MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2009

Av Vivi - 1 juni 2009 12:30

Det är mycket nu ...

På onsdag är det lite "personalfest" på Manpower, men jag har tackat nej, det blir lite mycket nu med flytt, födelsedagar och allt annat.

Under veckan ska vi packa, fixa, planera m.m

På fredag får vi nycklarna till huset, tjoho!!!!!!! Då blir det någon vända dit och njuta av att det är vårt, kolla om det är välstädat (annars får jag städa om allt), packa upp lite bra att ha saker m.m


Lördag sticker jag och syster till Ullared, inhandlar de där basvarorna som ändå är väldigt billiga där, tvättmedlen, maskindisktabletter, tandkräm osv.

Ska kolla skor också, ett par snygga Ecco-sandaler att springa runt på manhattan i hade varit bra.

Gekås...mmm---- nu är du avundsjuk va Linnea ;)


Söndag kommer vi röjja en massa, köra till tippen, ngn vända med grejer till huset osv . Veckan efter blir det en enda lång pack&röjj-vecka inför den riktiga flytten som är lördagen den 13:e ... på "svärmors" födelsedag.

Dessutom fyller min systerson år den veckan & min syster följande vecka... det blir lite pusslande :)


Av Vivi - 1 juni 2009 11:29

Puss på er söta små läsare!

Vad glad jag blir att så många vill läsa min blogg, nu har jag slagit rekord i besöksstatestik igen, 1171 besökare under Maj månad.

Tusen tack till alla er som kommenterar och läser, det gör mig så smickrad!!

SKönt med ett lite "ego boost" nu på måndags morgonen ;)

Av Vivi - 1 juni 2009 11:14

Jag tänker rösta, jag funderade ett tag på att strunta i det eftersom jag inte var tillräckligt påläst men jag tycker inte det är en vettig ursäkt.

Nu var tanken att jag skulle läsa på, men det visade sig vara lättare sagt än gjort.

Jag vill ha en enkelt sida som är lätt att hitta på och där jag lätt kan se vad de olika partierna och kandidaterna står för. I morse när jag åt frukost tillsammans med de vanliga fyra (sambon, katterna och Mixmegapol) så sa de på Mix att SVT hade en bra sida för sådana som mig, de som vill ha en snabbguide till valet.

Nu ahr jag varit inne och kikat lite (kommer inte åt alla tjänster från jobbdatorn) och den verkar var det jag söker!

Jag rekommenderar alla er som inte riktigt orkar engagera er fullt ut att kolla  HÄR !

Det är viktigt att rösta, men det är ingen skam i att göra det enkelt för sig ;)

Av Vivi - 1 juni 2009 09:32

Denna är så fin ..så sorglig, så sann och så fin....

Läs Nemistrippen här

Det finns personer som jag växte upp med , personer i utkanten av mitt liv, de människor min mor tog hand om på sitt behandlingshem. Jag undrar vad de gör nu, jag undrar hur de mår, jag undrar hur många som fortfarande lever ....

Jag tänker på er .... kommer alltid minnas er!

Av Vivi - 1 juni 2009 08:55

Nu kommer ett förslag som jag stöder till hundra procent, läs här i expressen .


Folkpartiet (b.la.) har på förslag att sexualundervisningen i skolan nu inte ska kunna väljas bort, innan har ju elever "med särskilda skäl" kunnat välja att skippa sexualundervisningen.

Hur ska våra ungdomar få en vettig syn på sin sexualitet om de inte lär sig ngt om den! Det finns ju ändå väldigt många som inte får den informationen i hemmet av olika anledningar.

Jag tycker att det är skolans plikt att informera våra ungdomar om HUR man skyddar sig, VAD som kan hända om man inte gör det och framför allt hur sex fungerar.

Hur fungerar sex tekniskt, lär ut moral & etik inom sex, hur ska man behandla varandra, vilka signaler ska de lyssna efter. På det planet ligger vi verkligen efter , sexualundervisningen ska inte bara handla om teknik & fysik utan även om allt annat runt omkring. Framför allt så måste undervisningen bli roligare och lättsammare istället för den stela och tråkiga vi har i många skolor.

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards