MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2010

Av Vivi - 23 november 2010 13:40

Det är verkligen inte min dag idag ...

Mobilen dog när jag skulle skicka ett mess till en kompis,

vi skulle fikat ikväll men hon kan inte komma pga ovädret.

Nu kan jag inte få tag på henne och säga att det är okej och inte heller de andra tjejerna som vi skulle träffat i kväll...

Detta ställer till en massa jäkla problem !!!

Skit också !!!

  

 

 

Av Vivi - 23 november 2010 09:54

Jag läste en bra artikel om vargen i expressen, detta fick mig att tänka på ett tidigare inlägg jag gjort om frågan.


18 feb 2009 08:54 MissVivi

*suck*
Vargar, sibiriska tigrar, hajar, lejon, giftormar, giftspindlar....

alla dessa djur är farliga, vargen är väl minst farlig av dem.
Vad ska vi göra tycker ni ?

Utrota alla dessa djur bara för att de inte passar in i vårt samhälle?

Vi är ju på god väg....
Eller ska vi hänvisa alla vargar till sibirien, för folket där spelar ju ingen roll!
Jag säger inte att vargen inte är farlig, den kan vara synnerligen besvärlig för de som har boskap t.ex men det är även torka, miljöförstöring, sjukdommar m.m


Vargen bör vara en del av vårt samhälle eftersom den var det från början,

den har lika stor rätt till Sveriges yta som vi har! Det är vi som har tagit yta från vargen och därför tycker jag vi ska visa den respekt !!!!!

Att det finns folk därute som inte visar naturen och djuren i den någon respekt gör mig ledsen!


Av Vivi - 23 november 2010 08:30

Dagens tips:

Det är fraktfritt på CDON denna veckan!


Dagens humör:

Vaknade nog på fel sida sängen, jösses vad jag har taggarna utåt idag, en riktig tjurkärring...     kan iof ha att göra med att saker & ting verkligen satt sig på tvären sedan jag kom till jobbet....

Ja ja ...det ordnar sig det med !   


Dagens tack:

Till alla härliga & kloka kommentarer jag fått i inlägget om Mobbing !


Dagens undran:

Fika idag eller inte ...det är frågan, det är lite väderberoende....

 

Dagens juliga:

Igår så slog jag in paket & julpyntade hemma, jag satte bl.a fram farmors julkrubba, myspys !!

Nu får vi se hur länge tomtarna & jesus får vara ifred från The Grinch ....

  


  

Av Vivi - 22 november 2010 11:30

Det är många som råkat illa ut i skolan, man läser ofta om tjejer och killar som blir eller har blivit retade eller mobbade.

Hur allvarligt det är/har varit det skiljer sig! Även folks åsikter om vad som är mobbing skiljer sig. 

 

Enligt mig krävs det t.ex lite mer än att bli retar lite då och då för att kunna säga att man varit mobbad.

Jag fick själv höra öknamn m.m nästan varje dag i skolan, men jag hade ändå vänner som stöttade mig och även om det gjorde ont & satte sina spår kan jag inte säga att jag var mobbad.

 

 Mobbing är ett samtalsämne som är väldigt intressant, det är dessutom ett bra diskussionsämne då alla har en åsikt eller en historia att berätta om mobbing, antingen det handlar om dem själva eller någon annan.

Men jag har lite svårt med folk som slänger ur sig "jag var mobbad i skolan"

så fort man kommer i närheten av ämnet. Det finns personer som gärna säger att de varit mobbade i skolan för att göra sig mer intressanta i andras ögon.

Det är fel av folk som blivit lite retade att använda ordet "mobbing" som en slags personlig asseccoar för att framhäva sig själva!

 

Jag har även svårt när människor som har blivit retade eller mobbade använder detta som ursäkt.

Självklart sätter sådana saker väldigt djupa spår i ens liv och självkänsla,

men att konstant använda det som ursäkt är ingen bra lösning.

"Det är synd om mig jag blev mobbad"

"Jag har så dålig självkänsla för jag blev mobbad"

Ja det är synd om dig!  Ja, jag förstår att du har dålig självkänsla, men...

 

Ska du låta det definiera vem du är hela livet ?

Ska du låta det hindra dig att utvecklas ?

Det är ditt liv, dina beslut!

Du väljer hur du vill bemöta livet och de svårigheter du stöter på i framtiden!

Det är ditt val ingen annans!

Om du ständigt kommer skylla på svårigheter du varit med om så kommer ju mobbarna vinna i slutändan, de kommer inte bara ha förstört din skolgång utan hela ditt liv och du tillåter dem göra det!

 

Jag säger inte att det är lätt, men kom över det !

 

  

 

 

  

 

Av Vivi - 22 november 2010 09:54

..eller biff & biff vet jag just inte...

Vi träffade våra goa vänner i Lördags som vi bland annat firar nyår med,

vi åt en god middag, busade med deras BusBruce och planerade nyår 2011!

 

         

             BusBruce                                          Nyår 2010 

 

Det kom fram ett förslag av Herr E att eftersom jag & M varit de huvudsakliga "familjeförsörjarna/suger mommies" (dvs de med jobb) under 2010 så skulle grabbarna ordna nyårsmiddagen. 

Detta tycker jag var en alldeles utmärkt idé (iaf efter att de lovat att inte ringa hämtpizza    ).

Det blir ett himla glassigt nyår för mig & fröken M, vi kanske kan fixa drinkar, dukning osv, men annars får vi som Herr E sa , bara sitta och se söta ut !

  

 

 

 

Av Vivi - 22 november 2010 09:43

Mycket tävlingar nu ...

 Sussie har en tävling där man kan vinna ett par vackra julgardiner.

Klart man vill det, iaf jag !

(Jag hörde dem säga att de gärna vill bo i mitt kök)

 

Ni kan gå in här om ni också är sugna på att tävla !

  


  



Av Vivi - 22 november 2010 08:21

Dagens Nemi:

Ha ha ha ...igenkänningen är total !!!


Dagens påminnelse:

Glöm inte vara med och tävla om film & smink här !


Dagens läskigaste:

Här har man oroat sig för hajar med vassa tänder när det egentligen är de slemmiga maneterna du ska vara orolig för !


Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose

 

Dagen vill se:

Woooooooaaa.... denna kommer jag absolut vilja se !!


Av Vivi - 20 november 2010 11:15

Vi kollade på idol igår och jag såg det bästa framträdandet sedan Amanda sjöng Halleluja, Jay Smith gjorde en helt galet bra variation av en av mina favorit låtar!!!

Någon mer som gillade den ?

 


Nu ska jag snart sätta igång och städa lite, jag har redan hunnit med att baka under förmiddagen. Jag har gjort en dajmtårta som jag ska ta med till min älskade mamma som vi ska fira idag! Vi firar henne nu under eftermiddagen, sedan åker vi direkt in till stan för att äta middag med några goda vänner. Det är samma par som vi firat nyårsafton med de senaste åren, vi ska planera lite inför kommande nyår och sedan tar vi oss eventuellt in och kollar på lite stand-up comedy!

Fullbokad dag idag , men fullbokad med en massa roligheter !!


Har ni några roliga planer för kvällen ?


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards