MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2010

Av Vivi - 8 november 2010 10:16

I söndags hade jag fullt upp, jag hade tänkt börja dagen med att tvätta vårt stora altanfönster, men det snöade på morgonen så "oturligt" nog fick jag skjuta på den planen. Vilket var tur för jag hade inte hunnit med både badrums-städning och fönstertvätt innan vi åkte in till min syster.

Jag & syster skulle nämligen upp och hälsa på mormor på kyrkogården en sväng innan trippen till Gekås.

Vi tände ett ljus för henne, mina syskonsöner lämnade en fin blå studsboll till henne och så fick hon en vacker ros.


 


Rosen mormor fick blev väldigt symbolisk, den har nämligen blommat i över en månad och klarat av både snö, regn, blåst och frost.

Kände att den väntade på att vackert få läggas på hennes grav denna helgen, precis som mormor själv väntade på att morfar skulle gå bort innan hon släppte taget.

 

Efter att ha besökt graven & ätit en snabb lunch hos min syster begav vi oss till Gekås. Vi hade förberett oss på det värsta, men faktiskt så var det ingen kö när vi kom vid halv ett tiden och inte så mycket folk där inne heller.

Vi lyckades nog verkligen pricka både rätt tid & dag.

Det blev lite mer handlat än vad som var tänkt, men nu är i alla julklappar inhandlade (förrutom makens) och vi fick både en hall-lampa och ny telefon med oss hem, vilket var saker som vi verkligen behövde.

Några småsaker till mig själv blev det naturligtvis också och jag ska försöka lägga upp bilder på några av dem i veckan !

 

Det har varit en rolig men intensiv helg med både bomässa & gekås besök,

men det har varit väldigt trevligt!

Av Vivi - 8 november 2010 09:00

Dagens tack:

Till min goa syster som jag spenderat en hel del tid med i helgen, tack för att du är så rolig, generös (tusen tack för kalendern) och snäll! Älskar dig ! *Puss*


Dagens förvåning:

Det var ingen kö och inte alls mycket folk på Gekås igår ...


Dagens miss:

Skulle köpt en plasträfsa igår och ett par extra knästrumpor ...attans!


Dagens påminnelse:

Glöm inte tävlingen som pågår t.o.m torsdag


Dagens nyhet:

Nu kan man tydligen fixa ögonen i Thailand, varför inte, jag gjorde ju min operation i Turkiet och tyckte de var duktiga. Man får niog bara se till att det är ett seriöst bolag man åker med!


Dagens foto:

  


Av Vivi - 7 november 2010 10:00

Dagens plan:

Inta Gekås och hålla tummarna för att det inte är helt knökat med folk...


Dagens humör:

Kommer vara helt beroende av trängselfaktorn på Gekås


Dagens present:

Ha ha ...kanske ska man ge bort en voodoodocka i present till den hämndlystne!

 

Dagens tips:

I detta inlägget gav jag er mina bästa Gekås tips !


Dagens sanning:

Silvertejp kan fixa det mesta...

(klicka på bilden för att se hela)

Over the Hedge

 

Dagens låt:

Gillar kombinationen Rihanna & Eminem!


Av Vivi - 6 november 2010 12:16

 

Okej då var det dags!!

Det bli en liten tävling om en pocketbok denna gång!

Det är Lisa Marklunds bok Nobels testamente jag lottar ut!

 

För att vara med ska du lämna en kommentar i detta inlägg

och länka till denna tävlingen i ett eget inlägg.

Har du inte en blogg går det bra att lämna e-mail i kommentarsfältet.

Tävligen pågår till den 12/11

 

      

 

"En mördare i aftonklänning tar sig in på Nobelfesten i StockholmsStadshus.På dansgolvet i Gyllene Salen skjuter hon Nobelkommitténs ordföranderakt genom hjärtat.Annika Bengtzon dras ofrivilligt in i dramat inte som journalist, utan som vittne. Det vänder uppoch ner på hela hennes tillvaro. Äktenskapet knakar och hennes anställning hotas.Snart befinner sig Annika mitt i en våldsam historia av terror och död som utspelar sig genom flera sekler."

 

Lycka till !

 

 

Av Vivi - 6 november 2010 11:50

Dagens upprepning:

För ett år sedan fick jag reda på att jag hänger löst... lite lustigt eftersom det är nästan samma visa just nu detta året... kan konstatera att okt/nov inte är bra jobbmånader för mig, å andra sidan har februari visat sig vara en bra månad, vi får väl se vad som händer.


Dagens dåliga:

*Argh... * dålig vecka !! Igår så följde både choklad, djungelvrål, Pepsi och Ostbågar med hem... aj aj ! Får ta tag i detta ... nästa vecka   

 

Dagens plan:

Bomässa idag, skulle städat lite, men jag blev distraherad   

 

Dagens låt:

Alla som såg idol igår känner igen denna, jag tycker faktiskt den var riktigt bra !

Av Vivi - 5 november 2010 12:30

Lite fredags kul ...


Governator 2
see more Failbook


epic fail photos - Shadow WIN
see more funny videos


epic fail photos - Book Cover FAIL
see more funny videos


epic fail photos - Common Sense FAIL
see more funny videos


Funny Pictures - Cat is Queen of France
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 5 november 2010 10:22

Hmm okej...

Skulle lämna en kommentar hos Ladythirty,

men något galet måste jag tydligen skrivit för detta

kom upp som ordverifiering:



Visuell verifiering

Lyssna och skriv in siffrorna som du hör

Skriv in de tecken du ser i bilden ovan.


    Oups...

       

Jag har alrig blivit kallad subba förrut men någon gång ska väl vara den första, har ni förresten någon aning om vad det lilla rullstolstecknet betyder ?

Är jag en subba OCH handikappad ?

Lite elakt mot de handikappade tycker jag !

 

 

 



Av Vivi - 5 november 2010 09:45

Ja, det är otroligt mycket inbokat nu innan resan, veckodagarna är iof ganska lugna, men alla helgerna är det något planerat.


Denna helgen är det bomässa & Gekås som gäller

Nästa ska jag en sväng till Växjö

Nästnästa blir det middag med nära vänner

Helgen efter det är helgen innan vi åker vi måste lämna katterna hos svärmor och på lördagen ska jag iväg på något så lyxigt som SPA med mina underbara kvinnliga släktingar !

 

Allt detta är ju väldigt roligt , men också lite stressande om jag ska vara ärlig.

Jag vill ju hinna fixa lite med huset innan vi åker, storstäda och julpynta.

Jag vill att allt ska vara iordning så att vi inte har så mycket att fixa med när vi kommer hem. Vi landar i sthlm den 17:de och unnar oss en mysig dag/natt med finaste Zandra och hennes kille när vi ändå är "in the neighbourhood", sedan vill jag umgås lite med lillasyster också innan vi åker hem.

 

Vi kommer alltså ha mindre än 1 vecka hemma innan det är julafton och den veckan kommer vi båda jobba, så därför är det ju bra om det mesta är fixat där hemma. Jag ska se om jag inte kan påbörja storstädningen denna helgen.

 

Snart ska jag julpynta här hemma så jag hinner njuta lite av det !

  

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards