MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2009

Av Vivi - 5 juni 2009 19:50

Nu har vi varit två vändor med kartonger i nya huset, det är så fiiiint! Okej lite små saker var det ju ... avmätningarna var inte gjorda, ägaren hade fått med sig en trimmer som vi köpt av honom osv.

Larmet gick ha ha ....det var sista dagen de hade larmtjänst på huset och jag lyckades naturligtvis öppna ett skåp med en lapp på där det stod "öppnas aldrig , larmet går om detta skåp öppnas" ha ha ..klant!


Gräset var nyklipp och vi har pratat med ena grannen som verkar jätte trevlig, den andra grannen vinkade jag på när vi körde därifrån, han såg min men vinkade inte, han såg bara sur ut. Pffff Har redan dömt honom som en surgubbe & pedant för han har det mest läskigt välklippta häcken jag ngnsin sett!


Det känns iaf jätte bra att vi ska bo   HÄR


Av Vivi - 5 juni 2009 11:36

Lite fredags kul ;)


En ung kille från en by i Norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb.
Chefen för köpcentret undrar:
Har du någon säljerfarenhet?'

Killen svarar: 'Nååå ,jooo... No ha ja jobba som säljare hemma i skogarna.'

Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom.

Du kan börja imorgon bitti' sa han till killen.

Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.'

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan.

Hur många affärer gjorde du idag?' frågade chefen.

Killen svarade: 'En.'

Då blev chefen lite fundersam och sade 'Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag.

Hur mycket pengar rörde sig affären om?'

Killen svarade: '1 911 138 kr'

Chefen blev mycket överraskad och sade: '1 911 138 kr!!! Vad sålde du då till honom?'

Killen svarade: 'Först såld ja en liten metkrok. Sedan såld ja en mellanstor metkrok. Därefter såld ja en stor metkrok.

Sen blev de ett metspö. När ja sen fråga vars någerscht han sku fiisk svara han att han sku ååk ner till kusten.

Då sa jag att han sku behööv en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.

Jag såld han den stora Baylinern med dubbla  motorer.

Sen visa det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så ja to med han till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.'

Chefen, som nu var i chocktillstånd sade... 'Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja  på honom en båt och en bil???!!!'

Då svarade killen glatt: 'Nej, nej! Han kom in å skulle kööp tamponger ti sin fru, och då sa ja att han liik gärna kund ååk och fiisk, eftersom helgen ändå va förstörd.

Av Vivi - 5 juni 2009 11:33


IDAG BLIR VI HUSÄGARE!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!

Av Vivi - 5 juni 2009 09:19

Bilen är packad med lådor, jag har pratat med en kollega så att jag

I ALLA FALL slutar lite tidigare och hinner till banken (dumma mäklare), jag och pojken går omkring och är lite sådär smålyckliga hela tiden och nervösa, vi har myror i skinnet och fjärilar i magen (mer om djur i kroppen,läs här


Efter bankmötet åker vi direkt till huset, jag har faktiskt med mig kameran, även om det är skitväder (rent ut sagt) ska jag ta några kort så jag kan lägga ut ett kort på vårt alldeles egna hus :)

Jag är riktigt laddad inför Gekås i morgon, undrar om det är mycket folk ?? Det är ju innan skattepengar och mitt i studentfiranden och allt , kanske de inte är riktigt lika fullpackat som vanligt...


Jag är så lycklig just nu ......





Av Vivi - 4 juni 2009 21:57

DJUR OCH NATUR


Detta är vad jag kallar skönhet, livsro !

Den understa bilden är lycka och nostalgi, när vi fortfarande hade båda kissungarna hemma, mina små älsklingar!! De  kan konsten att njuta!


Av Vivi - 4 juni 2009 20:03

Söt, definitivt, men alldeles lagom med en sådan här på en torsdagskväll om man vill festa till det!

Jag älskar ju Midori (melonlikör), jag älskar Lime och jag har upptäckt att Cola inte är en dödsynd att använda som "groggvirke". Denna drinken är min smak "mycket mumsig"


2 Cl Midori

2 Cl Vodka

Fyll på med citron/lime (efter smak, minst ½)

IS

Cola

(Receptet kommer från cocktailguiden.com)

Mumma...


Förresten, vet ni varför jag festar ??? (Festar & festar...en drink :P ) i morgon får vi nycklarna !!!!  :D    :D    :D

Av Vivi - 4 juni 2009 14:00

Nu har jag suttit och smågnolat för mig själv på jobbet, jag är så lynnig!

I morse var jag rätt så nere, bara för att vända efter lunchen och vara pigg & glad igen. Jag har precis suttit och sorterat en massa papper, det kan faktiskt ha med saken att göra...  Det blir roligare på jobbet när jag känner att jag gör nytta :)

Lustiga humörkurvor .... och NEJ jag är inte gravid :)


.

 .                                             . . . . . . . . . .

  .                                         .

     .                                 .

          .                        .

                    .      .  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards