MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 4 maj 2009 10:28

Om man går in på denna länken så kan man vinna en jättesnygg sele!!!

Jag kollade nämligen på trekatters hemsida (ni vet där jag såg Aslan första gången *kärlek*) och då tipsade de mig om denna tävlingen.

Nu vill jag ju egentligen inte föra detta vidare för jag vill ju inte minska mina chanser att vinna ;) men jag är ju en så cool katt som tycker att sådana här saker ska göras reklam för!!

Jag vill verkligen ha den där selen för matte har lovat att ta ut oss en massa när vi får egen gräsmatta och den selen jag har nu är fjantig och börjar bli för liten! Matte ska köpa riktiga koppel när vi flyttat också *tjoho*


Förresten var Matte & Husse borta i helgen, men det var okej för husmor (husse-mor ist för far-mor) passade oss och då brukar vi alltid få lite extra kel och godis ha ha


Här får ni en snygg bild på mig (ha ha nästan ALLA bilder på mig e snygga)


Av Vivi - 4 maj 2009 09:45

Min sambo sa så här när min syster ringde igår:

- Man kan inte åka hemifrån utan att ngt händer va? Han sa det så där gulligt förmanande och med en massa kärlek för min syster ligger för tillfället på lasarettet.

De vet inte vad det är med henne men hon har en sänka som över 200  ...jag har inte så bra koll men en vanlig sänka brukar ligga på 10 så jag antar att det är på tok för mycket.

Först morfar och sedan syster, lite för mycket sjukhus i familjen just nu, stackars min syster!

Hon och hennes pojkar ha varit sjuka i omgångar hela året så det är på sätt och vis skönt att hon blev inlagd. Nu kanske det kan se om det är ngt som gnagt på henne hela året, hoppas bara att det inte är ngt allvarligt, jag tror inte det men lite orolig kan man ju inte låt bli att vara.


Ikväll kommer också ett par och kollar på lägenheten, de verkar trevliga så jag hoppas de gillar den, men jag har inte träffat ngn person som inte gjort det :)


Det är lite mycket denna veckan kan man väl säga.... just nu hoppas jag bara att allt ordnar sig med min syster så får det andra komma sen....


Av Vivi - 4 maj 2009 09:30

       

                 Ibland snurrar världen alldeles för fort....

.


Av Vivi - 3 maj 2009 21:08

Det blidde inte så mycket bilder som jag kommer lägga ut här just nu.

Jag vill höra med brudparet att det är okej innan jag lägger ut bilder.

Vad det gäller foton på min klädsel och klänningen jag tjatat om ;)

så ser ni den ganska bra nedan...okej den syns nästan inte alls men jag har inget riktigt bra kort på den :(

Något jag faktiskt lyckades med är mina naglar ;)  *mäkta stolt*

Av Vivi - 3 maj 2009 20:58

Oj..... vart ska jag börja...

Underbart, roligt, personligt och sanslöst vackert, så skulle jag beskriva bröllopet i helgen.

Det var sååå vackert och bruden var sååååå vacker att det inte går att beskrivas. Bröllopsparet är underbara människor, vad jag är lycklig för derad skull. De har varit tillsammans i över tio år sedan de var ungefär 18 och är verkligen världens snällaste människor!

Vigseln hölls alltså på Rockelstadsslott i en fantastiskt miljö nere vid en sjö, middagen höll i ett sidohus. Maten var jättegod, de hade en wasabilax till förrätt, kyckling fylld med mozarella & soltorkadtomat, en lyxig prinsesstårtevariant till kaffet.

Festen höll i ett av de många huset i anslutning till slottet och det låg precis vid sjön.

Rockelstaslott hade jag kunnat tänka mig återvända till, det var andlöst vackert och vi hade ju en sådan otrolig tur med vädret.

Jag kan inte säga er mer om detta bröllop än att det var vackert, det fanns mycket kärlek och det var inspirerande ;)


Av Vivi - 2 maj 2009 08:40

Vi var framme i Södertälje ungefär vid tre-tiden på eftermiddagen

den 1:a Maj. Vi checkade in med höga förväntningar på Skogshöjdens Scandic hotell. Jag blev besviken....

Hotellet kändes ganska slitet men framför allt var det i badrummen som det märktes, det fanns badkar men ingen dusch och vatten for ut på golvet när man duschade. Frukosten var okej men ingen höjdare som hotellfrukostar oftast är... Är det jag som har för höga krav ?? Kanske lite löjligt men om man har en musli-bar där man får plocka egen musli så förväntar jag mig att det finns lite nötter, men inte en nör så långt ögat når.

Jag har inte bott på så många scandic men jag hade förväntat mig ngt mer, ngt fräschare....


Södertälje som stad kan jag inte uttala mig så mycket om ...mer än att det var vackert väder, vi hittade lätt en bra restaurang nere vid vattnet med trevlig personal (Alberto nånting...)

Jag hoppas ni inte tolkar detta fel men jag måste också nämna att jag tror det fanns fler av utlänsk härkomst i Södertälje än svensk.

Det var lite svårt att se södertälje som en egen stad, det kändes mer som en förort till Sthlm.

Av Vivi - 1 maj 2009 08:24

Jag börjar med det roliga, nämligen att berätta o helgen!

Jag och pojken körde upp till Södertälje tidigt den 1:a Maj, pojken körde nästan hela vägen själv, han var så duktig! Själv blir jag trött bara efter en timma i bilen.

Vi tog en paus i Gränna, köpte lite karameller naturligtvis, en fin liten burk att ge Brudparet (som en liten extra grej eftersom de fick pengar) och lite polkagrisar till syskonsönerna.

I gränna åt vi på ett jätte charmigt litet Cafe´ med 50tals tema. De hade hur mycket pryttlar som helst, alla gfrån 50talet, trevlig personal & goda chokladbollar ;) är ni Gränna rekommenderar jag er att besöka detta fik som ligger precis vid parkeringtorget (det är lugnt ni hittar, Gränna är inte SÅ stort ). Något jag finner facinerande med Gränna är lutningen på det lilla samhället och då menar jag bokstavligen, hela staden lutar. Det är facinerande att man bygger en stad i en så brant backe, å andra sidan ger det en fantastisk utsikt över vättern, vi tog en lite äldre väg ut från Gränna och fick njuta av denna vackra utsikt i några mil, påminner lite om Italienska vägen i Båstad.

Gränna har mycket gamla vackra hus och vackert läge, det är värt att besöka om ni någon gång har vägarna förbi!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards