MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2010

Av Vivi - 5 november 2010 08:45

Dagens begravning:

Vågen därhemma får begravas, visserligen var hon rätt lynnig men jag kommer sakna henne. Har inte ens kunnat väga in mig i dag ju !

Det var en kattrelaterad olycka som slutade med att en full flaska sköljmedel

(full flaska ha ha    ) föll ned på henne och ja ....hon dog.

R.I.P fröken våg!


Dagen hjippi:

I morgon är det helgdag, alla helgons dag, så idag slutar vi klockan 13.00 *yey*


Dagens Aj:

Dags för den andra vaccinationssprutan idag, sedan är jag "good to go" inför Mexico resan, en tredje spruta ska jag ta i början av nästa år så är jag skyddad ca 30 år framöver!


Dagens synd:

Kanske var det bra att jag inte kunde väga mig i morse, igår syndade jag stort!

En pizza och två glas cola ... aj aj ! Ingen bra vecka detta... får vara duktig i helgen och sedan får jag detoxa, något måste hända!


Dagens tillbakablick:

För ett år sedan var jag faktiskt lite rolig när jag skrev: Man är över 25 år när ...

 

Dagens foto:

Jag visade ju er det underbara fågelhuset jag fick av min fina syster, nu har katterna satt upp en egen variant på garaget där de har bra sikt !


  

Av Vivi - 4 november 2010 16:11

En av de bästa sakerna med katter är hur lättroade de är

  

 

Av Vivi - 4 november 2010 14:45

Jag tror på eget ansvar, jag tycker männsikan ska ha frihet och kunna ta ansvar för de beslut hon gör. Sorgligt nog är det inte alla som tar sitt ansvar och det är ju faktiskt därför vi har lagar och reglar att följa för att samhället ska fungera.

 

Debatten om legalisering av Marijuana går ganska varm nu då Kalifornien nyligen röstade om detta , i slutändan röstades det nej. Det finns även en debatt i Sverige huruvida vi bör legalisera Marijuana eller inte.

Personligen hade jag blivit förfärad och ledsen om ja-sidan vann.

 

Jag kan sitta och skriva om alla negativa bieffekter Marijuana har och ja-sägarna kan sitta och tala om liknelser med alkohol osv osv.

Jag kan låta er gå in på denna sidan för mer information eller läsa texten nedan, men  ja-sägarna hittar ändå motargument även om de är bristfälliga.

 

"Cannabis är en lömsk drog som inte direkt ger en fysisk abstinens.

Cannabis är fettlösligt, vilket gör att den lagras i fettcellerna.

Flest fettceller har människan i hjärnan. Alkoholen börjar ”förbrännas” i levern genast efter att den intagits, vilket man känner i form av

en sk. ”krapula”. Beträffande cannabis är det tvärtom.

Cannabis lagras i kroppen upp till 4 veckor. Vilket gör att det är väldigt svårt att veta när man inte har det i kroppen längre.

Efftekten av att röka cannabis är att man känner sig munter, pratsam,

glad eller dylikt. Detta beror på att THC har samma effekt på knoppen

som kroppens eget lycklighetshormon serotonin.

Det som gör cannabis så otroligt skadligt är att kroppen är fiffigare än så.

Då kroppen märker att den får ”lycklighet” på konstgjord väg,

så slutar den så småningom producera serotonin.

I praktiken betyder detta nu att för att känna sig normal, så bör kroppen få THC. Om man då inte röker på nytt så kommer man att känna sig deprimerad. Det är denna koppling som är så oerhört svår att upptäcka och hur snabbt det går är alltid individuellt."

(Texten kommer från denna sida)

 

Låt mig bara säga så här... jag har stött på väldigt många människor under min uppväxt som haft drogproblem och de har nästan alla börjat med Marijuana eller hasch (dvs Cannabis).

Även om de finns ett fåtal personer som anser sig ha koll på sitt användande av Marijuana kan någon aldrig förneka att det är en inkörsport till tyngre droger.

Ingen kan förneka att det precis som alkohol har orsakat mycket skada.

Jag kommer aldrig tycka att alkohol och Cannabis som likvärdiga droger för det är de inte, båda orsakar mycket skada, men jag anser att Cannabis leder till större skada.

Alkohol finns redan idag och varför ska vi legalisera något som är ännu skadligare ?

Att legalisera det ena för att det andra är lagligt är inte ett vettigt argument!

 

Vad tycker ni andra där ute ?

Är ni för eller emot?

Hade gärna hört vad ni som är för legalisering har att säga!

 

  

 

 

Av Vivi - 4 november 2010 10:00

De är många som vunnit på spel & tävlingar senaste månaden, en arbetskamrat vann lite över 5000 på tipset, härliga Sussie vann lite välbehövda pengar & söta Zandra vann en välförtjänt shoppingvinst!

Jag unnar verkligen dessa härliga människor sina vinster för de förtjänar verkligen allt gott som kommer i deras väg och jag kan helt ärligt säga att jag inte är det minsta avundsjuk.

Visst hade jag gärna trillat över lite extra pengar, men även om jag inte har jättetur i spel har jag vansinnig tur i kärlek !   

 

Igår var pojken iväg på en dagsutflykt, så huset var tomt när jag kom hem.

När jag skulle laga mat upptäckte jag en lapp på kylskåpet...

Min finaste make hade anordnat en skattjakt så att jag skulle ha något att sysselsätta mig med när han var iväg.

Jag fick leta lappar och ledtrådar genom halva huset innan jag tillslut hittade ett litet paket, han hade köpt Linkin Parks senaste skiva till mig!   

 

Du är den finaste och påhittigaste maken som finns!

Älskar dig en massa !!!

  

 

Av Vivi - 4 november 2010 08:20

Dagens humör:

Bra, men såååå trött, jag trodde jag var trött innan i veckan, men idag är det riktigt illa...


Dagens pågång:

Till helgen kommer jag ut med en tävling på bloggen!

 

Dagens duktiga:

Okej i förrgår fuskade jag och fick i mig en påse djungelvrål, baaaaaaaad!

Igår kompenserade jag med 35 min på crosstrainern *stolt*


Dagens åsikt:

Nu ska de i San Francisco förbjuda att leksaker medföljer när du köper onyttig mat, som t.ex McDonalds Happy meal. Tanken är väl på sätt och vis god, de försöker förhindra att barnen äter onyttigt, men är det verkligen rätt väg att gå ?

Jag tycker själv inte man ska ta med barnen till MC Donalds var och varannan dag, men jag vet att de flesta barn älskar att gå dit och få sitt lilla Happy meal och att göra det någon gång ibland ser jag ingen skada i.

Det är föräldrarna som måste lära sig vad som är nyttig för barnen.


Dagens tillbakablick:

För ett år sedan skrev jag om solidaritet och för två år sedan började vi med

Ellen-projektet !

 

Dagens finaste:

Min make   Han överraskade mig igår ! (skriver mer om det sen)

  

Av Vivi - 3 november 2010 13:56

Vi har nog alla en släng av selektivt seende.

Man ser inte riktigt mannen som viftar med tidningen,

damen med rödakorsetbössan i hand

 eller tjejen från Tele2.

Men ibland undrar jag om inte mitt selektiva seende

är ovanligt välutvecklat...

 

Maken har redan köpt julklapp till mig,

denna/dessa har han gömt i sitt nattduksbord.

Han har inte mycket saker där i ,

det är ganska lätt att hitta vad man letar efter ...

Inte mindre än två gånger har jag varit där

och rotat för att plocka fram busskort m.m

och lyckats missa se presenten/-erna bägge gångerna!!

Det kräver lite talang !

 

Maken förstår inte hur jag kunnat missa att se något,

men på något vis har jag det,

vilket jag är glad över för jag avskyr att veta vad jag ska få !

 

Hur är ni ?

Vill ni veta ?

Snokar ni ?

 

  

Av Vivi - 3 november 2010 13:45

Idag är det riktigt segt, så där så man nästan fastnar...

Tur att internet finns så jag kan underhålla mig själv lite grann...

 

Or That...
see more Failbook

 

TJUVLYSSNAT.SE

Högskoleprovet, Stockholm

Två killar ~20 är på väg ut ur provlokalen efter ORD-provet.
Kille 1: Fatta vad svårt det måste vara för vissa. Jag menar, jag spelar ju WOW, så jag vet ju att "attribut", det betyder ju vilken egenskap man har. Alltså, typ, ja men jag kan hoppa högt, till exempel. Men alla andra då, hur ska de kunna veta?

Cred: Dennis



Av Vivi - 3 november 2010 10:30

Igår frågade jag er vad ni hade gjort med er sista tid på jorden om vi faktiskt visste att jorden skulle gå under, om domedagen existerade, för visst kan man få den känslan ibland...

 

Det sker fler och fler naturkatastrofer, vi har en massa miljöförstöring,

folk verkar bli allt mer egoistiska och ibland känns det som om vi även får allt mer ondska i världen. 

Hade vi verkligen vetat att det fanns en tidsgräns, ett "sista datum" så tror jag det hade blivit kaos. Samhällsstrukturen hade nog rasat, för vem hade velat jobba ? Jag tror de flesta hade velat se världen och spendera så mycket tid med nära och kära, kanske göra lite galna saker man inte vågat annars.

 

Många är det som pratat om jordens sista dagar....

 

Vi pratar om domedagen som mest figurerar i religösa sammanhang, den dag vi alla ska dömas för våra gärningar och i bibeln har vi uppenbarelseboken, som enligt vissa ska förutspå domedagen.

 

Nostradamus var en man som sägs ha förutspått mycket bland annat 1:a världskriget och hitler, hittade denna sidan om hans profetior.

 

Det har varit en del prat om år 2012 då mayakalendern tydligen ska förutspå världens undergång. Sedan verkar det vara så att den inte förutspår undergång lika mycket som att deras kalender år helt enkelt bara tar slut den 21 deceber 2012

"Mayakalenderns stora årscykel, era, omfattar 13 Baktun,

tiden 3114 f.Kr – 2012 e.Kr., med Holocén notation 6887 – 12012.

Vid det valet verkar talmystik snarare än någon naturlig cykel ha spelat in.

Att lägga märke till i dag är att cykeln slutar

den tjugoförsta december 2012."

 

 

Jag vet inte om jag tror på alla dessa profetior, världen förutspåddes ju gå under år 2000 och det verkar vi ha passerat utan störe bekymmer.

Jag tycker däremot det är ganska intressant och spännande att läsa om dem.

Men man kan inte sitta och tänka för mycket på saker som KAN hända eller fokusera på alla dåliga saker som sker runt omkring oss.

 

Det enda vi kan göra är att försöka ta vara på den tiden vi har,

att göra det bästa vi kan av vårat liv och ta vårat ansvar gentemot naturen och våra medmänniskor.

 

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards