MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2009

Av Vivi - 4 december 2009 10:15

Denna låten betyder en massa för mig, jag hade tappat bort skivan jag hade den på och var riktigt ledsen över det för jag lyssnar alltid på denna kring jul.


Dagen efter denna upptäckt så kommer jag hem och hör denna låt spelas från datorns högtalare, då han min pojke köpt den åt mig på Itunes,

han är världens finaste!!!


Kanske ingen typisk jullåt, men den är det för mig!

Peter Jöback - Snön föll




Av Vivi - 4 december 2009 09:06

Ja ....mysigt hade jag det igår , men pizza till middag & fika efteråt gör att mina två träningdagar inte riktigt räcker för att hamna på pluskontot, men som min underbara vän M sa...  "tänk om du inte hade tränat alls ..."

Mysigt var det igår dock, men jag hade nog egentligen velat hinna iväg en sväng till syster, ska b.la hjälpa henne med lite diverse datasaker & så är min present till henne klar    Jag ska visa vad det rä när hon har fått det för det är ngt som jag kan rekommendera att ge bort i julklapp!


Ikväll är det julfest med jobbet och jag är redan på strålande humör så jag hoppas det varar hela dagen!

I helgen hade jag väl tänkt att baka lussebullar, pyssla & ev. ta en liten roadtripp för att besöka lite gamla jobbkompisar och byta klockbatterier på några av mina klockor, få lite gjort helt enkelt!


Har ni några speciella planer för helgen ?

 

lussekatter  

(snygg lussekatt till höger va ? )   


Av Vivi - 4 december 2009 08:10

Japps...

Det är ju faktiskt helt osannolik och väldigt typiskt att när jag går in på Åhléns

10 min. innan de stänger så snubblar jag över en söt liten svart sak.

Det är taskigt ... jag som inte skulle köpa ngn klänning...

299kr fattigare är jag nu frågan är ... är den värd det ?


Så hjäp mig nu ...

1) Behålla den och ha den på julfesten ikväll!

2) Lämna tillbaka den, du kan hitta ngt snyggare för 299kr

3) Lämna tillbaka den du ska inte köpa fler kläder!

4) Fiiiin, men byt den till en annan färg ! (finns b.la ljusrosa)


  

Av Vivi - 3 december 2009 15:54

Hahahahahahahaha   


Det blir många inlägg idag, men jag måste dela med mina av denna videon,

hur söt som helst ju !!!!


Av Vivi - 3 december 2009 14:44

Det var länge sedan jag skrev ett minnes-inlägg så jag tänkte berätta lite för er om min tid som student i Stockholm, en tid som Charles Dickens bäst kan beskriva:

  

"It was the best of times, it was the worst of times"

  

  

Det var tack vare den underbara puben på LÄS som jag överlevde de åren, man kan inte säga att jag var oengagerad, bara kanske inte så mycket i själva pluggandet.   

Jag skrev i skoltidningen, var spritansvarig, höll i tema-pubar, jag & en till organiserade en hel avslutningpub för 800 personer m.m

Jag var även iväg på mycket olika studentträffar i landet som snö6 & sjöslaget.

 

Tiden jag bodde sambo med D eller då jag efter vi gjort slut bodde ensam i mitt lilla rum på 18 kvadrat, minns jag mest med ångest.

Fruktansvärd, nattsvart ,rivande, tryckande ångest.

Därför omgav jag mig gärna med folk, jag organiserade och festade för det var jag bra på och jag slapp tänka på annat.

 

Och visst hade jag roligt, jag har haft så otroligt sjukt kul där uppe, med glada galna människor som man kunde toka till det med.

Jag bastat med nakna norrlänningar, klätt ut mig till Saloongirl, kanin, barn & kille, åkt kundvagn på en finlandsfärja, däckat i kårrummet, kapsat & hävt cider.

 

En av mina roligaste kvällar gick till så här:

 

Det var Afterski-tema på Squalp:en, de hade b.la. en tävling om vem som kunde sitta kvar längst på den mekaniska tjuren och jag gjorde några försök, men tröttnade efter ett tag.

En kårkompis som visste min svaghet för kvällsdopp ville ha med mig att bada, men det var Maj, det var fortf. kallt, "om du fixar en handduk" , sa jag!

10 min. senare kommer han med en kökshandduk, det var ju bara att ge med sig och smita med till sjön, vi var ungefär 5 st som gick ned dit, 2 av oss skulle bada och de andra titta på   

Jag hoppade i endast iklädd string, jag kände ju alla som stod där och ju mindre blöta kläder dessutom bättre tänkte jag.

 

Vad jag inte visste var att jag hade vunnit den där mekaniskatjur-tävlingen och de ropade upp mig på  scén. Min kompis var så "snäll" så hon skrek till alla att jag misann inte var på plats för jag badade näck vid sjön!

När jag klev upp ur vattnet fanns inte 5 utan 45 personer som glatt stod och väntade på mig, min kompis stod längst fram och räckte leende fram en t-shirt och sa:

"Du vann den här & du ser ut att behöva den!"

 Lite pinsamt, men samtidigt en kväll jag aldrig glömmer!!

 

Jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde i Stockholm,

men heller aldrig haft så roligt!

 

 

Här får ni ngt så ovanligt som lite bilder från min tid på LÄS studentpub!

 

 

Det är en karamell jag har i munnen!


Min första studentfest var ett skumparty, oj vad ovven färgade av sig!


Jag var hyfsad på att häva....

    

Japp, den stiliga killen är faktiskt jag!


  

 

Av Vivi - 3 december 2009 11:53

Dagens roliga blir Nemi,

denna speciellt tillägnad min syster för det är på pricken henne


Dagens inlägg blir egentligen gårdagens,

det blir Zandras inlägg igår "vad är äkta".


Dagens minne blir mitt roliga inlägg som jag skrev för ett år sedan,

"saker att göra om man är uttråkad" 

 

Dagens information är att det snart kommer komma

ett minnesinlägg igen & ev. en tävling   

 

Dagens bild blir en av mina sötnosar


  

Av Vivi - 3 december 2009 11:23

Ja.... jag är alldeles varm ihjärtat, det har varit en bra dag på jobbet om än lite vemodig...

Först kom en kollega fram för att ge lite beröm,

en av hans kunder hade sagt ngt liknande: "en sådan där receptionist skulle man ha" , han tyckte tydligen jag var väldigt trevlig och hjälpsam.

Vad glad man blir för sådant beröm, det gjorde hela min dag, jag hoppas min kollega förstår hur glad jag blev!


Sedan kom en annan arbetskamrat från ett annat kontor fram till mig och sa att han hade hört att jag skulle sluta. Han tyckte det var jättesynd, att de var flera som tyckte det var jättetråkigt och att jag skulle bli saknad.

Det är ju inte 100% säkert att jag får sluta ännu , men jag är inställd på att januari är min sista månad.


Dessa små ord och beröm gör så mycket, klart det känns ännu tråkigare att behöva sluta jobba här, samtidigt så växer man ju som människa av berömet.


Så tänk på det därute....

ett par ord för er, ett par sekunders tid att säga ngt snällt kan göra så oändligt mycket för den ni säger det till!

 

  

Av Vivi - 3 december 2009 10:54

Inte Mmmmmarabo utan mmmmmassage ska jag få idag, jag skäms lite för jag har inte gjort de övningar jag skulle gjort till denna gång.   

Det skadar ju ingen annan än mig själv egentligen, ändå känns det som om man går till skolan utan att ha gjort läxan, kanske jag skulle muta massören 

med lite sådana här:

  

Drömmarna var iaf populära när jag tog med dem till jobbet igår,

de trodde faktiskt inte att jag hade bakat dem själv utan att de var köpekakor,

 de var så fina, då blir man lite stolt.


Det ska iaf bli tokskönt med massage, jag ska träffa pojken istan sen och så ska vi äta ngt, medan han sen tränar så ska jag fika med en kompis och sen hem till syster....

Fullt upp med andra ord!


I morgon är det Julfest med jobbet också, har inte bestämt hur jag ska göra ännu, ska jag köra själv eller ska jag ta en öl och få pojken att hämta mig ....

Hummm.....


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards