MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 11 maj 2009 10:00

      I dag är som så många andra dagar

Det kanske låter deprimerande men det beror på hur du tolkar det ;)


Av Vivi - 11 maj 2009 09:41

Dena hittade jag på denna bloggen, jag lånar den lite grann :)


Vad heter ni?

Viveca & Thomas

Hur träffades ni?

Oj oj....*fniss*  låt oss bara säga   - Via nätet

Hur länge har ni varit tillsammans?

Tre år , 10 månader och en dag ;)

Är ni förlovade?

Nej

Bor ni ihop?

Mmmmm :)

Har ni barn?

Nej nej!!!!!!

Har båda körkort?

Nu har vi det ! :D

Isåfall, vem kör bäst?

Det gör min pojke, jag skyller på att han har mer körvana

Kommer du ihåg er första kyss?

Det var ett tag sedan men det var dejt nummer två i hans soffa

Vem sa "Jag älskar dig" först?

Hi hi , det avr jag och det bokstavligen halkade ur mig på en fest

Vem är äldst?

Jag

Vilka stjärntecken är ni?

Jag är vattuman och pojken jungfru

Vem fyller först på året?

Jag

Håller ni i handen på stan?

Ja, ganska ofta faktiskt

Vem är längst?

Pojken är några centimeter längre, men det är tajt när jag har på mina klackar ;P

Vem sjunger bäst?

Jag tycker min pojke sjunger mycket bättre än mig

Var nån av er oskuld när ni träffades?

He he ... nej me vi var väldigt duktiga och skötsamma med den biten

( tolka det ni)

Kände ni varann innan ni blev ihop?

Mja...eftersom vi eg. träffades via nätet så hade vi ju haft lite kontakt men vi kände inte direkt varandra.

Vad har ni gemensamt?

En massa, humorn, intressen, smak, värderingar :) perfect match!

Blev du kär i första ögonkastet?

Noup, det skulel jag nog inte kalla det

Har ni någon speciell låt?

Tyvärr inte ... :( Jag har en massa Thomaslåtar men tror inte han har ngn... :(

Har ni några "frikort"?

Tja... Angelina Jolie har vi båda godkänt ;)

Har ni stora framtidsplaner?

Både ja och nej, vi vill eg. bara leva lyckliga i alla våra dagar men drömmar har vi.

Har ni gråtit i varandras armar?

När vi förlorade kattungarna

Har ni varit utomlands tillammans?

Ha ha jo då, det blidde avklarat redan efter 6 veckor

Vilket är ert bästa minne?

Vet inte riktigt, ett av mina är när jag sa att jag älskade honom första gången och fick höra det tillbaka

Vem lagar bäst mat?

Jag skulle nog vilja säga att jag gör det, jag varierar maten mer iaf.

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?

Tv, tråkigt men sant

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?

Inte alltid tror jag men vi har fått höra att vi är ovanligt keliga för att varit tillsammans i nästan 4 år.

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?

1,5 km kanske ....

Blir du lätt svartsjuk?

Nepp

Brukar ni bråka?

Nej inte direkt

Ringer eller SMS:ar ni mest?

Oj....svårt ...SMS.ar tror jag

Vilken är hans finaste kroppsdel?

måste jag bara välja en ... ryggen/axlarna är hans sexigaste men älskar hans läppar och ögon.

Brukar nån av er prata i sömnen?

Nej jag tror inte ngn av oss har lyckats med det men pojken brukar gnissla tänder ibland.


Välkommna att stjäla lista om ni önskar ;)



Av Vivi - 10 maj 2009 19:40

Denna musikvideon är lite mer fokuserad på grodorna :)

Ljuva minnen :)

Av Vivi - 10 maj 2009 19:39

Denna låt påminde min syster mig om för ngn dag sedan, jag älskade den här videon :)

Av Vivi - 10 maj 2009 17:44

För er som inte vet så har ju jag deltagit i rädda barnens projekt Ellen.

Ett projekt som går ut på att stärka unga tjejer och där jag och en till har varit samtalsledare för en grupp 14 åriga tjejer där vi pratat om killar, feminism, sex m.m Det har varit underbart och idag hade vi sista träffen med våra projektledare, lämnade kvitton och annat.


Det bjöds på pastasallad, kaka m.m Det var jätte mysigt att träffa alla andra samtalsledare och hört hur det gått för dem och träffa våra snälla projektledare, förrutom just vår kontaktperson som jag inte riktigt hade behövt träffa. Konstigt... i detta projektet har jag haft svårt för två personer och det är min samtalspartner som jag tycker har skött det hela rätt dåligt på slutet och vår kontaktperson (en av projektledarna) som jag upplever inte alls gillar mig eftersom hon tillrättarvisar det jag säger hela tiden. Hmm kanske är mig det fel på ... ja ja !


Fick träffa C idag också och det var jätteroligt, jag hoppas vi kan träffas snart och ta en vinkväll eller nått!!


Denna fick projektledarna också... tror inte tyvärr jag behöver den mera!

Av Vivi - 9 maj 2009 22:56

Tjenixen alla coola cats!

Vet ni vad ngt jätteroligt har hänt!!!!

Vi har fått brev från brorsan, han är skitsnygg!

Ok, naturligtvis inte lika snygg som mig. Matte sa att hon ville ha tillbaka honom, jag tyckte jag t.o.m såg henne fälla en tår för att hon saknade brorsan.

Lite konstigt tycker jag ...hon har ju mig!!

Även om det hade kanske varit lite kul att ha brorsan här också så vet jag inte ... då hade jag ju behövt dela plats & mat med

en till!!

Här är några små fina bilder vi fick på brorsan!!

Ps Jag är fortfarande snyggast , kom ihåg det ! Ds

Av Vivi - 9 maj 2009 22:52



Efter en hård dags arbete kan man unna sig!


Av Vivi - 9 maj 2009 16:54

Nu är jag hemkommen efter en hel dags säljande och kånkande!

Blev av med ganska mycket men inte tillräckligt, hade velat bli av med allt :P  !!!!

Har dock tjänat ihop vad jag trodde och hoppades på , efter bordsbetalning och annat så har jag nu 1000 fina lappar att lägga på nytt vardagsposlin *lycka* Dessa kommer tas med till Ullared inom en snar framtid ;)


Det var tokmycket folk som såld och en massa kom ko och tittade, faktiskt var det smyckena som verkade gå bäst men jag kunde gott ha tagit mycket mer betalt för mina saker... gladast blev jag av att bli av med vår nuvarande vardagsservice som består av en massa massa skålar och tallrikar. Den sålder för blotta 300kr, kund nöjd! Jag nöjd!

Nu ska jag vila mina trötta fötter och ta det lugnt, äta tacos och mysa med min pojke hela kvällen !!


Kram på er!!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards