MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 16 maj 2009 10:06

Lite huvudvärk har jag idag , det blidde lite senare än vad jag hade tänk igår. Jag dricker ju helst drickar om jag ska dricka ngt med alkohol men rose´vin funkar fint också.

Efter blott två glas rose´ och en drink så har jag huvudvärk, bara lite huvudvärk men ändå huvudvärk....man blir känsligare med åldern :P


NEW YORK är nu bokat som sagt och det känns jätteroligt, får se till att spara lite pengar nu så vi kan ha riktigt kul!! Jag kan inte riktigt fatta det !!

Resan, hotell 3 nätter kostar för både mig och min pojke 9500:-   TJOHO!!!

Det blir pojkens första besök och mitt andra, men jag var ju 17 år när vi var där så det var ett bra tag sedan :)


Ikväll blir det ev. schlager hema hos syster, just nu vill jag bara ut i solen och njuta men vi måste väl röjja lite här hemma också !!

Av Vivi - 15 maj 2009 16:07

Okej jag är fortfarande förbannad på Bredbandsbolaget men ...


WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EE


Det blir en resa till N.Y den 6-9 Juli ....precis vid vår 4 årsdag

(vi firar den 10:de), det är ju perfekt!!! Tjoho!!!

Jag får ge er mer info när jag fått mer info ;)


Sugna ?? ....  http://www.destination.se/article5143790.ab

Av Vivi - 15 maj 2009 14:39

Som jag skrev i mitt förra inlägg verkar ju Telenor har bytt bort sin service-känsla tillsammans med namnet Vodephone!

I detta fallet gäller det Bredbandsbolaget , de är ju sammansvetsade med Telenor på ngt sätt, samarbetar eller nått....

Vi har kollat hur man gör vid en flytt tidigare och 2 veckor innan skulle man anmäla det, inga problem tänkte vi ! Tills vi ringde igår ....


Tydligen levererat de ej till vår nya adress... vi har en bindning tid på 1½ år kvar som de säger att vi snällt får betala.... VA F-N! (Ursäkta språket)

De levererar varken bredband, TV eller telefonin så allt kommer vi få försöka hitta en ny leverantör för , inte bara det utan vi får betala för något vi inte kan använda, nästan 10 000 kommer det kosta oss totalt !!

Hur i helsicke kan man veta sånt, när vi frågade om flytt kunde de inte nämnt den lilla detajen??? Får man verkligen göra så här ??????


Enda alternativet är om de som flyttar in i vår lägenhet vill ta över abonnemangen men då ska ju de inte ha ett befintligt abonnemang och dessutom vilja ha just det paketet vi har ....inte troligt *suck*

Pojken var JÄTTEledsen över detta igår och jag är skitförbannad...man måste kunna ta detta längre...

Någon som vet vad man kan göra ???? 


Av Vivi - 15 maj 2009 14:19

Det där med mobiltelefoner....

Mobiler, you can´t live with them you can´t live without them!


Jag hade ju en underbar mobil som jag tyvärr i "ett svagt ögonblick" hrm... råkade ta sönder. Saknar den enormt!!!

Jag skaffade ju ganska fort en ny mobil (titta vad snygg den är)

har haft den i ca 2 mån. och jag kan ine säga att jag är nöjd, även om den är snygg... Mobilen har nämligen touchscreen och är lynnig som en tonåring med hormonöverdos!

Ibland fungerar den inte alls, t.ex när den råkar ringa upp ngn och jag desperat försöker stänga av/lägga på.

Andra gånger (de flesta) är den överkänslig , jag sitter och letar i min in korg och *poff* så hoppar den ut och till huvudmenyn, tror detta händer för att jag råkar nudda en micromillimeter på touchscreenen ..AHHHHHHHH!!!

Detta gör mig vansinnig, samma sak när jag pratar i telefon då nuddar ansiktet touchscrrenen och jag får hålla telefonen i en helt onaturlig vinkel för att den inte ska vibrera ....*SUCK*

Telenors svar : Inte vårt problem hör med Samsung ...BLÄÄÄÄ vad hände med er service, det var ju tack vare er fantastiska service jag bytte tillbaka men den försvann väl samtidigt som namnet Vodaphone....


Appropå Telenor....


Av Vivi - 15 maj 2009 11:54

...Appropå skor ;)

Det är min dröm att ha en sådan gaderob!!!



Av Vivi - 15 maj 2009 11:12

Jag lovade Zandra att jag skulle komma med lite skotips och det blev enklast att lägga upp via min egen blogg :)


Min favorit butik är Bianco, där handlar jag mer än gärna skor så en hel del av mina tips komemr därifrån:


Jag älskar ballerina skor, de fungerar till praktiskt taget allt, klänningar, byxor, shorts ...

Bra exempel på fina ballerina här


Om man inte är van vid klackar rekommenderar jag att börja med en kilklack, se bara till att den inte är för smal! Här har Bianco ett bra exempel på en fin, enkel kilklackssko. Din sko har också en snygg modell


Jag tror att du Zandra hade varit snygg i dessa till en klänning, tuffa en kanske lite dyra. Det finns liknande kan jag tänka som är billigare.


Måste ju visa dessa, jag har suktat länge om nu har det kommit i rosa !!!*Kärlek*


DNA har en hel del kul de också ....dessa ballerina är söta!


Underskatta heller inte billiga skor, en del av dem håller lika länge som dyra och en del går sönder nästan direkt men om man lagt 99kr på dem så är det ju iten så stor förlust ;)  Skopunkten är ett bra exempel, mycket fint till bra priser!


Det viktigaste att tänka på :


Bekväma skor är A & O , sitter det som helsicke i början kommer de inte bli tillräckligt sköna! Höga klackar är snyggt men det är sällan som det blir snyggare med en klack på 10 cm istället för en på 6-7 cm , det blir stor skillnad i bekvämlighet dock!

Ta hand om dina skor, impregnera osv, de håller faktiskt längre.

Välj skor du känner dig bekväm i och med, om du köper ett par skor bara för att ha så kommer de hamna längst bak i garderoben.

Sista... köp inte dyra skor på nätet!!! Skor ska alltid provas !!!


Hoppas ni hittade lite tips!!

Själv köper jag skor lite överallt men nästan alltid på REA :)

Det suger lite efter de där rosa på Bianco dock .....

Ps ....två skor till ....34st .... and counting ....


Av Vivi - 15 maj 2009 10:57

Ha ha ....OUPS!  Ni vet den där överraskningen jag pratade om , igår sa min pojke att vi skippar den och tar oss till Öland istället.

Jag blev jätteglad , det är kalrt det är kul med överraskningar men jag vill så gärna till Öland!

Jag förstörde det hela lite idag ... ticket hade en drive på billiga resor till .... NEW YORK!

Vi kanske ska till N.Y.   :D      ...kanske

Man kan även läsa mer på aftonbladet



Av Vivi - 15 maj 2009 09:31


Vattenkrig rockar!!


Läs dagens Nemi här, den har flera sanningar idag ;)



Jag funderar på att skippa Dagens sanning och kanske bara köra en dagens vad som helst??!! Vad tycker ni ????



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards