MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2009

Av Vivi - 16 september 2009 11:49

Man kan ju inte undvika att se ett par minuter av Idol under dagen,

det är ju det man pratar mest om på jobben, i skolorna ... ja nästan överallt just nu!

Det är inte samma hysteri som när det började, men visst är det ett stort samtalsämne.

Personligen följer jag det inte slaviskt, men lite bitar ur det ser jag varje år.


Så nu kommer det ..ett inlägg om idol, t.o.m från mig Skäms


1) Denna juryn är mycket bättre än den förra, mer personlig och framför allt kan man ju inte annat än att älska Anders Bagge , är det bara jag som tycker hans utseende påminner om Buddhas Glad


2) Om denna killen Alexander inte tar sig till final blir jag förvånad

  

Av Vivi - 16 september 2009 10:48

Tjoho ...tänka sig att jag inte märkt att man kan redigera och leka med bilderna tidigare !!

Fy vad kul !!

Det var bara att gå in i bildarkivet, klicka mitt på den bild du vill redigera och viola´

Har lite problem dock med att få bort den vita bakgrunden ... någon som vet ?


        






Tänk bara på att om ni redigerar så sparar ni bilden som ni har gjort den,

orginalet försvinner med andra ord.


Av Vivi - 16 september 2009 09:54
Av Vivi - 16 september 2009 08:55

Omröstningen om vad som behövs på en bröllopsmiddag slutade med att ni tyckte :


  • De flesta tycker att det räcker med två rätter + bröllopstårta (35%)
  • Buffe´  kom tätt efter på 25% tillsammans med hur mycket mat som helst Glad

Jag kommer nog gå på Förrätt, Huvudrätt och sedan brölloptårta efteråt med kaffe, kanske lite snacks till kvällen då vi ska dansa och ha roligt. Vi kommer nog också göra så att vi bjuder på vin till maten, men självkostnadspris i baren. Det känns faktiskt inte nödvändigt att ha fri sprit, det känns bättre att ha självkostnadspris, det kommer ju bli typ 10kr för ett glas vin så ...



Ny omröstning!

Har inte helt bestämt hur jag ska göra med inbjudningskorten till bröllopet, vad tycker ni ?

Av Vivi - 16 september 2009 08:43

Riktigt duktig kände jag mig igår, jag höll matschemat och gjorde en paj på kyckling,ost,broccoli och lök,

den blev helt okej trots lite missöden med äggstanning som hamnade i ugnen istället för i formen, måste verkligen ta och rengöra den dära ugnen nu .... Skäms


En promenad blev det också, medans pajskalet låg i kylen tog vi en vända och utforskade byn (har blivit lite för lite utforskade av vår nya hemort) inte lika långt som jag planerat men 30-35 min var vi iaf ute och gick i rask takt, bättre än inget.


Ikväll ska vi faktiskt göra ngt speciellt, vi ska in till Halmstad och se Pablo Fransisco, denna killen har fått mig ligga dubbelvikt et par gånger så jag hoppas han är lika bra nu när man ser honom live.

Hoppas ljudet är bra också, det kan bli lite svårt ibland och hänga med om man inte uppfattar vad han säger.

Detta klippet har jag snott från min pojkes sida, det är så bra !



Av Vivi - 15 september 2009 12:55

Hej allihopa!

Jag brukar inte skriva så mycket här, min dotter Angelique brukar sköta den biten, men jag läste ngt som gjorde mig upprörd. Det finns en väligt stilig kille som heter Algot, han har otroligt vackra ögon och en päls som man vet kommer ta hela kvällen att slicka ren *mys*.


Nu läste jag att hans matte tänker raka honom!!!!!! Får människor göra så ???

Vet att min matte tycker Algots matte är väldigt förståndig, tänk om hon får för sig att raka mig med ???

Herregud säger jag bara, så här får det inte gå till, finns det ingen tigerpatrull man kan ringa som kan skrämma lite vett i de dära hårlösa tvåbeningarna! 


Själv tänker jag åla mig på mattes & husses nya soffa så lite extra ljuvligt katthår sätter sig i den, hämnden är ljuv!

*suck* Var är Leia och hennes hämndauktioner när man behöver dem! 


Upp till kamp katter, upp till kamp för er fluffiga varma päls skull!


Athena på balkongen   Athena i fönster                              Athena wow  


Hälsning drottning Athena

Av Vivi - 15 september 2009 11:04

Jag tyckte Athena var speciell som älskar majs, men denna sötnosen tar priset Flört



Av Vivi - 15 september 2009 10:16

Det är en sorglig dag idag, inatt tog Patrik Swayze sitt sista andetag, mannen som var med i både Dirty Dancing & Ghost som är två av de mest romastiska filmerna jag vet.

Det var den där hemska cancern som tog honom, bara 57 år gammal.


Patrik Swayze var lite speciell kändis för mig, han var nog min första tonårsförälskelse, hans karaktärer från Dirty Dancing, Ghost och Point break fick mig att drömma om passionerad och äkta kärlek och även om hans liv var stormigt så höll han faktiskt fast vid sin första kärlek.

Lisa Niemi och Patrik gifte 1975 sig då han var 23år gammal och höll ihop tills hans död.


Denna låten har jag haft i huvudet ända sedan i morse då jag läste om hans död,

tänk att han faktiskt kunde sjunga också, lite mer vetande är att han faktiskt var en stor djurvän och hade en gård med hundar och hästar b.la.



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards