MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 2 oktober 2009 16:09

Så här gjorde våra kattungar alltid när jag var liten och ibland hade vi oturen att vara utan byxor ....


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 2 oktober 2009 12:56

Nu ska Missvivi komma med ett riktigt bra och gott tips till alla kaffeälskare där ute,

eller varför inte ett par stycken... (jag har ju en kort tid jobbat som "Barista" så lite kunskap har jag ju).


Alla vet ju att en latte inte är det nyttigaste man kan dricka, det har blivit en riktig fikafälla när det kommer till kalorier och även pengar. Nu tycker jag inte man ska sluta dricka dessa underbaringar för det men man kan göra dem nyttigare och man kan ju dricka latte hemma också!


MINA LATTE-TIPS!


  • Undvik ha i en massa socker ett sötade smaksättningar, välj sojamjölk istället för vanlig mjölk då denna är naturligt söt och dessutom nyttig för kvinnor, den motverkar bröstcancer, det ni!
  • Vill du verkligen ha smak så be Baristan/Cafebiträdet ha i liiite, många Cafeer har ingen aning om hur man gör en bra latte och öser på sötningmedel, bläää säger jag!
  • Du kan smaksätta hemma, ta lite vaniljsocker eller kanske lite vit/mörkchoklad och pudra med kanel, gott!
  • Det svåraste med att göra Latte hemma är ofta mjölken, jag har typ en sådan här hemma och den är underbar, mycket enklare än en vanlig skummare som finns på kaffemaskiner! Tänk på att inte låta mjölken bli för varm , helst inte över 70 grader, annars smakar den välling.
  • Det är inte bara kaffe man kan göra en latte av, skumma mjölk till te (chai är supergott) eller varm choklad!
  • Lyxa och ta med dig en Latte eller god Chai till jobbet på morgonen, använd en sådan här!
  • Minimjölk och lättmjölk blir det dåligt skum av, använda HELST standardmjölk, soja eller varför inte Baristamjölken som nu mera finns i välsorterade butiker.
  • När du skummar mjölken , försök få bort luftbubblorna, detta får du genom att ta kannan och slå den hårt i bänkskivan några gånger, då får du riktigt krämigt skum.



Naglar  


Jag tror det var det, njut av din Latte!



Av Vivi - 2 oktober 2009 11:02

Publik rekord igen!

I September hade jag nästan 1500 besökare, så glad man blir, mycket av de kommer av de som tittat in på min sida via en artikel jag har länkat till. Måste har skrivit mycket samhällspolitiskt senaste tiden Flört

Det är roligt att så många tittar in, men det är ni som fastnar och följer den som jag blir gladast för.

Det måste ju ändå betyda att jag skriver liiiiite intressant !

Är det något mer ni skulle vilja ha på bloggen ?

Mer foton? Mer roliga bilder & historier, mer serier? Mer mode?

Tack för att ni läser min lilla blogg Kyss

Av Vivi - 2 oktober 2009 09:44

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


....Eller i mitt fall, finger!

Angelique satte en duktig rispa i mitt finger igår när vi busade, hon är så söt när hon hukar sig ned och hennes pupiller blir så stora att de nästan upptar hela ögat, vem kan motstå att busa med en sådan sötnos!

Tyvärr får man då vissa "krigsskador" igår fastande hon med klon och drog upp en rispa på ca 2 cm,

aj aj säger matte!


I morse tog jag lite foton på soluppgången som färgade molnen röd/lila, fotona blev inte så bra om man jämför hur sanslöst vackert det var i verkligheten.

När jag motvilligt vände mig om efter att ha stått i kylan och beundrat så ser jag en vacker regnbåge... det fanns lite frost på ett gammalt hustak, en regnbåge, rödfärgare moln och svagt dis över ändlösa ängar och kullar.... Gud vad jag trivs här !!

Av Vivi - 2 oktober 2009 08:20

Tjoho!! Jag har vunnit biljetter till Bröllopsmässan på Wapnö i helgen, jag tävlade härMimasscrapbooking och vann två biljetter. Ska försöka hämta biljetterna idag efter jobbet, blir att jag går dit första gången utan dig Karin Rynkar på näsan hoppas det är okej.

Det ska bli riktigt roligt att gå dit, får se om jag kan släpa med mig pojken. Jag hade behövt lite inspiration vad det gäller inbjudningarna, jag har nog ganska bra koll på hur jag skulle vilja att de ser ut men måste vet om det blir bra i verkligheten också Glad

Dessutom vill jag kolla lite blommor för det har jag noll koll på ... och klänningar får jag ju börja kika efter igen, däremot har min syster sagt att hon sett min "Carrie-klänning" i en butik i stan ...DET måste undersökas!



Av Vivi - 1 oktober 2009 15:37

Varje gång jag skriver att jag inte har blogginspiration hittar jag en massa Flört


Trillade in på en blogg, tappade tyvärr adressen, till en tjej som skriver om den nya mopedlagen.

Var tvungen att kolla lite eftersom jag tyckt att mopedister varit ett problem i trafiken.

Jo, från och med idag kommer en ny lag, läs här på transportstyrelsen hemsida.


"Under de fem senaste åren har 633 stycken 15-åringar dödats eller skadats svårt

i mopedrelaterade trafikolyckor.

För att vända trenden införs nu krav på körkort för att få börja köra moped klass I.

Införandet innebär reglerad prövning av en persons lämplighet,

mer omfattande utbildning med övningskörning i trafik och en mer kontrollerad examination."

 

Jag tycker detta är jättebra, jag har själv varit nära att krocka och köra på mopedister för att de inte följer trafikreglerna, förmodligen för att de inte KAN trafikreglerna.

Det är en sak om de är på cykelbana, men de kör ju ofta på trafikerade vägar. De är bara så synd för är de med om en olycka är det ju oftast mopedisten själv som blir mest skadad.

Däremot tycker jag inte att detta får bli en dyr historia, B körkort är redan så otroligt dyrt och idag har det nästan blivit en klassfråga. Det är inte alla som har råd med körkort och det leder ev. till att de inte kan få vissa jobb osv osv. 

Staten får se till att detta görs pga av säkerhet och inte pengar! 

Av Vivi - 1 oktober 2009 14:52

Sandra skrev ett väldigt roligt inlägg där hon undrar varför Kaskelott heter SPERM whale på engelska.

Jag som har en massa tid över gjorde som jag brukar....jag googlade och fann detta på Wikipedia


"The whale was named after the milky-white waxy substance, spermaceti,

found in its head and originally mistaken for sperm"

 

Där har du svaret Sandra, den VAR helt enkelt lik en spermie ... på sätt och vis iaf Skrattande

Forskare är snuskiga! Tungan ute

Av Vivi - 1 oktober 2009 14:47

Hi hi ..har jag visat detta en gång tidigare kanske ?? Detta tåls att ses igen...

*fniss*



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards