MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2010

Av Vivi - 3 november 2010 08:30

Dagens Nemi:

Jag har också rätt svårt att uppfatta ironi och sarkasm ibland...

 

Dagens roliga:

Det finns säkert en seriös sida av detta, men jag kan inte låta bli att fnissa när jag läser att man i USA kan läsa en kurs om Lady Gaga, på universitetet!!


Dagen humör:

Jag känner mig lite lätt vemodig idag på ett icke obehagligt vis, en sådan där dag då jag hade kunnat tänka mig att ligga och lyssna på lugn vemodig musik och läsa hela dagen.

 

Dagens oups:

Trillade dit ordentligt igår... en hel påse med djungelvrål slank ned , sjunger:

*en slank den hit och en slank den dit och sedan ned i "lilla" magen*

 

Dagens fråga:

Nu hade jag tänkt att lägga upp en tävling här på bloggen, men vad vill ni helst tävla om ? Smink från Make up store (blir antingen ögonskugga eller läppenna), pocketbok eller en Film ?


Dagens hjälte:

Jag har läst lite om en kille som heter Anosh som startat upp något som kallas F.A.R Fight against rape tillsammans med sin kompis Joakim. De lär ut självförsvar till unga tjejer och detta helt kostnadsfritt. Jag blir så glad när jag läser om sådana fantastiska människor !


Dagens katt:

*mahhhh*

funny pictures-Is Halloween over yet?
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 2 november 2010 15:15

Tycker så mycket om denna låten och videon är riktigt snygg !


Av Vivi - 2 november 2010 12:15

Va ??!!

Visste ni inte att han var med i sagan om ringen ??

Jodå ... kolla nedan *fniss*

 


Det var år och dag sedan jag såg detta klippet,

men kom och tänka på det i söndags då jag såg

Sagan om ringen för hmmm...

 femte gången ?


Av Vivi - 2 november 2010 10:17

Idag är det precis en månad kvar tills vi åker

på vår bröllopsresa till Mexico !

*tjoho*

 

Här är lite fler bilder från bröllopet

 

Våra ringar...

 

 

Festlokalen     

 

 Ett av våra skogsfoton som jag gjort svartvitt    


Av Vivi - 2 november 2010 08:30

Dagens Nemi:

Ibland är det kanske bra att töjja lite på sanningen...


Dagens bästa:

Idag har jag med min nya telefon till jobbet *tjoho*

Än så länge är jag riktigt nöjd !!


Dagens fråga:

Läste denna artikel om ett slukhål som öppnat sig, läskigt! Känns lite som om världen håller på att implodera *rys*

Om världen verkligen skulle gå under 2012 som Mayaindianerna förutspått, om vi verkligen visste det, vad hade ni gjort med tiden som var kvar ?

 

Dagens sanning:

Det är viktigt att drömma...

(klicka på bilden för att se hela)

Over the Hedge


Dagens foto:

Lekte lite med photoshop och blev ganska nöjd faktiskt


  

Av Vivi - 1 november 2010 22:21

Av Vivi - 1 november 2010 14:39

Har ju lite bloggtorka och känner mig lite oinspirerad, så jag har surfat runt helt måfå idag och hittat:

 

-Hittade en lite roligt artikel om vad familjen von trapp gör idag, dvs vad skådespelarna i filmen Sound of Music har hittat på sedan sist

 

-Funderat på hur människor som skapar sådana här sajter tänker, det är ändå att uppmuntra till otrohet vilket jag inte tycker är okej. Inget är svart eller vitt MEN att vara otrogen är att svika ett företroende, svika en partner och att äta kakan men vilja ha den kvar !

 

- Jag har varit på min favorit spelsida som vanligt ....

 

- Kollat in Gekåsbloggen som jag brukar, är ju lite mer aktuellt nu då vi planerar ett besök i veckan!

 

-Läst bloggar så klart!

 

-Funderat på om jag kan hämta ut min telefon som kommit utan avi, brukar få sms avi men denna gången har jag inte det ...

 

-Dregglat lite över denna fina klänning för 279kr på Bonprix.se

Halterneckklänning

 

...och insett att jag inte vill lägga 599kr på denna klänningen på Bubbleroom.se, men visst är det en fina klänning till t.ex nyår !

B.young Leah-Dr Black

 

 

 

Av Vivi - 1 november 2010 13:47

En överlevare

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards