syster som inte riktigt känner sig som en i gänget ville stanna kvar på klubben för hon hade träffat en trevlig tjej från Holland. De andra går min syster stannar kvar, min syster är social och vill hon vara kvar "ensam" är det ju inget konstigt kan jag tycka...

Då kommer en (ursäkta men....) SUBBA från den andra gruppen som aldrig hängde med till klubben fram till syster.

Hon har alltså gått från första stället som hon först inte ville lämna och in till klubben min syster är på bara för att SKÄLLA UT MIN SYSTER!

Hon kallar henne osysterlig, man ska inte lämna en tjej ensam (men hallå det var ju min syter som BLEV lämnad ensam) hon tyckte dessutom hon var omoralisk som stannade på klubben ensam och att hon skulle tänka på sin man och sina barn ???!!!

Öhhhh......

Hur har hon mage, hon som inte sagt ett ord till min syster på hela resan, gå in och skälla ut henne, anklaga henne för att vara omoralisk och osysterlig för att hon stannade kvar på en rolig klubb med trevliga NYA vänner, istället för att följa med till en pub där hon hade fått sitta med sina arbetskamrater men känna sig utanför...

Hon sa en massa dumma saker till min syster och dagen efter låtsades hons om ingenting....

Får jag tag på denna häxan så ska hon få veta att hon lever, jag komemr skälla ut henne och trycka ned henne i skorna så att hon blir flera centimeter kortare!! Man gör inte så ...det spelar ingen rol om hon själv har problem, min syster har haft det jätte jobbigt och ingen jäkla kontorshäxa ska få skälla ut min snälla, underbara syster!!!

*Morr*

Missvivi är på krigsstigen .... 

Av Vivi - 28 maj 2009 08:11

Jag är helt slut....

Jag har ont i hela kroppen och var såååå nära att inte gå till jobbet idag.

Jag är så här trött just nu....


Av Vivi - 27 maj 2009 14:28

Vädret har varit lite lurigt idag och framför allt har det blåst som bara den (det gör ju det på västkusten och jag jobbar dessutom i hamnen)

Nu bestämde sig himlen för att rasa ned också för det var länge sedan det regnade så här våldsamt och mycket .....jösses

Oj .....BLIXT OCH DUNDER !!!!

(Jag gillar blixt & dunder, men jag är helst hemma när det åskar)


Pojken mailade mig precis om ett hus som vi kollat på en gång i tiden, det låg ute för försäljning igen. Trodde det var ett av mina favorithus först så jag fick lite ångest, men det visade sig vara det allra första huset vi kollade på när vi väl började titta hus och då är det vi köpt mycket bättre!! :D



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards