MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 19 maj 2009 13:15

I dag kommer de som ska ta över lägenheten hem till oss för att mäta och sånt, ska försöka vara duktig flicka och baka ngt tills de kommer.

Se om det godkänns så jag får upp ett recept här på bloggen ;)


Något som jag verkligen kan sakna ibland är de barnprogrammen vi växte upp med, jag anser att bumbibjörnarna och Gizmokvack i Ducktales är underskattade.

Här får ni ett bra klipp , har ingen aning på viket språk eftersom jag iten har ljud på jobbdatorn hi hi hi hi....

Av Vivi - 19 maj 2009 13:14

ÅSKA ÄR MYSIGT!


Av Vivi - 19 maj 2009 11:18

Vi fick en så underbar komplimang av Hajen, Texas & Zeke,

de berömda Tre katterna  så vi tänkte att vi skulle bjuda er på ännu ett kort där ni kan njuta av vår skandalöst fantastiska skönhet!!

Av Vivi - 19 maj 2009 08:21

Det är något på gång, Matte och Husse håller på med något.

Det tar in lådor som vi ska leka med men efter ett tag så fyller de lådorna med saker och då får vi inte vara i dem längre!!!! Taskigt !!!

Jag och mamma ÄÄÄÄÄÄLSKAR lådor, det är det bästa vi vet så jag tycker faktiskt att de alltid skulle ha ett par stycken hemma vi kan leta med och att ge oss lådor och sedan ta bort dem, ja det är bara ondsint!


Mamma pratar om något hon kallar flytta, jag har aldrig gjort det men mamma har, men när hon flyttade hem till Husse och Matte så var det bara hon som flyttade, nu verkar de vilja flytta med sig hela lägenheten.

Tänk om de ska flytta ifrån lägenheten och oss, visst hade jag gillat ett eget boende men vem ska ge mig mat!!!??? Dammråttorna smakar ju inte så mycket ....

Nej det är bäst att vi intar en av de där lådorna så att vi är säkra på att vi kommer med!


Av Vivi - 19 maj 2009 08:13

Aftonbladet hade en lite rolig lista på Sveriges renaste stränder och det verkar som Per Gessle är viktig eftersom "hans" strand är en av de renaste ;)


Sedan ska vi berätta att Tylösand ofta är full utav fimpar, flaskor och annat för att folk är så jäkla lata och inte orkar gå 20-50 meter till en soptunna, nej fy skäms på er !!!

De brukar däremot städa bort dessa nattetid eller tidigt på morgonen, men på eftermiddagarna finns det en massa skit i sanden.


Vad är det värsta ni hittat på stranden??

Själv har jag hittat en använd kondom ....BLÄÄÄÄÄ!!

Annars avskyr jag fimparna mest, när jag var 2 år åkte jag in akut för nickotin-förgiftning för att jag trodde de var godis och hann äta en massa äckliga fimpar innan min mamma insåg vad jag gjorde, så ni som slänger fimpar... det kan faktiskt sluta illa!



Av Vivi - 18 maj 2009 15:49

...jag ska bättra mig!

Det har varit dåligt med kattinlägg och recept!, jag ber om ursäkt för det och jag ska bättra mig :)

Har varit så fokuserad på annat så jag har inte ens märkt att mina små älsklingar blivit ignorerade och vi vet ju alla att en ignorerad katt gör sig hörd på ena eller anra sättet, oftast invoveras klor!

Jag har tagit, eller rättare sagt min underbara sambo har tagit underbara kort på dem i helgen. Katterna är redan redo för flytten och oroliga att vi glömmer dem *fniss* ska försöka lägga upp korten ikväll! 


Ett litet "recept"/Tips så länge....


Mina katter äter ju Royal canin, mjukmat (som jag kallar dem) får de bara som lyx och godis. Jag brukar ibland blanda i lite äggula i denna lyxmat för att gå lite extra proteiner och näring, det brukar vara uppskattat :)


Om Athena hade fått välja middag hade det varit en blandning av:

Grillad kyckling, tonfisk, äggula, majs, lite grädde, kaviar och godismat! Mmmmmmm :P

Av Vivi - 18 maj 2009 11:06

Nu snurrar allt fort...

Ikväll ska vi till huset och ta med oss en kille som ska kolla på golven, vi hoppas att vi kan lägga nytt golv innan vi flyttar in men det börjar bli tajt med tid och sedan får det ju inte kosta hur mycket som helst.

Innan dess ska vi svänga förbi polisen och se så att våra pass är giltiga för en USA resa, de är ju så himla kinkiga med det där i USA så det är lika bra att dubbelkolla.

I morgon ska de som ska ta över vår lägenhet komma förbi och mäta m.m

Vi har haft sådan otrolig tur, de tar över vårt abonnemang *tjoho* , vi slipper ligga ute med en massa onödiga pengar vilket känns otroligt skönt!


Jag ska försöka lägga ut lite annonser på tradera i helgen och se om jag kan tjäna lite extra inför resan.


Ons. ev tjejkväll, torsdag ev. filmdag och röjjdag, fredag jobbar jag hela dagen och helgen ska det RÖJJAS!!! alltså inte som i festa utan som att kasta saker från förrådet!


Av Vivi - 18 maj 2009 09:15

Nej nu menar jag förstås inte ALLA hundägare, men nu kan man läsa om ännu ett fall där en hundägare inte haft koll på sina hundar och det höll på att sluta riktigt illa, läs här i hallandsposten

Jag är inte jätte kunnig när det kommer till hundar, men jag vet att alla raser är olika och har sina egenskaper och det finns raser där jag anser att man ska ha certifikat för att få äga!

Vissa raser är svåra att ta hand om och tar du inte hand om dem på rätt sätt kan de skada andra djur och även människor!


Det är dags att djurlagarna i allmänhet ses över i Sverige, beslut tar för lång tid och ger ofta så svaga straff att det nästan är utan verkan!

En av de lagar jag vill att vi för in är t.ex att alla katter ska chipmärkas, alla katter ska få ha en ägare officiellt, det är dags att höja statusen på katten!

Det borde då t.ex finnas dryga böter för de som inte tar hand om "oönskade" kattungar.

Jag vill inte gå så lång som att tvångskastrera katter men en utekatt som inte ska avlas på mår ofta bättre av att bli kastrerad. En okastrerad hankatt har oftare en kortare livlängd och råkar ut för fler skador än en kastrerad hankatt.

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards