MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2009

Av Vivi - 7 december 2009 08:14

Ja igår gav jag mig på Lussekattsbak riktigt baksugen var jag, men det höll på att sluta i kattastrof och ångest.

Pojken åkte för att handla lite smågrejjor till baket jag glömt, snäll som han var och när han kom tillbaka satte jag igång.... jag han smälta smöret och blanda ut det med mjölk och kesella och sedan... ja sedan skulle saffranen i ....

Saffranpaketen stod ICKE att finna någonstanns, trots att jag vände uppochned på hela köket!

Arg som ett bi kastade jag mig in bilen och fick åka till närmasta öppna affär för att köpa ny, dyrt och onödigt!   

Paketen kommer säkert dyka upp ngn stanns om ett halvår eller så *suck*


Förutom detta har helgen varit mysig, jag följde Sussies  råd om billiga badrums mattor och tog en sväng till Rusta, två fina runda mattor fick följa med hem så nu är man inte lika kall om tassarna när man är i badrummet!

Idag kommer dessutom försäkringsNisse och kollar på golvvärmen, har massa fjärilar i magen.... ush... tänk om det blir jättedyrt...eller rättare sagt tänk om vi får stå för hela kostnaden själva! ....    





Av Vivi - 6 december 2009 11:11

Okej....vem har INTE sjungit med i denna låten och snyftat lite i kudden   


WHAM -LAST CHRISTMAS

Av Vivi - 5 december 2009 17:41

Dagens praktiska köp:

En bäddmadrass med elektisk pump som blåser upp sig själv på JYSK !


Dagens roligaste köp:

ICE AGE 3  !!!!!!!!! Wheeeeeeeeeeee........ gissa vad jag ska göra ikväll    


Dagens icke köp:

Vart kan man hitta en billiga, bra och SNYGG badrumsmatta ?


Dagens godaste:

Åt på Burger King på första gången på läääänge, deras kycklingburgare med fullkornbröd smakade fantastiskt...riktig grillad kyckling...mmmm sommarsmak!


Dagens mysigaste:

En hel förmiddag i sängen med pojken och katterna, livet är underbart!


Dagens foton:

Sötaste kissen i nya favorit fönstret 


Pluffsigaste kissen i nya favvofönstret...ha ha sicken posé !!

     


 




Av Vivi - 5 december 2009 17:11

Ni får klara er utan musik idag, ni får skratta lite istället.

Denna är en väldigt ny julfavorit för mig, men så rolig den är !


Av Vivi - 5 december 2009 16:48

Nog föredrog jag egentligen Tylöhus Julbord framför Wild west, man uppskattar nog Wild west mer om man äter rött kött   

En stort plus för underhållning och framför allt de amerikanske rätterna på borden som kalkon & pumpapaj m.m


Själv festen igår var helt underbar, lite småstelt i början var det , men det släppte allt eftersom maten ätits upp och ölen slunkit ned    

Jag måste säga att även om jag visserligen inte varit på överdrivet många personal- eller julfester så var denna den roligaste. Jag har så otroligt roligt och trevligt hela kvällen med alla goa människor.

Jag fick så mycker komplimanger och beröm för mitt arbete att jag inte hade behövt dricka en droppe alkohol, jag hade varit helt yr i mössan av glädje ändå.   

Vi åt, drack, dansade, pratade och mör hela kvällen, det var underbart och det är som sagt så otroligt gulliga männsikor man jobbar med!

Det enda minuset är väl att det nu känns ännu tråkigare att jag förmodligen får sluta....


Jag fick ingen bra bild på mig själv så ni får verkligen ursäkta det knasiga försöket nedan, klänningen fick jag faktiskt beröm för och det kommer användas flitigt!

(Den har ett svart sidenband man knyter där bak, men det syns inte på bilden.)

Har mina favorit accosearer till, min D&G klocka, police halsband, armbandet med "kristallnitar" från Astrid & Agnes och så mina realtivt nya skor!



         

Av Vivi - 4 december 2009 15:57

Ja, lite känns det som man står i stargropen beredd att rusa när klockan på växeltelefonen slår 16.30 *piiiip*

Det är den klockan och endast den jag går efter här på jobbet, det är ju ganska naturligt då växel/receptionist arbete i princip grundas på två saker:

Punktlighet och service !


Jag måste iaf rusa för det är mycket jag ska hinna med innan jag blir upplockad av min arbetskamrat för att ta oss till julfesten ikväll.


-Jag ska tanka bilen på hemvägen

-Hinna med en snabbdusch

-Smörja in, puffa till, trolla med underkläder (det ni )

-Det skas på med nya klänningen och eventuella strumpyxor/stay ups

- Sedan ska ansiktet fixas & håret sättas upp en en godkäns kreation


Ohhh.... nämde jag att jag har ca en timma på mig.... he he

Jag är iof ganska snabb i vändningarna när jag sätter den sidan till så jag ska nog hinna göra mig presentabel inför kvällen     


HA EN RIKTIGT MYSIG FREDAG ALLIHOPA !!!

 

Av Vivi - 4 december 2009 13:29

Jag blidde lite inspirerad igår när jag och min kompis M pratade om hur TV, film & böcker förvrider vår syn på kärlek och idag hittade jag denna artikeln som tar upp samma sak.


För vad lär vi oss själva genom att kolla på den ena kärleksdrypande filmen efter den andra?

Jo vi lär oss att den sanna kärleken finns där ute och han kommer på en vit springare, han försvarar dig i den mörka natten, han älskar dig fast du är en highschool-nörd och han friar på en sandstrand eller har passionerad sex med dig mot kylskåpet.

Självklart inser de flesta att så inte är fallet i verkligheten, samtidigt tror jag detta har en del i varför det är färre förhållanden som håller idag.

Man tror ngt bättre väntar runt hörnet, att det man redan har inte är tillräckligt.


Kärlek kan vara för evigt , men hur den ter sig förändras i ett förhållande.

Självklart ska man inte stanna i ett förhållande man blir olycklig av, men jag tycker inte man ska lämna det bara för att man drömmer om något bättre, lämna det bara om du känner att du är värd något bättre!


Jag har min "riddare", men han kom på cykel & med osäker blick & de murar han rev ned var de jag hade byggt runt mig själv. Han får mig att skratta, han har tålamod med min brister, han tycker inte jag är tråkig för att jag kryper in i min morgonrock det första jag gör när jag kommer hem!

Det är sann, omtumlande, evig kärlek för mig !



 

Min prins, min kärlek, min tvillingsjäl!

Puss vid operan  





Av Vivi - 4 december 2009 11:00

Dagens fåfänga:

Jag kan knappt tro själv att jag sitter i receptionen och filar naglarna....

en sån kliche´ !


Dagens finaste:

Jag började nästan gråta när jag läste detta, så himla fint gjort!

Nu får man ju ut och "stöd festa" i Halmstad!


Dagens vill ha:

Inget jag behöver & på tok för dyra, men dessa hade man ju kunnat gifta sig i!!


Dagens tips:  Zandra får stå för det idag igen, men det är så bra! 




Dagens mysbild:


mor & dotter  


Dagens klant:

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards