MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2009

Av Vivi - 3 juni 2009 10:09

Total igenkänning

Som vanligt´får ni klicka på bilden för att se hela ... vet inte hur jag ska göra för att hela ska synas från början :(  

Rose Is Rose
Av Vivi - 3 juni 2009 08:53

Nu är man tillbaka på jobbet igen, jag är fortfarande trött men inte som igår. Vet inte vad det var, jag har visserligen varit trött länge men igår kändes det som jag blev helt utslagen.

Jag ska kolla lite i piggelinhyllan när jag handlar idag och ska se om jag kan hitta ngt bra som kan ge mig lite extra energi!


Jag behöver ju verkligen vara pigg och orka mer nu eftesom det är nu allt börjat rulla igång... på fredag får vi nycklarna !! :D 

Av Vivi - 2 juni 2009 15:03

Denna hade jag glömt, det är underbart när man trillar över pärlor på Youtube....


I´m on the outside                   I´m looking in

I can see through you                   see your true colors

Inside you´re ugly                ulgy like me 

I can see through you               see you                       the real you


Texten är så fin...



Av Vivi - 2 juni 2009 12:35

Nu är jag lite piggare och kommer definitivt pallra mig till jobbet i morgon, ska se om jag inte kan göra lite nytta och olja in våra ekmöbler idag.

Det blir itne så mycket inlägg idag men jag bombaderade er med en massa igår så det borde väl räcka över dagen ;)

Vid elva tiden idag när jag låg och vilade rasslade det till i dörren, min pojke verkar ha drabbats av samma tröttsjuka/huvudvärk som mig.

Det är lite mysigt att vara sjuka tillsammans men jag ska iaf pallra mig till jobbet imorgon, de är en del att göra nu och även om mitt jobb inte är särskilt svårt eller att jag inte har så mycket att göra så känns det som de behöver mig där nu.


Fick föresten reda på att Dave kommer spela i Köpenhamn, den konserten vi har biljetter till är alltså inte inställd.

Nu ska Dave bara bli bra också,  cancer är verkligen en hemsk sjukdom som blir allt vanligare, jag hoppas forskningen får ett stort genombrott snart!

(Tänker på dig Karin *kram* )

Av Vivi - 2 juni 2009 12:33

Klicka på bilden för att se hela!

Rose Is Rose
Av Vivi - 2 juni 2009 07:39

Zzzzzzzzzz... jag är helt otroligt trött och förstår inte varför, magen är orolig den med... sitter och försöker hålla mig någorlunda vaken så att jag kan ringa jobbet. Det blir en dag hemma för mig idag, jag är inte i form alls för att jobba.

Ska försöka ta mig till en naturapotek under dagen och se om jag kan hitta ngt som hjälper mig sova, jag har svårt att somna och är så otroligt trött när jag vaknar på morgonen, idag är det visserligen lite mer än bara trötthet, annars hade jag inte stannat hemma.

Känns lite fjantigt bara, hade verkligen behövt pengarna, man tappar rätt mycket på att vara sjuk en dag :(


Nu ska jag ringa jobbet och sedan krypa till sängs och försöka vila en stund....

Av Vivi - 1 juni 2009 14:54

Läste detta i aftonbladet idag och blidde rejält orolig!

Det har visat sig att David Gahan har opererats för cancer!

Massa konserter har nu naturligtvis ställts in, men det verkar som om han kommer till Arvika i sommar, nu ska ju jag och Karin inte se honom i Arvika utan i köpenhamn och självisk som jag är hoppas jag verkligen att den konserten inte blir inställd. Jag vill så gärna se Depeche Mode med Karin!!


Självklart hoppas jag ju framför allt att Dave blir frisk, tycker bara att sjukskrivningen på 7 eller 8 veckor låter lite lite. En operation kan ju iof läka fortare än vad man tror men frågan är bara vilken slags cancer vi pratar om, det kan bli väldigt kämpigt för Dave att ta sig igenom en världsturne´!'


Jag hoppas verkligen att han blir bättre, ska mannen som dött och kommit tillbaka (han har varit kliniskt död en gång) besegras av cancer?!



Här är en av mina favoriter! Live....hoppas ljudet är okej!

Av Vivi - 1 juni 2009 12:59

Det var länge sedan man gjorde en lista och rpecis som förra gången komponerar jag ihop en själv. Kopiera jättegärna men ni får säga att det är jag som är upphovskvinnan ;) 


ETT TU TRE - LISTAN


3 SAKER DU ALLTID HAR I DIN VÄSKA:

Minttabletter av ngt slag

Näsdukar

Läppglans


3 SAKER DU ALLTID HAR I BADRUMSSKÅPET

Jag har ju inget badrumsskåp för tillfället men...

Decléore s nattbalsam

Tandtråd (även om jag är lite dålig på att använda det)

MD formulations Face & Body Scrub (den bästa scrubben någonsin)


3 FAVORITER I MATLAGNINGEN

Lime

Sweet chilli krydda

Färsk Parmesan (att strö över efteråt)


3 FILMER I DIN FILMHYLLA

Girls just wanna have fun

Spirited away

Pans Labyrint


3 LÅTAR I DIN SPELLISTA

In your room - Depeche

Here with me - Sahra Brightman

Immortal- Evanescence


3 SAKER DU SÄGER OFTA

Går det bra att dröja?

Va...?!

Jajamensann!


3 SAKER DU SER FRAM EMOT

New York

Fredag :D

Framtiden


3 SAKER DU LEKTE MED SOM LITEN

Barbie

My little Pony

Målarböcker


3 PERSONER SOM BETYTT MYCKET SOM DU INTE TRÄFFAR IDAG

Åsa i Sthlm, du väckte mig, Tack!

Petra , du sårade mig och gjorde mig mindre naiv

Malin, du var alltid så snäll och stöttande i skolan, Tack!


Denna listan kan göras hur lång som helst.... :)



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards